Wersja archiwalna 2011-06-13 12:04:19
Łodygowice: Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy
Numer ogłoszenia: 150415 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Rozbudowa budynku przedszkola w Łodygowicach przy ul. Piłsudskiego 4 o nową kubaturę oraz adaptacja istniejącego poddasza nieużytkowego na oddziały przedszkolne. Parter dobudowanej części oraz część pomieszczeń obecnie wykorzystywanych przez przedszkole zostanie przeznaczone dla potrzeb klubu dziecięcego. Poddasze nowej kubatury oraz istniejące poddasze nieużytkowe zostanie zaadaptowane na oddziały przedszkolne. Dobudowa- budynek posadowiony na fundamentach betonowych, murowany z pustaka ceramicznego, ściany izolowane styropianem, ściany parteru: tynk cementowo-wapienny, poddasze: płyty gkf. Budynek wyposażony w instalację c.o. i c.w.u. wspólną z częścią istniejącą (wymaga przebudowy), wentylacja grawitacyjna wspomagana mechanicznie, wykonanie instalacji elektrycznej, wod-kan, instalacji hydrantowej, montaż okien i drzwi, roboty wykończeniowe wewnątrz. Część istniejąca- likwidacja drewnianego stropu i wykonanie nowego stalowo-żelbetowego, wykonanie sufitów podwieszanych, wymiana pokrycia dachowego, wyposażenie w węzeł sanitarny zaadaptowanego poddasza, demontaż istniejącej klatki schodowej i wykonanie schodów żelbetowych, wydzielenie stref pożarowych i montaż drzwi, dobudowanie ganku, przebudowa i rozbudowa instalacji w budynku- przeniesienie kotłowni gazowej, zmiana instalacji c.o. i c.w.u., rozbudowa instalacji elektrycznej, instalacja teletechniczna i odgromowa, roboty wykończeniowe wewnątrz. Roboty pozostałe- rozbiórka części chodnika, chodniki dla pieszych, studnie chłonne wraz z odprowadzeniem wody opadowej z dachu, schody zew., podjazd dla niepełnosprawnych, prace rekultywacyjne, montaż urządzeń zabawowych. Gabaryty budynku po rozbudowie: dł. 27,24 m, szer. 22,60 m, wys. 8,93 m, pow. zabudowy 422, 63 m2, pow. całk. 559,7 m2, kubatura 3501 m3..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.21.00.00-2, 45.21.41.00-1, 45.21.13.50-7, 45.23.10.00-5, 45.31.11.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 25000 zł
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że może świadczyć usługę w zakresie robót budowlanych przy obiektach kubaturowych. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie lub rozbudowie obiektu kubaturowego o powierzchni zabudowy nie mniejszej niż: 400 m2 (po zakończeniu budowy/rozbudowy) w jednym kontrakcie (w ramach kontraktu należało łącznie wykonać budowę/ rozbudowę obiektu, budowę/przebudowę instalacji elektrycznej, wod.-kan., c.o. oraz budowę/przebudowę kotłowni gazowej). Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą wypełniony formularz, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że dysponuje przynajmniej jednym pojazdem do transportu, rusztowaniami, drobnym sprzętem budowlanym. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że w wykonaniu zamówienia będzie uczestniczyć co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane (o których mowa w ustawie Prawo budowlane) do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego, a także co najmniej pięciu pracowników bezpośrednio zajmujących się wykonaniem usługi (z wyłączeniem pracowników administracyjnych). Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada zdolność kredytową w wysokości 1 000 000 zł i jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Podpisany projekt umowy. 2. Wypełniony formularz ofertowy. 3. oświadczaenie o zapoznaniu sie z terenem i dokumentacja. 4.Oświadczenia o spełnianiu warunków.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej 0 st. (z wyłączeniem okresu: 15 listopada - 15 marca)) mające faktyczny wpływ na realizacje robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni; b) jeżeli konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wymaga większego nakładu pracy lub technologia wykonania robót wymaga dłuższego terminu wykonania danego etapu przedmiotu zamówienia, c) wstrzymania robót przez inny uprawniony Urząd (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.); d) w wyniku interwencji osób trzecich, których interwencja ma bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (np. inny wykonawca, z którym Zamawiający zawarł umowę na realizację robót lub usługi tym samym obiekcie spóźnia się z robotami, których wykonanie warunkuje terminowe wykonanie robót objętych niniejszą umową; osoba trzecia ma interes prawny i faktyczny w zakresie prowadzonej inwestycji). e) konieczności zmiany technologii wykonania prac w przypadku czynników zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, takich, jak: niewybuchy, sieci wodociągowe, kanalizacyjne i teletechnicznie nie naniesione na mapach, uwarunkowania geologiczne (jeśli nie przeprowadzono wcześniej stosownych badań), konflikty społeczne związane z prowadzeniem inwestycji (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych, roszczenia (w tym sądowe) o zwrot działki, itp. 2.Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza wykonanie robót dodatkowych i zamiennych jeśli: wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych warunkuje lepsze jakościowo wykonanie prac budowlanych i warunkuje wyższą wartość użytkową potwierdzoną lub zaleconą przez Projektanta lub Inspektora nadzoru. Robót tych nie można było przewidzieć wcześniej, a ich wykonanie jest korzystne dla Zamawiającego zwłaszcza pod względem przyszłego użytkowania obiektu będącego przedmiotem niniejszej umowy. Ponadto dopuszcza się wykonanie robót zamiennych lub dodatkowych jeśli Wykonawca, Projektant i Inspektor nadzoru stwierdzą pisemnie, że popełniono błąd w trakcie przygotowania dokumentacji technicznej (w tym braki), który uniemożliwia prawidłowe i zgodne ze sztuką budowlane zakończenie inwestycji.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75; 34-325 Łodygowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.06.2011 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice - Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Andrzej Pitera
Wójt Gminy Łodygowice
Zał. nr 1 Przedmiary
przedmiar elektr. KD, przedmiar przedszkole,
przedmiar inst. wod-kan, co, kotłownia
przedmiar KD, przedmiar przedszkole
Zał. nr 2 Specyfikacje techniczne
wewnętrzne instalacje elektryczne, instalacje co, wod-kan, kotłownia,
specyfikacja KD, specyfikacja przedszkole
Zał. nr 3 Dokumentacja techniczna
Architektura
rzut piwnic, rzut parteru, rzut poddasza, konstrukcja więźby,
rzut dachu, przekrój A-A, przekrój B-B, przekrój C-C,
elewacje, stolarka, opis techniczny,
projekt zagospodarowania terenu, technologia KD
Instalacja elektryczna
opis techniczny, rys. 1, rys. 2, rys. 3, rys 4, rys. 5, rys. 6a, rys. 6b, rys. 6c,
rys. 6d, rys. 7, rys. 8, rys. 9, rys. 10, rys. 11, zestawienie materiałów
Inwentaryzacja
rzut piwnicy, rzut parteru, rzut poddasza, rzut więźby,
Konstrukcje
konstrukcja podjazdu, konstrukcja schodów,
Zał. nr 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków
Zał. nr 5 Doświadczenie zawodowe
Zał. nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Zał. nr 9 Oświadczenie o zapoznaniu się z terenem
Łodygowice, dn. 03 czerwca 2011 r.
RIP-ZP/07/2011
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
Dotyczy: „Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy”, sprawa nr RIP-ZP/07/2011
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
1. Czy w przedmiarze „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” „część budowlana” poz. 135 należy wyceniać? Co dokładnie należy wycenić w pozycji? Jeżeli zakres ten odpowiada przedmiarowi robót elektrycznych załączonego już do przetargu, to prosimy o wykreślenie pozycji nr 135.
W pozycji 135 „instalacja elektryczna” w przedmiarze „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” należy wpisać wartość „0”, gdyż pozycja ta jest ujęta szczegółowo w przedmiarze na instalacje elektryczne dla przedszkola.
2. Pozycja nr 150 przedmiaru „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” „część budowlana” – jeżeli zakres jest ten sam co w przedmiarze instalacje wod – kan., c.o, gaz to prosimy o wykreślenie pozycji nr 150.
Prosimy o potwierdzenie, że pozycje 154-180 przedmiaru „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” nie dublują się w przedmiarze na roboty wod-kan, c. o, gaz.
W pozycji 150 „roboty branżowe instalacyjne” w przedmiarze „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” należy wpisać wartość „0”, gdyż pozycja ta jest ujęta szczegółowo w przedmiarze na instalację wod.-kan., c.o., kotłownię.
Pozycje 154-180 w przedmiarze „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” nie dublują się w przedmiarze na instalację wod.-kan., c.o., kotłownię.
3. Czy w przedmiarze „Rozbudowa budynku oświatowego…” ‘część budowlana’ poz. 89 należy wyceniać? Co dokładnie należy wycenić w pozycji? Jeżeli zakres ten odpowiada przedmiarowi robót elektrycznych załączonego już do przetargu, to prosimy o wykreślenie pozycji nr 89.
W pozycji 89 „roboty branżowe instalacyjne elektryczne” w przedmiarze „ Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy” należy wpisać wartość „0”, gdyż pozycja ta jest ujęta szczegółowo w przedmiarze na instalacje elektryczne dla klubu dziecięcego.
4. Pozycja nr 88 przedmiaru „Rozbudowa budynku oświatowego…” ‘część budowlana’ – jeżeli zakres jest ten sam co w przedmiarze instalacje wod-kan., c.o, gaz to prosimy o wykreślenie pozycji numer 88.
W pozycji 88 „roboty branżowe instalacyjne- kotłownia” w przedmiarze „ Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy” należy wpisać wartość „0”, gdyż pozycja ta jest ujęta szczegółowo w przedmiarze na instalację wod.-kan., c.o., kotłownię.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Łodygowice, dn. 09 czerwca 2011 r.
RIP-ZP/07/2011
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
Dotyczy: „Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy”, sprawa nr RIP-ZP/07/2011
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
1. Projekt techniczny instalacji elektrycznej obejmuje tablice „TK”, natomiast brak jej w przedmiarze, prosimy o wyjaśnienie czy jest ona tematem przetargu, jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie przedmiaru.
Tablica komputerowa znajduje się w poz. 46 do 49 przedmiaru robót przebudowa część istniejąca.
2. W projekcie instalacje elektryczne rys. 1 i rys. 3 ilość opraw LATE NEW 4x18 wynosi 9 szt., w przedmiarze opraw LATTE NEW 4x18 jest 7 szt. (4 szt.- instalacje elektryczne przebudowa części istniejącej pozycja nr 32 + 3 szt. instalacje elektryczne część klub dziecięcy pozycja nr 36. Proszę o podanie jaką ilość i w jakich pozycjach należy przyjąć?
Proszę przyjąć w przedmiarze przebudowa: 4 szt. poz. 32, 2 szt. poz. 34. W przedmiarze dla klubu dziecięcego poz. 36 szt. 3. W sumie 9 szt. opraw 4x18 W.
3. W przedmiarze poz. 39 instalacje elektryczne część klub dziecięcy oraz pozycja nr 37- instalacje elektryczne przebudowa części istniejącej występują oprawy THALLES 11W IP 44. W sumie opraw 5 szt. Na rys. nr 1 – plan instalacji oświetlenia ilość opraw wynosi 6 szt. (5 szt. na zewnątrz budynku + 1 szt. wew. budynku na klatce schodowej. Proszę o podanie jaką ilość i w jakich pozycjach należy przyjąć?
W przedmiarze na przebudowę w poz.37 błędnie podano 2 szt. Tahles, powinny być 3 szt.
W przedm. na klub. dziec. jest prawidłowo szt.3. Obie pozycje w sumie zgodne- 6 opraw na rys.nr 1.
4. W PT pkt. 1.9 Instalacja TT i komputerowa widnieje zapis: „Okablowanie sieci komputerowej powinno spełniać parametry w kategorii 5e/min. 100mHz, 4 parowy kabel FTP kategorii 5+/”. W przedmiarze, jak również w zestawieniu materiałów przyjęto kabel UTP. Prosimy o sprecyzowanie, który kabel należy przyjąć?
W opisie błędnie podano kabel FTP. Powinien być opisany kabel UTP, który należy przyjąć.
5. W PT pkt. 1.9 Instalacja TT i komputerowa widnieje zapis: „Szafa dystrybucyjna powinna być umieszczona w pomieszczeniu Dyrektora”. W przedmiarze nie ujęto szafy dystrybucyjnej. Prosimy o podanie czy należy ją ująć? Jeżeli tak to w której pozycji. Prosimy również o dostarczenie schematu szafy dystrybucyjnej .
W opisie elektrycznym poz. 1.9 błędnie podano szafę dystrybucyjną. Nie jest ona ujęta nigdzie poza opisem.
Nie ujmować szafy dystrybucyjnej.
6. W PT pkt. 1.9 Instalacja TT i komputerowa widnieje zapis: „Całość wyprowadzić z pomieszczenia dyrektora na poddaszu, gdzie może zostać zamontowana centrala telefoniczna”. Czy instalacja telefoniczna jest objęta tym przetargiem. Jeżeli tak, to prosimy o uzupełnienie przedmiarów o brakujące materiały, podając pozycję, rodzaj materiału oraz ilość, jaka należy przyjąć.
W projekcie zapis-"Instalację teletechniczną należy poprowadzić również w korytkach dla urządzeń instalacji komputerowej. Całość wyprowadzić z pomieszczenia dyrektora na poddaszu, gdzie może zostać zamontowana centrala telefoniczna."
Projektant instalacji elektrycznej nie przewiduje osobnej instalacji telefonicznej dla klubu dziec.
7. Przedmiar robót – instalacje elektryczne – przebudowa części istniejącej:
- poz. 41 – brak takiego katalogu, czy można zastosować inny katalog?
- poz. 78 - brak takiego katalogu, czy można zastosować inny katalog?
- poz. 42 – prosimy o podanie typu i przekroju przewodu
Powinien pozostać ten sam, ale można zastosować inne katalogi niż używane przez inwestora, we wskazanych powyżej pozycjach, pod warunkiem pełnej zgodności baz R M S.
Przewód miedziany DYc-750V 4mm2.
8. Przedmiar robót – instalacje elektryczne część klub dziecięcy
- poz. 43 – brak takiego katalogu, czy można zastosować inny katalog?
- poz. 44 – prosimy o podanie typu i przekroju przewodu
Powinien pozostać ten sam, ale można zastosować inne katalogi niż używane przez inwestora, we wskazanych powyżej pozycjach, pod warunkiem pełnej zgodności baz R M S.
Przewód miedziany DYc-750V 4mm2.
9. W SIWZ rozdz. IV pkt 1,ppkt 1.3 Zamawiający żąda spełnienia jednego z warunków, w postaci dysponowania przez Wykonawcę co najmniej jednego środka transportu, nie precyzując przy tym ładowności. Czy spełni warunek Wykonawca, który dysponuje co najmniej jednym samochodem dostawczym o masie do 3,5 t?
Można dysponować samochodem dostawczym o masie do 3,5 t.
10. Czy termin składania i otwarcia ofert tj. godz. 9:00 /15-06-2011r/. pozostaje bez zmian? Czy Wykonawca zdąży na odczyt ofert?
Termin składania i otwarcia ofert nie ulega zmianie.
11. Proszę o wyjaśnienie jak należy rozumieć zapis SIWZ rozdz. IX pkt 6 „Wykonawca nie może samodzielnie wprowadzać zmian do przedmiaru robót… W kosztorysie ofertowym musi zawrzeć wszystkie pozycje wraz z opisem zawartym w przedmiarze robót, ilości robót”. Co zaliczyć w kosztorysie ofertowym w przypadku wystąpienia różnic pomiędzy przedmiarem a zestawieniem materiałów w dokumentacji technicznej (przedmiar robót instalacji wod.-kan. poz. 30 bateria umywalkowe 11 szt., w zestawieniu mat. Jest 29 szt., poz. 48 umywalki 11 szt., a w zestawieniu mat. 29 szt., z poz. 49 są 2 szt. bidetów, których brak w zestawieniu materiałowym, natomiast w zestawieniu mat. występują 2 kpl. brodzika z kabiną oraz 1 kpl. pisuaru, których brak w przedmiarze). Czy występujące braki w przedmiarach będą rozliczane kosztorysami powykonawczymi wg faktycznie wykonane zakresu robót?
Kosztorysy ofertowe winny być sporządzone na podstawie przedmiarów stanowiących załącznik do SIWZ, z uwzględnieniem wszystkich zmian wynikających z odpowiedzi na pytania zadawane przez Wykonawców do treści SIWZ.
W przedmiarze wod.-kan.- baterie umywalkowe-poz 30-11 szt., poz.31-1 szt.- w zestawieniu mat.12 szt., poz.48-umywalki 11 szt. w zestawieniu mat. i przedmiarze robót.
Rozbieżności z rys. wynikają z tego, że część umywalek jest istniejąca. Umywalki znajdują się też w kosztorysie na klub dziecięcy.
Poz. 49- bidety- pomyłka, należy całkowicie zrezygnować z 2 bidetów i 1 kpl. pisuaru. Zamiast nich stosujemy umywalki do rąk, zliczone w innych pozycjach.
W projekcie przewidziano 2 szt. brodzik głęboki z kabiną (klub dziec. i poddasze przedszkola) i zmianę lokalizacji jednego istniejącego przeniesionego do umywalni.
Koszty będą rozliczane na podstawie kosztorysów powykonawczych wg faktycznie wykonanego zakresu robót, pod warunkiem, w przypadku zwiększenia zakresu zadania i wzrostu kosztów, wyrażenia zgody przez Zamawiającego w formie stosownego aneksu do umowy z Wykonawcą lub umowy na roboty dodatkowe.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Łodygowice, dn. 13 czerwca 2011 r.
RIP-ZP/07/2011
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
Dotyczy: „Rozbudowa budynku oświatowego w Łodygowicach z przeznaczeniem na klub dziecięcy”, sprawa nr RIP-ZP/07/2011
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
1. Podobnie jak w instalacji wod.-kan.- w instalacji c.o. występują różnice miedzy przedmiarem a zestawem materiałów np. rury miedziane Fi 18mm (zestawienie- 80m a w przedmiarze
Proszę przyjąć 2 szt. grzejników zgodnie z poz. 56, 57 oraz
2. W przedmiarze „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” poz. 145 brzmi: „Zabawki i urządzenia zewnętrzne” – 1 kpl. Proszę o wyspecyfikowanie typów, szczegółowych parametrów i ilości zabawek oraz urządzeń zewnętrznych, które należy objąć wyceną.
Przy wycenie należy wziąć pod uwagę jedno urządzenie wielofunkcyjne, składające się m.in. z piaskownicy, drabinki, zjeżdżalni ok.
3. Zgodnie z przedmiarem „Adaptacja poddasza na cele przedszkola” poz. 181-191 włącznie należy wycenić wyposażenie meblowe . Proszę o udostępnienie danych, np. konkretnych typów, szczegółowych parametrów, wymagań dotyczących tego wyposażenia, ponieważ zapis ujęty w pozycjach 181-191 jest niejednoznaczny i niewystarczający do sporządzenia rzetelnej wyceny.
poz.181-krzesła
Krzesło ze stelażem z lakierowanej stali w kolorze czerwonym oraz siedziskiem i oparciem ze sklejki bukowej. Szerokość siedziska ok.
poz.182-stoliki
Stół ze stelażem z lakierowanej stali w kolorze czerwonym, blat o wyoblonych narożnikach wykonany z płyty meblowej w kolorze buk o grubości ok.
poz.183.-biurka
Biurko komputerowe o wymiarach ok. 800x760x700 mm wykonana z płyty meblowej w kolorze buk o grubości ok.
poz.184-szafy 120x60
Szafa drzwi przesuwne o wymiarach ok. 1200x600xwys.2000 mm, drzwi-wykonana z płyty meblowej w kolorowej, o grubości ok.
poz.185-regały z półkami
Szafka wysoka wykonana z płyty wiórowej w tonacji buku, elementy dodatkowe kolorowe (drzwiczki i ścianki zewnętrzne szuflad). Szafa musi posiadać 8 szuflad, 2 półki (4 wnęki), w tym jedna półka (2 wnęki) zamykana drzwiczkami. Wymiar ok. 840x400x2000 mm.
poz.186-szafa gospodarcza
Szafka wysoka wykonana z płyty wiórowej w tonacji buku, cokół o wysokości ok. 100mm -szafa gospodarcza: w lewej komorze 4 półki, podłoga, w prawej drążek z haczykami, półka, podłoga drzwi zamykane zamkiem cylindrycznym z dwoma kluczykami Wymiary: wysokość ok. 2000mm szerokość ok. 1200mm ok. głębokość 600mm
poz.187-szafki szatniowe
Ławka szatniowa jednostronna dla dzieci ze stelażem metalowym w 5 kolorach (żółty, zielony, niebieski, pomarańczowy, różowy) przeznaczona dla 8 (ośmiorga) dzieci. Półeczka na czapki z przegródkami oraz ławeczka wykonane z płyty laminowanej w tonacji jasnego buku. Pod ławeczką metalowe pręty na buty pozwalające utrzymać czystość pod szatnią. Wymiar ok. 1500x420x1300 mm.
poz.188-dywaniki wełniane - ze względów antyalergicznych zmiana wełny na akryl/poliester lub bawełnę.
np. Ikea/FABLER 2 szt. zielone, 2 szt. niebieskie
Długość:
Szerokość:
oraz
np. Ikea /lucy,lucy blum
Rozmiary po złożeniu
Długość: ok.
Szerokość: ok.
Polipropylen.
Pod wszystkie dywany zastosować podkładki antypoślizgowe
poz.189-półka na kubeczki
4 sztuki-Wieszaki na kubki i ręczniki, w postaci półki łazienkowej na 13 kubeczków z uchwytami na ręczniki, o wymiarach ok. 1300x500x250 mm.
poz.190-lustra
lustro okrągłe 120 klejone na ścianę
poz. 191
uchwyt na papier stal szczotkowana, klapa, kręcony do ściany , szczotka do wc wisząca, kręcona do ściany, zamykana od góry.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2011-06-13
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-06-13 12:04:19
- Liczba odsłon: 640
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: