Łodygowice: Zadanie 1: Remont dróg gminnych w Gminie Łodygowice. Zadanie 2: Remont dróg ul. Spacerowa w Łodygowicach - etap I i ul. Wielodroga w Pietrzykowicach - etap I
Numer ogłoszenia: 204978 - 2010; data zamieszczenia: 12.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zadanie 1: Remont dróg gminnych w Gminie Łodygowice. Zadanie 2: Remont dróg ul. Spacerowa w Łodygowicach - etap I i ul. Wielodroga w Pietrzykowicach - etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia dotyczy remontu następujących dróg: Drogi uszkodzone przez powódź, jaka wystąpiła w maju 2010 r.: 1. Ul. Wielodroga w Pietrzykowicach - 0,7 km - profilowanie i zagęszczenia podłoża, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych. 2. Ul. Spacerowa w Łodygowicach - 0,3 km - profilowanie i zagęszczenia podłoża, wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych. Pozostałe drogi: 1. Ul. Olszynowa w Pietrzykowicach - 0,181 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, roboty wykończeniowe, znaki drogowe 2. Ul. Spokojna w Pietrzykowicach - 0,231 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 3. Ul. Klonowa w Pietrzykowicach - 0,217 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 4. Ul. Długa w Pietrzykowicach - 0,252 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 5. Ul. Zielona w Biernej - 0,125 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 6. Ul. Spacerowa w Biernej - 0,398 km - - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 7. Ul. Żwirowa w Łodygowicach - 0,094 km- korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, znaki drogowe 8. Ul. Gminna w Łodygowicach - 0,131 km- korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, przepusty rurowe, znaki drogowe 9. Ul. Droga obok oczyszczalni w Łodygowicach dz. Nr 1687 - 0,023 km - - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, znaki drogowe 10. Ul. Kalinowa w Łodygowicach - 0,187 km - korytowanie, podbudowy z kruszyw łamanych, nawierzchnia mineralno-bitumiczna 6 cm, ścieki z elementów betonowych, roboty wykończeniowe, znaki drogowe 11. Ul. Plac Wolności w Łodygowicach - 0,042 km - podbudowa z mieszanek mineralno-bitumicznych, nawierzchnia z mieszanek mineralno-bitumicznych (6 cm), ścieki z elementów betonowych, krawężniki, znaki pionowe. Szczegóły przedstawiono w dokumentacji technicznej..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający ząda wpłaty 30.000 zł wadium
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca posiadają wiedzę i doświadczenie, a w szczególności: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przedmiot zamówienia (tzn. remont, przebudowa, budowa lub modernizacja dróg o długości nie mniejszej niż 3 km w jednym zadaniu. UWAGA! Zamawiający nie uwzględni placów, parkingów o powierzchni tożsamej do projektowanych dróg). Łączna wartość robót budowlanych nie może być mniejsza niż 90 % wartości składanej oferty.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie o zapoznaniu sie z dokumentacją i terenem budowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej 0 st. (z wyłączeniem okresu: 15 listopada - 15 marca)) mające faktyczny wpływ na realizacje robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni; b) jeżeli konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wymaga większego nakładu pracy lub technologia wykonania robót wymaga dłuższego terminu wykonania danego etapu przedmiotu zamówienia, c) wstrzymania robót przez inny uprawniony Urząd (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.); d) w wyniku interwencji osób trzecich, których interwencja ma bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (np. inny wykonawca, z którym Zamawiający zawarł umowę na realizację robót lub usługi tym samym obiekcie spóźnia się z robotami, których wykonanie warunkuje terminowe wykonanie robót objętych niniejszą umową; osoba trzecia ma interes prawny i faktyczny w zakresie prowadzonej inwestycji). e) konieczności zmiany technologii wykonania prac w przypadku czynników zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, takich, jak: niewybuchy, sieci wodociągowe, kanalizacyjne i teletechnicznie nie naniesione na mapach, uwarunkowania geologiczne (jeśli nie przeprowadzono wcześniej stosownych badań), konflikty społeczne związane z prowadzeniem inwestycji (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych, roszczenia (w tym sądowe) o zwrot działki, itp.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, pokój nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
przedmiar ul. Wielodroga, przedmiar ul. Spacerowa
Zał. nr 2 Specyfikacja techniczna
specyfikacja ogólna, specyfikacja nawierzchnie,
Zał. nr 3 Dokumentacja techniczna
ul. Spacerowa Bierna
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4
ul. Zielona
droga 1687
ul. Gminna
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4
ul. Kalinowa
Plac Wolności
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4
ul. Pod Torem
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4
ul. Żwirowa
ul. Długa
ul. Klonowa
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4
ul. Olszynowa
ul. Spokojna
opis, rys 1, rys 2, rys 3, rys 4, rys 5
Zał. nr 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków
Zał nr 5 Wykaz robót budowlanych
Zał. nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Zał. nr 9 Oświadczenie o zapoznaniu się z terenem
Łodygowice, dn. 16.07.2010 r.
UWAGA!
WYKONAWCA ZADAŁ PYTANIE
Dotyczy: przetargu pn.: „Zadanie 1: Remont dróg gminnych w Gminie Łodygowice. Zadanie 2: Remont dróg ul. Spacerowa w Łodygowicach – etap I i ul. Wielodroga w Pietrzykowicach – etap I”
Sprawa nr: RIP-ZP/06/2010
W oparciu o art. 38 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Wykonawca zadał pytanie, na które Zamawiający odpowiada jak poniżej:
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie pozycji przedmiarowej tj. „Obsługa geodezyjna, jednostka-sekcja”, powtarzającej się w przedmiarach robót na Zadanie 1 Remont dróg gminnych na terenie Gminy Łodygowice. Prosimy o doprecyzowanie w jakim zakresie Zamawiający wymaga obsługi geodezyjnej w świetle podanej jednostki – sekcja. I tak np. w przedmiarze ulicy Olszynowej w Pietrzykowicach ilość dla obsługi geodezyjnej wynosi 0,5 sekcji, a w przedmiarze ulicy Spokojnej wynosi 2 sekcje.
W odpowiedzi na zapytanie oferenta uprzejmie informuję, że obsługa geodezyjna dla inwestycji "Remonty dróg gminnych na terenie gminy Łodygowice” polegać ma na wyznaczeniu osi remontowanej drogi, krawędzi jezdni, oraz poboczy zgodnie z dokumentacją geodezyjną i projektową dla tych inwestycji. Jednostka przedmiaru "sekcja" odnosi się do długości remontowanej drogi i obejmuje średnio 200 mb drogi.
W przypadku remontu ulicy Spokojnej w Pietrzykowicach należy uwzględnić ponadto wyznaczenie niwelety drogi na odcinku około 100 mb, w związku z przewidywanymi pracami ziemnymi, mającymi na celu wykształcenie trasy drogi na jednym poziomie (obecnie droga ta na ww odcinku przebiega na dwu jezdniach o różnych poziomach). Przy przedmiarowaniu obsługi geodezyjnej wzięto również pod uwagę stopień skomplikowania prac pomiarowych oraz zgłaszane przez okolicznych mieszkańców nieścisłości z przebiegiem granic działek drogowych, które należy w trakcie prowadzenia robót wyjaśnić i koniecznie okazać granice działek.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Łodygowice, dn. 3 sierpnia 2010 r.
RIP-ZP-06/2010
OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY
Dotyczy: przetargu pn.: „Zadanie 1: Remont dróg gminnych w Gminie Łodygowice. Zadanie 2: Remont dróg ul. Spacerowa w Łodygowicach – etap I i ul. Wielodroga w Pietrzykowicach – etap I”
Nr sprawy: RIP-ZP-06/2010
Na podst. art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.), Zamawiający informuje, że po dokonaniu oceny ofert złożonych w ww. postępowaniu wybrał ofertę złożoną przez:
Oferta nr 3
EUROVIA POLSKA S.A
Bielany Wrocławskie ul. Szwedzka 5
55-040 Kobierzyce
Cena oferty brutto: 1 268 727,35 zł
Uzasadnienie: Oferta nr 3 złożona przez ww. Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 100,00 punktów (na 100 możliwych)
Ponadto w przedmiotowym postępowaniu złożono 2 ważne oferty:
Oferta nr 1
DROMIL Sp. z o.o.
ul. Leśnianka 102A
34-300 Żywiec
Cena oferty brutto: 1 299 545,82 zł
Uzasadnienie: Oferta nr 1 złożona przez ww. Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 97,63 punkty (na 100 możliwych)
Oferta nr 2
Zakład Budowlano-Montażowy
PROBUD Sp. z o.o.
ul. Leśnianka 101
34-300 Żywiec
Cena oferty brutto: 1 331 298,76 zł
Uzasadnienie: Oferta nr 2 złożona przez ww. Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 95,30 punktów (na 100 możliwych)
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) - Dział VI „Środki ochrony prawnej”.
Termin zawarcia umowy zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 ze zm.) - od daty przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-08-03 15:55:09
- Liczba odsłon: 497
- Historia dokumentu: