Wersja archiwalna 2014-02-10 10:56:24
Łodygowice: Budowa chodnika w ciągu ul. Jana Pawła II
na odcinku Kościół - Krzyżówka w Pietrzykowicach.
Numer ogłoszenia: 31752 - 2014; data zamieszczenia: 28.01.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa chodnika w ciągu ul. Jana Pawła II na odcinku Kościół - Krzyżówka w Pietrzykowicach..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest budowa chodnika dla pieszych w ciągu drogi powiatowej 1455 S - ul. Jana Pawła II w Pietrzykowicach na odcinku od skrzyżowania z ul. Kościuszki do kościoła (1226 mb). Zakres prac: roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, budowa chodnika o szerokości
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.22-1, 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.10.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.06.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. W prowadzonym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 30 000,00 złotych (trzydzieści tysięcy złotych). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego Zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas gdy bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109,poz. 1158, ze zm.) 4. Poręczenia lub gwarancje, wnoszone jako wadium muszą być ważne minimum przez okres związania ofertą i dotyczyć przedmiotowego zamówienia. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem /operacja bezgotówkowa/ na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Żywcu nr 40 8137 0009 0000 2541 2000 0040. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż pieniądz należy je złożyć w Kasie Urzędu Gminy Łodygowice przed ostatecznym terminem składania ofert. 7. Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 13. Zamawiający będzie wymagał złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy od Wybranego Wykonawcy w wysokości 10 % brutto wartości umowy. 14. Zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku formach przewidzianych art. 148 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych. 15. Jeżeli zabezpieczenie będzie składane w postaci gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja ta powinna być bezwarunkowa i (na pierwsze żądanie). Termin ważności gwarancji winien być równy: okresowi rękojmi powiększonemu o 14 dni - w zakresie kwoty stanowiącej 30% zabezpieczenia oraz terminowi końcowego wykonania robót powiększonemu o 30 dni - w zakresie kwoty stanowiącej 70% zabezpieczenia. 16. Obowiązkiem wykonawcy jest wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy przed jej zawarciem. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniężnej żądana przez Zamawiającego kwota winna zostać wpłacona w pełnej wysokości przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy Łodygowice, wskazany w pkt. 5 przed zawarciem umowy. Wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy w ww. postaci jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Urzędu Gminy Łodygowice kwotą zabezpieczenia. Stosowne dokumenty potwierdzające wniesienie zabezpieczenia w innych formach winny zostać złożone w kasie Urzędu Gminy Łodygowice przed zawarciem umowy. 17. Pozostałe warunku dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy regulują art. 148-151 ustawy Prawo zamówień publicznych.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową o długości min.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że w wykonaniu zamówienia będzie uczestniczyć: - co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia budowlane (o których mowa w ustawie Prawo budowlane) do kierowania robotami budowlanymi w branży drogowej i jest członkiem właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadająca co najmniej trzyletnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót, osobą/kandydatem na stanowisko wymienione powyżej może być obywatel państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Państwa Członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który nabył prawo do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej; Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000 zł i jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 500 000 zł. Na potwierdzenie spełniania warunku o posiadaniu środków finansowych lub zdolności kredytowej oraz na potwierdzenie spełniania warunku o posiadaniu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr załącznik nr 4 do SIWZ.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy /zał. nr 4 do SIWZ/, a także -- o ile wynika to ze złożonego oświadczenia - pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 2. Wypełniony formularz ofertowy /zał. nr 7 do SIWZ/, 2. Kosztorysy ofertowe wypełnione zgodnie z przedmiarami robót /wypełnione zgodnie z zał. 1 do SIWZ/. 4. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. 1. Wykonanie robót dodatkowych i zamiennych jeśli: wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych warunkuje lepsze jakościowo wykonanie prac budowlanych i warunkuje wyższą wartość użytkową potwierdzoną lub zaleconą przez Projektanta lub Inspektora nadzoru. Robót tych nie można było przewidzieć wcześniej, a ich wykonanie jest korzystne dla Zamawiającego zwłaszcza pod względem przyszłego użytkowania obiektu będącego przedmiotem niniejszej umowy. Ponadto dopuszcza się wykonanie robót zamiennych lub dodatkowych jeśli Wykonawca, Projektant i Inspektor nadzoru stwierdzą pisemnie, że popełniono błąd w trakcie przygotowania dokumentacji technicznej (w tym braki), który uniemożliwia prawidłowe i zgodne ze sztuką budowlane zakończenie inwestycji. a) 3. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową oraz robót dodatkowych, o których mowa w § 2 ust. 4 niniejszej umowy, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. b) 4. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są robotami (zaniechanymi). c) 5. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to, przykładowo, okoliczności: powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy, powodujące poprawienie parametrów technicznych, wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów. d) Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń. 2) Zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a)wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 12.02.2014 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Zał. nr 1 Przedmiar robót.
Zał. nr 2 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych.
ST odcinek I tytuł, ST odcinek I, ST odcinek II tytuł, ST odcinek II
Zał. nr 3 Dokumentacja techniczna
odcinek I
str. tytułowa, opis bud-wyk, orientacja, pzt opis, pzd rys,
d-1, d-2, d-3, d-4, d-5, d-6, d-7, d-8, d-9, d-10, d-11, d-12, d-13
odcinek II
opis, kanalizacja deszczowa, profil kan. deszczowej, przekrój typowy, pzt,
studzienka kanalizacyjna, studzienka, zjazd indywidualny
Zał. nr 5 Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich 5 lat.
Zał. nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.
Zał. nr 7 Wypełniony „Formularz ofertowy”
Zał. nr 9 Oświadczenie z art. 26 ust. 2d
Łodygowice, dn. 6 lutego 2014 r.
RIP-ZP/01/2014
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 907 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
Pytanie 1
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w szczególności dotyczące:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową o długości min.
Czy Zamawiający uzna jako porównywalny zakres robotę budowlaną polegającą na wykonaniu kanalizacji grawitacyjnej z rur PVC o dł. 2315,01 mb. wraz z wykonaniem nawierzchni dróg z kostki betonowej (korytowanie, warstwa odsączająca
Pytanie 2
W związku z warunkiem postawionym przez Zamawiającego w zakresie wiedzy i doświadczenia a także mając na uwadze przedmiot zamówienia (obejmujący budowę chodnika wraz z kanalizacją deszczową o długości min.
Ad. 1 i 2
Zamawiający nie zmienia warunku w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia tj.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca na budowie chodnika dla pieszych wraz z kanalizacją deszczową o długości min.
Jednocześnie Zamawiający informuje, że na etapie składania ofert nie będzie interpretował złożonych referencji a oceny spełniania ww. warunku dokona na etapie oceny ofert złożonych przez Wykonawców w oparciu o treść każdej oferty oraz załączone do niej dokumenty.
Pytanie 3
Czy w przypadku, gdy wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, wystarczy pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia czy też musi złożyć dodatkowo dokumenty o nie wykluczeniu z postępowania tj. dokumentów wymienionych w pkt. 2 rozdz. V SIWZ.
Zamawiający nie żąda dokumentów wymienionych w pkt 2 rozdz. V SIWZ od podmiotów na zasoby których powołuje się wykonawca.
Jednocześnie informuje, że przekazanie potencjału przez inny podmiot, musi mieć charakter faktyczny, pozwalający na realne wykorzystanie zasobów w toku realizacji zamówienia. Złożenie ogólnego oświadczenia podmiotu udostępniającego, bez wykazania, w jaki sposób udostępnienie zasobów nastąpi, jest niewystarczające do stwierdzenia, że wykonawca skutecznie wykazał spełnianie warunków udziału w postępowaniu – zwłaszcza w przypadku udostępniania zasobów niematerialnych i niemogących być przedmiotem samodzielnego obrotu, a do takich należy np. wiedza i doświadczenie.
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
Łodygowice, dn. 10 lutego 2014 r.
RIP-ZP/01/2014
Uwaga! Wykonawcy zadali pytania
Dotyczy: „Budowa chodnika w ciągu ul. Jana Pawła II na odcinku Kościół – Krzyżówka w Pietrzykowicach sprawa nr RIP-ZP/01/2014, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 907 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
Pytanie 1
Czy na w/w budowie kanały z rur typu PVC łączone na wcisk fi 630 mm, fi 500 mm można zastąpić rurami K2.
Rury PCV, które ujęto w projekcie można zastąpić rurami K2 o odpowiadających parametrach wytrzymałościowych.
Pytanie 2
Prosimy o wyjaśnienie pozycji 38 z przedmiaru dotyczącego budowy chodnika 0,943 km. Jest tam budowa kostki z odzysku. Nie ma natomiast pozycji dotyczącej rozebrania kostki. Proszę o uszczegółowienie skąd Wykonawca otrzyma kostkę do wbudowania w chodnik.
Proszę w poz. nr 38 przyjąć budowę chodnika z nowej kostki. Wykonawca ponosi koszty wszelkie zakupu, transportu oraz ułożenia kostki brukowej w ilości podanej w w/w pozycji. Opis do pozycji to: Chodnik z kostki brukowej gr. 6cm, szarej.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
W związku z powyższym w oparciu o art. 38 ust. 4 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 907 ze zm.), Zamawiający zmienia:
- Załącznik nr 1 do SIWZ
Zamawiający zmienia przedmiar dla odcinka II, w związku ze zmianą w poz. Nr 38 przedmiaru. Prawidłowy przedmiar w załączeniu.
Przedmiar dla odcinka I nie ulega zmianie.
- Zmiana terminu
1) Pkt 10 w rozdziale VII (OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT) otrzymuje nowe brzmienie:
Opakowanie, o którym mowa w pkt. 9 powinno być oznaczone następująco:
Oferta przetargowa
Budowa chodnika w ciągu ul. Jana Pawła II
na odcinku Kościół – Krzyżówka w Pietrzykowicach
Nie otwierać przed 13.02.2014 r. - godzina 09:00
oraz opatrzone nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
2) Pkt 1 w rozdziale X (MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT)
Oferty należy składać w terminie do dnia 13.02.2014 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, biuro obsługi klienta (parter).
3) Pkt 2 w rozdziale XII (TERMIN I TRYB OTWARCIA OFERT)
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 13.02.2014 r. o godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, pok. nr 10 – parter.
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2014-02-10
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-02-10 10:56:24
- Liczba odsłon: 452
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: