Wersja archiwalna 2012-03-30 17:22:29
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
https://uglodygowice.bip.org.pl/
Łodygowice: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice
Numer ogłoszenia: 61792 - 2012; data zamieszczenia: 29.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż instalacji solarnych w następujących obiektach: 1.Budynek Urzędu Gminy Łodygowice, 34-325 Łodygowice ul. Piłsudskiego 75 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie 3x2,5 m2 3 szt., stelaż na dach skośny z blachy dla 3 kolektorów, płyn niezamarzający 50l. Lokalizacja kolektorów- na skośnym dachu skierowanym na południe. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 30°. Konstrukcja dachu - drewniana pokryta blachą. Podłączenie zasilania kotła do podgrzewacza. Pomalowanie farbą emulsyjną ścian
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 45.00.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.31.10.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 15 000 zł
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada zdolność kredytową w wysokości 500 000 zł i jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy, 2. Wypełnione kosztorysy zgodnie z przedmiarami, 3. Oświadczenie o spełnianiu warunków, 4. Podpisany projekt umowy,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Gminy Łodygowice, 34-325 łodygowice ul. Piłsudskiego 75.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urzad Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załącznik nr 1 Przedmiary
budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,
budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu
Załącznik nr 2 Specyfikacje techniczne
budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,
budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu,
Załącznik nr 3
budynek urzędu gminy,
rzut poziomy, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
budynek SP nr 1 w Łodygowicach,
rzut piwnic, przekrój, rozwinięcie przewodów, sytuacja, projekt
budynek ZSO w Łodygowicach,
stacja cwu 1, stacja cwu 2, stacja cwu 3, schemat, sytuacja, projekt
budynek SPiG w Pietrzykowicach,
rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
budynek ZSP w Zarzeczu
rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
Załącznik nr 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków
Załącznik nr 5 Doświadczenie zawodowe
Załącznik nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 7 Formularz ofertowy
Łodygowice, dn. 01 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga! Zmiana treści SIWZ
Dotyczy: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający poprawia błąd pisarski w załączniku nr 7 do SIWZ- formularz ofertowy.
W pkt. 2 załącznika jest:
„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 15.05.2012 r.”
Powinno być:
„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 30.04.2012 r.”
Zgodnie z pkt III SIWZ oraz pkt II.2) Sekcji II ogłoszenia o zamówieniu termin zakończenia zadania to 30.04.2012 r.
Poprawiony załącznik zamieszczono do pobrania poniżej.
Łodygowice, dn. 08 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
1. Zamawiający w dokumencie Parametry Kolektorów (Załącznik nr 2 Specyfikacje Techniczne) zamieścił protokół równoważności kolektorów informując w nim o obowiązku posiadania na oferowane kolektory słoneczne certyfikatu Solar Keymark. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z art. 7 ust. 1 PZP Zamawiający zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców. Zamieszczenie zapisu odnośnie możliwości zastosowania tylko kolektorów posiadających certyfikat Solar Keymark wprowadza ogromne ograniczenie (co jest niezgodne z PZP) w związku z możliwością zastosowania kolektorów, które spełniają wymagania przedstawione przez Zamawiającego, a posiadają badania przeprowadzone przez niezależne jednostki akredytowane. Badania te potwierdzają wszystkie parametry, które dla Zamawiającego są istotne. Dlatego wnosimy o zmianę tego zapisu i dopuszczenie do przetargu firm nie posiadających certyfikatu Solar Keymark na zastosowane kolektory, natomiast posiadające sprawozdania z badań wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania kolektorów, posiadających certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą zgodności z normami:
EN 12976-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Urządzenia wykonywane fabrycznie. Część 2: Metody badań
EN 12975-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2: Metody badań
Wymaga się, aby powyższe parametry proponowanych kolektorów słonecznych miały swoje potwierdzenie w postaci załącznika z badań do dołączonych certyfikatów.
2. Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w pkt.II, 1.1b; str.3) a także „Projekcie technicznym instalacji solarów dla budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Okrężnej
Należy przyjąć 16 szt. /nachylenie 10° wpisano pomyłkowo/.
3. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów? Zastępczy układ sterowania będzie sterował pracą instalacji solarnej w sposób zaproponowany w projekcie.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów pod warunkiem, że przedmiotowe regulatory jak i kolektory słoneczne dostarczone są przez tego samego producenta, lub gdy producent kolektorów słonecznych akceptuje algorytm pracy zastosowanej obcej automatyki. Niniejszy warunek wynika z zasad gwarancji i wytycznych kolektorów słonecznych. Zamawiający zastrzega sobie wymagania w takim przypadku dodatkowej dokumentacji projektowej dla części AKPiA dostarczonej na koszt Wykonawcy oraz potwierdzenia utrzymania warunków gwarancyjnych przez producenta kolektorów słonecznych.
4. Czy na którymkolwiek z budynków wymagane jest zastosowanie specjalnej konstrukcji wsporczej pod kolektory słoneczne, w celu wzmocnienia dachu przed obciążeniem wywołanym zamontowaniem kolektorów. Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie dokumentu ekspertyzy technicznej zezwalającej na montaż kolektorów na dachu lub zamieszczenie projektu konstrukcji wsporczej w celu umożliwienia oferentom prawidłowej wyceny.
Nie przewiduje się dodatkowej konstrukcji wzmocnienia dachów.
5. Prosimy Zamawiającego o określenie stawek podatku VAT dla poszczególnych budynków, jakie należy przyjąć przy obliczaniu ceny.
Zamawiający nie jest uprawniony do dokonywania wiążącej interpretacji w zakresie właściwej stawki podatku od towarów i usług. W ustawie Prawo zamówień publicznych brak jest przepisu, który pozwalałby zamawiającemu dokonywać weryfikacji zachowania podatnika na gruncie norm prawa podatkowego. To na wykonawcy (na gruncie prawa podatkowego: podatniku podatku od towarów i usług, a zarazem wystawcy faktury) ciąży obowiązek prawidłowego ustalenia stawki podatku od towarów i usług w odniesieniu do dokonywanej transakcji.
6. W projekcie budynek Gminy w Łodygowicach - w zestawieniu podstawowych materiałów i urządzeń w poz. 16 występuje „Izolacja grub. 19 mm- 20 mb. Pytanie: w której pozycji przedmiaru znajduje się w/w izolacja?
Odnosi się do rur poz. 15
7. W przedmiarze robót obiekt: Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 ul. Okrężna 1 w Łodygowicach w pozycji 43 brak ilości. Pytanie: ile należy wpisać zaworów?
W poz. 43 powinno być 9 szt. i tak należy przyjąć z kosztorysie ofertowym.
8. We wszystkich przedmiarach robót- pozycje dotyczące Zbiorników 500 i
Jest to podłączenie, odwodnienie, odpowietrzenie, pomiary ciśnienia i temperatury , odbiór przez UDT w nowym układzie, a więc zakres robót zgodnie z ich funkcją.
9. Proszę o podanie numerów PKOB dla obiektów, gdzie będą dostarczone i zamontowane instalacje solarne w ramach przedmiotowego przetargu, celem prawidłowego ustalenia stawki podatku VAT.
Budynek Urzędu Gminy: 1220
Szkoły: 1263
10. Czy zamawiający dopuszcza umieszczenie oryginału dokumentu wadium wnoszonej w innej formie niż pieniądz w osobnej kopercie razem z ofertą przetargową? Czy kopię ww. dokumentu należy dodatkowo dołączyć do oferty przetargowej?
Sposób wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz został określony w SIWZ (str. 6 pkt VI.6).
11. Czy Zamawiający w kwestii wiedzy i doświadczenia uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że zrealizował robotę budowlaną polegającą na montażu instalacji solarnej w zakres której wchodził montaż min 25 kolektorów łącznie na dachach różnych budynków w ramach jednego zadania?
W zakresie spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna warunek za spełnimy, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.
Chodzi o jedną instalację na dachu jednego budynku lub kompleksu połączonych ze sobą budynków, które ta jedna instalacja obsługuje. Zamawiający nie uzna warunku posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem w montażu 25 kolektorów na różnych budynkach w ramach jednego zadania.
12. Dla budynku Urzędu Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75 w projekcie technicznym instalacji solarów zaprojektowany jest zbiornik 500 dm3 z dwoma wężownicami. W przedmiarze poz. 23 jest 400 dm3 z dwoma wężownicami. Proszę o wyjaśnienie tej rozbieżności.
Należy przyjąć jak w przedmiarze , czyli 400 dm3.
13. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie rury Cu 28 i 35 o grubości ścianki 1 [mm]?
Grubość rury określona została w projektach instalacji.
14. Czy Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty przetargowej certyfikat i sprawozdanie z badań zastosowanych kolektorów słonecznych oraz dla pozostałych zastosowanych urządzeń?
Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań oferowanych kolektorów. Dokumenty te będzie należało dostarczyć wraz dostawą i montażem przedmiotu zamówienia.
15. Proszę o podanie w przypadku zbiorników solarnych oraz regulatorów solarnych parametrów technicznych, które umożliwią Wykonawcy odpowiedni dobór urządzeń.
Jako parametry wymagane dla zasobnika biwalentnego cwu 400dm3 określa się :
Komora podgrzewacza :wykonana ze stali z emaliowaną powłoką np. typu Ceraprotect
Pojemność 400 dm3
Ilość wężownic : 2
Powierzchnia grzewcza wężownicy górnej : min
Powierzchnia grzewcza wężownicy dolnej : min
Wydajność stała przy podgrzewie wody użytkowej z 10 do
Wężownica górna min 33kW /800l/h , wężownica dolna min 52 kW /1250 l/h/
Przyłącza wg schematu projektu
Regulator solarny powinien realizować funkcję wspomagania podgrzewu cwu przez zaprojektowany system solarny poprzez obsługę wszystkich przewidzianych w projekcie i naniesionych na schemacie elementów instalacji solarnych. Wymaga się realizacji przez regulator solarny wszystkich funkcji określonych przez producenta kolektorów słonecznych warunkujących zachowanie udzielanej przez niego gwarancji.
16. Czy Zamawiający dopuszcza w konstrukcji rur absorbera odległość osi sąsiednich odcinków rury ok 140 [mm]. Zamawiający w protokole równoważności określił odległość osi sąsiednich odcinków rury max
Wymagana jest odległość osi sąsiednich odcinków rury ułożonej w sposób meandrowy max 100mm.
Zwiększenie odległości między osiami sąsiednich rur wpływa niekorzystnie na sprawność kolektora.
- Pompa recyrkulacyjna 20 PW 40
- Pompa obiegowa 32POe80C
- Pompa ładująca 32PW40C
- Pompa ładująca 32PW60C
z powodu braku tak oznaczonych pomp w katalogu producenta lub o podanie ich numerów katalogowych.
a/ w miejsce pompy recyrkulacyjnej 20PW
b/ w miejsce pompy ładującej 32PW
c/ w miejsce pompy ładującej 32PW
d/ w miejsce pompy obiegowej 32POe
18. Dotyczy zadania 2 tj. wykonanie instalacji solarnej w budynku Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach (szkoła podstawowa i gimnazjum), 34-325 Łodygowice ul. Okrężna 1: W przedmiarze w poz. 43 (zawory przelotowe i zwrotne, instalacji wodociągowych z rur miedzianych, Dn
Odpowiedź w pkt. 7.
19. Czy zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w zakresie kolektorów słonecznych, które spełniają podane parametry techniczne, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2, posiadają certyfikaty równoważnych polskich instytucji certyfikujących, czy tylko które posiadają Solar Keymark?
Odpowiedź w pkt. 1.
20. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektorów słonecznych z przepływem powszechnie stosowanym, przez wszystkich producentów, tzn. harfa pojedyncza lub podwójna o parametrach nie gorszych żądanych przez Zamawiającego?
Odpowiedź w pkt. 1.
21. Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań zastosowanych kolektorów słonecznych?
Odpowiedź w pkt. 14.
Zamawiający wymaga sporządzenia kosztorysów osobno do każdego zadania, zgodnie z przedmiarami, stanowiącymi załącznik do SIWZ.
23. W poz. 43 przedmiaru robót dla zadania b: Budynek Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach – brak obmiaru /brak podanej ilości sztuk zaworów/- prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź w pkt. 7.
Odpowiedź w pkt. 9.
25. Przedmiar SP nr 1 Łodygowice pozycja 43 brak ilości. Proszę o podanie liczby zaworów przelotowych i zwrotnych.
Odpowiedź w pkt. 7.
Łodygowice, dn. 13 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga!!
Wykonawcy zadali pytania! Modyfikacja SIWZ!
Uwaga!!
Zmiana terminu składania ofert!
Dotyczy: „Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, sprawa nr RIP-ZP/01/2012
I. W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
Należy uwzględnić naczynie przeponowe Reflex 33D , cieśn. Obl 6bar, szybkozłaczka
2. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.9 liczba zaworów odcinających wynosi 2 szt. natomiast na schemacie technologicznym ich liczba to 4 szt.; w poz.8 liczba zaworów wynosi 2 szt. natomiast na schemacie 1szt. Prosimy o wyjaśnienie tych rozbieżności.
przyjąć w poz. 9 – 4 szt.
przyjąć w poz. 8 – 2 szt.
3. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. Prosimy o informacje czy rozdzielacze do których należy podpiąć przewody z górnej wężownicy zasobnika są już zainstalowane, czy ich wykonanie leży po stronie wykonawcy?
Rozdzielacze są już zamontowane.
4. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.17-22 Zamawiający zamieścił pracę których brak w przedmiarze robót. Prosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie oferenci mają dokonać wyceny tych prac?
Na podstawie przedmiaru robót roboty bud poz 1-5.
5. Czy w wycenie grupy pompowej dla każdej z instalacji solarnych należy uwzględniać rotametry? Jeśli tak, prosimy o podanie ich parametrów.
Zastosowane w instalacjach solarnych przepływomierze znajdujące się w grupie pompowej powinny umożliwić pomiar w zakresie:
Dla instalacji solarnej w bud Zespołu Szkół Ogóln : min 7 – 30 l/min
Dla pozostałych instalacji solarnych: min 2 – 12 l/min
6. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy ilością następujących elementów. Jaką ilość poszczególnych urządzeń należy przyjąć przy sporządzaniu oferty?
a) Zawory bezpieczeństwa SYR 1”: 5 szt. w zestawieniu (poz.21 i 22), 6 szt.w przedmiarze (poz.54);
Przyjąć jak w przedmiarze 6 szt.
b) Zawory mufowe DN35: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), brak w kosztorysie;
Przyjąć DN40 jak w przedmiarze 6 szt.
c) Odpowietrzniki automatyczne: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), 2szt. w przedmiarze (poz.65);
Przyjąć 3 szt.
d) Zawory przelotowe i zwrotne: 9 szt. (przedmiar poz.43), brak w projekcie.
Przyjąć jak w przedmiarze 9 szt.
7. Dla instalacji wodnej zaprojektowano rury miedziane o średnicy 42mm (poz.13 i 14 w zestawieniu materiałów). Czy Zamawiający dopuszcza zamianę tych przewodów na rury stalowe.
Zamawiający nie dopuszcza zmiany.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Zmiana terminu składania ofert.
W związku ze złożonymi zapytaniami do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w ww. postępowaniu i terminem składania i otwarcia ofert ustalonym na dzień 15.03.2012r., konieczna jest zmiana terminu składania i otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, o czas niezbędny do uwzględnienia udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień.
Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.): zmienia treść niżej wymienionych punktów SIWZ, które po zmianach otrzymują brzmienie:
1. Pkt VII.10 SIWZ (OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Opakowanie, o którym mowa w pkt 9 powinno być oznaczone następująco:
Oferta przetargowa
„Zakup i montaż kolektorów słonecznych
w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice„
Nie otwierać przed 16 marca 2012 r. - godzina 09:00
oraz opatrzone nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
2. Pkt X.1 SIWZ (MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Oferty należy składać w terminie do dnia 16 marca 2012 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, biuro obsługi klienta (parter).
3. Pkt XII.2 SIWZ (TERMIN I TRYB OTWARCIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 16 marca 2012 r. o godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, pok. nr 10 – parter.
W wyniku powyższych zmian, Zamawiający na podstawie art. 12a ust. 1 ustawy, przedłuża termin składania ofert o 1 dzień tj. do dnia 16.03.2012 r. do godz. 09:00. i przesuwa termin otwarcia ofert na dzień 16.03.2012 r. na godz. 09:00.
W pozostałym zakresie SIWZ nie ulega zmianie.
Numer ogłoszenia: 76486 - 2012; data zamieszczenia: 13.03.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 61792 - 2012 data 29.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, fax. 33 863 05 01.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Łodygowice, dn. 30.03.2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Dotyczy: „Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, sprawa nr RIP-ZP/01/2012, Zamawiający Gmina Łodygowice
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY
Zamawiający informuje na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.), że jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy:
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena ofert brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
1 |
„SOLVER” Sp. z o.o. 42-600 Tarnowskie Góry, ul. Zagórska 167 |
427 942,58 zł |
100 |
Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę i uzyskała najwyższą liczbę punktów.
Ponadto w postępowaniu złożono jeszcze 5 ważnych ofert, spełniających wszystkie warunki określone w SIWZ:
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena ofert brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
2 |
„PROVSOLAR” Kopija Bogusław Chwarstnica, ul. Sportowa 4, 74-100 Gryfino |
565 545,32 zł |
75,67 |
3 |
„SOLEKO” Marcin Grabiec Oleszno ul. Parkowa 18, 29-105 Krasocin |
484 420,17 zł |
88,34 |
4 |
Przedsiębiorstwo Usługowo-Produkcyjno-Handlowe „OTECH” Sp. z o.o., 38-300 Gorlice ul. Dukielska 83 |
487 146,20 zł |
87,85 |
5 |
Firma Usługowo-Handlowa He Wi TERM 1 mgr inż. Bartosz Wiertelorz, 43-300 Bielsko-Biała ul. Błękitna 13 |
507 273,64 zł |
84,36 |
6 |
„PUCHAŁKA” Przedsiębiorstwo-Handlowo-Usługowe Stanisław Puchałka, 43-200 Pszczyna, ul. Platynowa 4 |
556 214,15 zł |
76,94 |
Jednocześnie informujemy na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), że Zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w ww. postępowaniu odrzucił jedną ofertę złożoną przez:
Z.U.P.H. „SOLAR-BUD” Dariusz Majcher
Staszkówka 47, 38-321 Moszczenica
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zawiadamia o odrzuceniu – na mocy art. 89 ust. 1 pkt 2 ww. ustawy - oferty Wykonawcy: Z.U.P.H. „SOLAR-BUD” Dariusz Majcher w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, jako niezgodnej z pkt. IX.6 SIWZ.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Zamawiający wymagał załączenia do oferty kosztorysów ofertowych sporządzonych na podstawie przedmiarów stanowiących załącznik do SIWZ. W poz. 52 przedmiaru dla budynku Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach, poz. 44 przedmiaru dla budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach, w poz. 45 przedmiaru dla budynku Zespołu Szkół w Pietrzykowicach wymagano ”Przeponowe naczynie wzbiorcze 420E /d750 h=1150/”, natomiast w poz. 45 przedmiaru dla budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zarzeczu ”Przeponowe naczynie wzbiorcze 420E /d750 h=1150/ Reflex”. Wymagany typ naczynia zbiorczego został również wymieniony w projekcie technicznym instalacji solarów (Zespół Szkół nr 1- str. 6 i 8, Zespół Szkół Ogólnokształcących – str. 2 i 7, Zespół Szkół w Pietrzykowicach – str. 5 i 7, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Zarzeczu- str. 5 i 7.
W kosztorysach ofertowych Wykonawca zaoferował: dla budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach, Zespołu Szkół w Pietrzykowicach oraz Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zarzeczu „Naczynia wzbiorcze przeponowe” bez podania ich parametrów d (średnica) i h (wysokość) ani typu. W odpowiedzi na wezwanie do wyjaśnienia treści złożonej oferty na podst. art. 87 ust 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. Zm.) Wykonawca przesłał oświadczenie producenta proponowanych przez niego urządzeń solarnych o doborze solarnych naczyń przeponowych zgodnie z dobrą praktyką inżynierską popartą wieloletnim doświadczeniem w tego typu projektach. Jednocześnie wykonawca wyjaśnił, że parametry naczyń zostały określone w dołączonym do kosztorysu zestawieniu materiałów.
W załączonych do kosztorysów ofertowych zestawieniach materiałów dla budynków: ZSO w Łodygowicach i ZS w Pietrzykowicach wykonawca wymienił „Naczynie wzbiorcze przeponowe - Reflex S 100”, natomiast dla ZSP w Zarzeczu „Naczynie wzbiorcze przeponowe- Reflex S 80 z szybkozłączem”.
Jednocześnie dla budynku Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach, gdzie w kosztorysie ofertowym wykonawca podał „Naczynia wzbiorcze przeponowe /d750 h=1150/, w zestawieniu materiałów również wskazał na „Naczynie wzbiorcze przeponowe – Reflex S 100”.
Naczynia wzbiorcze typy S mają zastosowanie do instalacji solarnych, grzewczych i chłodniczych na ciśnienie nom 10bar, temperatura pracy zbiornika do 120°C i membrany do 70°C. Na ciśnienia statyczne do +1,5 bar /małe naczynia do S33 / i 3,0 bar/ większe naczynia od S50/ Zasadniczym parametrem jest pojemność nominalna czyli wielkość przeponowego naczynia wzbiorczego.
Dla typów S100 i S80 pojemność nominalna wynosi odpowiednio 100 dm3 i 80 dm3.
Zaprojektowane naczynia wzbiorcze 420E i wymagane przez Zamawiającego /obecnie wycofane z produkcji / posiadają parametry: pojemność znamionowa 420 dm3 i maksymalne ciśnienie robocze 3 bary , na temp do 120oC , ciśnienie statyczne do 1,5 bara.
W pkt. II.2 SIWZ Zamawiający informował, że ewentualne przykłady nazw własnych produktów lub producentów użyte w dokumentacji mają jedynie charakter wzorcowy (przykładowy). Zamawiający dopuszcza składanie ofert zawierających rozwiązania równoważne tzn. takie które swoimi parametrami technicznymi, funkcjonalnymi i estetycznymi są równorzędne lub przewyższają produkt wzorcowy.
Zaoferowane naczynia przeponowe S100 i S80 nie odpowiadają podstawowym parametrom urządzeń zaprojektowanych, a wręcz są znacznie niższe. Pojemność znamionowa stanowi zasadniczy parametr kompensacji rozszerzalności płynu / w tym przypadku wody/ w czasie zmian temperatury. Przy niewystarczającej pojemności nadmiar wody przy wysokich temp. zostaje wyrzucony przez zawór bezpieczeństwa a po ochłodzeniu należy płyn uzupełnić. Większa pojemność naczynia daje komfort pracy układu , bo przy przegrzewaniu układu / pewne nieprzewidywane przerwy w odbiorze ciepłej wody/ przejmuje zwiększenie objętości wody bez wyrzucania poprzez zawór bezpieczeństwa.
Dodatkowo należy podkreślić, że nawet gdyby przyjąć, że zaproponowane przez Wykonawcę naczynia są równoważne wymaganym przez Zamawiającego, to Zamawiający wymagał zastosowania naczyń o takich samych parametrach we wszystkich 4 budynkach szkół. Tymczasem Wykonawca dla 1 ze szkół (ZSP w Zarzeczu) zaoferował inne naczynie niż dla 3 pozostałych.
Ewentualne propozycje zmiany tego parametru, uzasadnione obliczeniami, byłyby stosowne na etapie przed złożeniem ofert bo odpowiedzi dotyczyłyby możliwości uwzględnienia tych zmian przez wszystkich oferentów.
Mając na uwadze powyższe oferta wykonawcy nie spełnia warunku określonego w art. 82 ust. 3 ww. ustawy i została odrzucona w przedmiotowym postępowaniu stosownie do regulacji zawartej w art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy.
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) - Dział VI "Środki ochrony prawnej".
Termin zawarcia umowy zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień Publicznych – od daty przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2012-03-30
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-03-30 17:22:29
- Liczba odsłon: 516
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: