Wersja archiwalna 2012-03-13 15:00:16

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

 https://uglodygowice.bip.org.pl/


Łodygowice: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice
Numer ogłoszenia: 61792 - 2012; data zamieszczenia: 29.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż instalacji solarnych w następujących obiektach: 1.Budynek Urzędu Gminy Łodygowice, 34-325 Łodygowice ul. Piłsudskiego 75 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie 3x2,5 m2 3 szt., stelaż na dach skośny z blachy dla 3 kolektorów, płyn niezamarzający 50l. Lokalizacja kolektorów- na skośnym dachu skierowanym na południe. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 30°. Konstrukcja dachu - drewniana pokryta blachą. Podłączenie zasilania kotła do podgrzewacza. Pomalowanie farbą emulsyjną ścian 45 m2 oraz sufitu 18 m2. Roboty elektryczne: zasilanie sterownika i pompy. 2.Budynek Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach , 34-325 Łodygowice ul. Okrężna 1 Montaż 2 zespołów kolektorów: w kotłowni zlokalizowanej w budynku szkoły i w węźle cieplnym zlokalizowanym w hali sportowej. System wyposażony w - kolektory płaskie 16x2,5 m2 16 szt., stelaż na dach skośny z blachy dla 16 kolektorów, płyn niezamarzający 100 l. Lokalizacja kolektorów- na płaskim dachu skierowanym na południe. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 10°. Konstrukcja dachu- żelbetowa. Pokrycie dachu- papa. Roboty adaptacyjne pomieszczeń zbiorników buforowych: wykonanie ścianki działowej, malowanie ścian i sufitu, kratka ściekowa, zlew, posadzka o pow. 13,5 m2. Roboty elektryczne: zasilanie sterownika i pompy. System wyposażony w - kolektory słoneczne płaskie o pow. 2,3 m2 2x8=16 szt., sterownik kpl.1, zespół pompowo odcinający do obiegu z pompą o pow. 37 m2 zbiorniki buforowe o poj. 1000 dm3 kpl. 2, przeponowe naczynie wzbiorcze 420 E, przeponowe naczynie wzbiorcze 33D, zawór bezpieczeństwa, przewody łączące kolektory z podgrzewaczem cwu w tym system przyłączeń, izolacja z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grub. 13 mm, dodatkowa izolacja na rurach prowadzonych na zewnątrz, stacja do napełniania, płyn 200l. Kolektory lokalizuje się na skośnym dachu skierowanym na południowy zachód. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 41 st. Konstrukcja dachu drewniana. Pokrycie dachu: blacha. 3.Budynek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach, 34-325 Łodygowice ul. Piłsudskiego 121 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie o pow. 2,3 m2 3x9=27 szt., sterownik kpl.1, zespół pompowo odcinający do obiegu z pompą o pow. 62 m2 zbiorniki buforowe o poj. 1000 dm3 kpl. 3, przeponowe naczynie wzbiorcze 420 E, przeponowe naczynie wzbiorcze 33D, zawór bezpieczeństwa, przewody łączące kolektory z podgrzewaczem cwu w tym system przyłączeń, izolacja z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grub. 13 mm, dodatkowa izolacja na rurach prowadzonych na zewnątrz, stacja do napełniania, płyn 200l. Kolektory lokalizuje się na skośnym dachu skierowanym na południowy zachód. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 41 st. Konstrukcja dachu drewniana. Pokrycie dachu: blacha. Obudowa z g-k przewodów prowadzonych z dachu do kotłowni. Zasilanie sterownika i pompy. 4. Budynek Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Zarzeczu, 34-326 Zarzecze ul. Staszica 8 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie o pow. 2,3 m2 12 szt., sterownik kpl.1, zespół pompowo odcinający do obiegu z pompą o pow. 27,6 m2 zbiorniki buforowe o poj. 1000 dm3 kpl. 1, przeponowe naczynie wzbiorcze 420 E, przeponowe naczynie wzbiorcze 33D, zawór bezpieczeństwa, przewody łączące kolektory z podgrzewaczem cwu w tym system przyłączeń, izolacja z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grub. 13 mm, dodatkowa izolacja na rurach prowadzonych na zewnątrz, stacja do napełniania, płyn do instalacji solarnej 100 l. Kolektory lokalizuje się na skośnym dachu skierowanym na południowy zachód. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 10º. Konstrukcja dachu drewniana. Pokrycie dachu: blacha. Wykucie otworów w stropach i murze, wycięcie podszycia w pokoju na dachu skośnym i zakrycie po montażu, obudowa rur płytami gipsowymi 12,5 m2. 5. Budynek Zespołu Szkół w Pietrzykowicach, 34-326 Pietrzykowice ul. Kościuszki 120 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie o pow. 2,3 m2 16 szt., sterownik kpl.1, zespół pompowo odcinający do obiegu z pompą o pow. 37 m2, zbiorniki buforowe o poj. 1000 dm3 kpl. 2, przeponowe naczynie wzbiorcze 420 E, przeponowe naczynie wzbiorcze 33D, zawór bezpieczeństwa, przewody łączące kolektory z podgrzewaczem cwu w tym system przyłączeń, izolacja z kauczuku etylenowo-propylenowego EPDM o grub. 13 mm, dodatkowa izolacja na rurach prowadzonych na zewnątrz, stacja do napełniania, płyn do instalacji solarnej 200 l. Kolektory lokalizuje się na skośnym dachu skierowanym na południowy zachód. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 10 st. Konstrukcja dachu żelbetowa. Pokrycie dachu: papa. Wykucie otworów w stropach i murze, wycięcie podszycia w pokoju na dachu skośnym i zakrycie po montażu, obudowa rur płytami gipsowymi 12,5 m2. Uruchomienie instalacji w zakresie przedmiotu zamówienia i dokonanie jej regulacji Sporządzenie projektu powykonawczego Opracowanie instrukcji obsługi i przeszkolenie użytkowników..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 45.00.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.31.10.00-0.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 15 000 zł

III.2) ZALICZKI

·                  Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·           III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

·           III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.

·           III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·           III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

·           III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada zdolność kredytową w wysokości 500 000 zł i jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·           III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·                  wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·           III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·                  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·                  aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·                  aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·           III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·                  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·                  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz ofertowy, 2. Wypełnione kosztorysy zgodnie z przedmiarami, 3. Oświadczenie o spełnianiu warunków, 4. Podpisany projekt umowy,

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej 0 st. (z wyłączeniem okresu: 15 listopada - 15 marca) mające faktyczny wpływ na realizacje robót budowlanych prowadzonych na otwartej przestrzeni; b) jeżeli konieczność wykonania robót dodatkowych lub zamiennych wymaga większego nakładu pracy lub technologia wykonania robót wymaga dłuższego terminu wykonania danego etapu przedmiotu zamówienia, c) wstrzymania robót przez inny uprawniony Urząd (np. wskutek kontroli, wypadku na budowie, itp.); d) w wyniku interwencji osób trzecich, których interwencja ma bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu zamówienia (np. inny wykonawca, z którym Zamawiający zawarł umowę na realizację robót lub usługi tym samym obiekcie spóźnia się z robotami, których wykonanie warunkuje terminowe wykonanie robót objętych niniejszą umową; osoba trzecia ma interes prawny i faktyczny w zakresie prowadzonej inwestycji). e) konieczności zmiany technologii wykonania prac w przypadku czynników zewnętrznych niemożliwych do przewidzenia na etapie przygotowania dokumentacji projektowej, takich, jak: niewybuchy, sieci wodociągowe, kanalizacyjne i teletechnicznie nie naniesione na mapach, uwarunkowania geologiczne (jeśli nie przeprowadzono wcześniej stosownych badań), konflikty społeczne związane z prowadzeniem inwestycji (w tym reakcje stowarzyszeń i fundacji ekologicznych, roszczenia (w tym sądowe) o zwrot działki, itp. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza wykonanie robót dodatkowych i zamiennych jeśli: wykonanie robót dodatkowych lub zamiennych warunkuje lepsze jakościowo wykonanie prac budowlanych i warunkuje wyższą wartość użytkową potwierdzoną lub zaleconą przez Projektanta lub Inspektora nadzoru. Robót tych nie można było przewidzieć wcześniej, a ich wykonanie jest korzystne dla Zamawiającego zwłaszcza pod względem przyszłego użytkowania obiektu będącego przedmiotem niniejszej umowy. Ponadto dopuszcza się wykonanie robót zamiennych lub dodatkowych jeśli Wykonawca, Projektant i Inspektor nadzoru stwierdzą pisemnie, że popełniono błąd w trakcie przygotowania dokumentacji technicznej (w tym braki), który uniemożliwia prawidłowe i zgodne ze sztuką budowlane zakończenie inwestycji.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Gminy Łodygowice, 34-325 łodygowice ul. Piłsudskiego 75.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urzad Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

 

 

SIWZ

 

Załącznik nr 1 Przedmiary

budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,

budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu

 

Załącznik nr 2 Specyfikacje techniczne

budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,

budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu,

parametry kolektorów

 

Załącznik nr 3

budynek urzędu gminy,

rzut poziomy, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt

 

budynek SP nr 1 w Łodygowicach,

rzut piwnicprzekrój, rozwinięcie przewodów, sytuacja, projekt

 

budynek ZSO w Łodygowicach,

stacja cwu 1, stacja cwu 2stacja cwu 3, schemat,  sytuacja, projekt

 

budynek SPiG w Pietrzykowicach,

rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt

 

budynek ZSP w Zarzeczu

rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt

 

Załącznik nr 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków

 

Załącznik nr 5 Doświadczenie zawodowe

 

Załącznik nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

 

Załącznik nr 7 Formularz ofertowy

 

Załącznik nr 8 Wzór umowy

 

 

Łodygowice, dn. 01 marca 2012 r.

RIP-ZP/01/2012

Uwaga! Zmiana treści SIWZ

Dotyczy: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice

Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający poprawia błąd pisarski w załączniku nr 7 do SIWZ- formularz ofertowy.

W pkt. 2 załącznika jest:

„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 15.05.2012 r.

Powinno być:

„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 30.04.2012 r.

Zgodnie z pkt III SIWZ oraz pkt II.2) Sekcji II ogłoszenia o zamówieniu termin zakończenia zadania to 30.04.2012 r.

Poprawiony załącznik zamieszczono do pobrania poniżej.

Załącznik nr 7 Formularz ofertowy poprawiony

 

 

Łodygowice, dn. 08 marca 2012 r.

RIP-ZP/01/2012

Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!

 Dotyczy: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, sprawa nr RIP-ZP/01/2012

 W oparciu o art.  38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania: 

1. Zamawiający w dokumencie Parametry Kolektorów (Załącznik nr 2 Specyfikacje Techniczne) zamieścił protokół równoważności kolektorów informując w nim o obowiązku posiadania na oferowane kolektory słoneczne certyfikatu Solar Keymark. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z art. 7 ust. 1 PZP Zamawiający zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców. Zamieszczenie zapisu odnośnie możliwości zastosowania tylko kolektorów posiadających certyfikat  Solar Keymark wprowadza ogromne ograniczenie (co jest niezgodne z PZP) w związku z możliwością zastosowania kolektorów, które spełniają wymagania przedstawione przez Zamawiającego, a posiadają badania przeprowadzone przez niezależne jednostki akredytowane. Badania te potwierdzają wszystkie parametry, które dla Zamawiającego są istotne.  Dlatego wnosimy o zmianę tego zapisu i dopuszczenie do przetargu firm nie posiadających certyfikatu Solar Keymark na zastosowane kolektory, natomiast posiadające sprawozdania z badań wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.

Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania kolektorów, posiadających certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą zgodności z normami:

EN 12976-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Urządzenia wykonywane fabrycznie. Część 2: Metody badań
EN 12975-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2: Metody badań

Wymaga się, aby powyższe parametry proponowanych kolektorów słonecznych miały swoje potwierdzenie w postaci załącznika z badań do dołączonych certyfikatów.

2. Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w pkt.II, 1.1b; str.3) a także „Projekcie technicznym instalacji solarów dla budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Okrężnej 1” w pkt. 2.3 i 2.5 określa następująco liczbę kolektorów: 16 sztuk na dachu o nachyleniu 10° w stosunku do terenu i 16 sztuk na dachu o nachyleniu 41° w stosunku do terenu, co daje łącznie 32 kolektory. Natomiast w zestawieniu materiałów w projekcie (pkt. 6, str.7), w przedmiarze oraz na rysunku rozwinięcia przewodów liczba kolektorów wynosi 16 sztuk. Prosimy o wyjaśnienie tej rozbieżności i jednoznaczne podanie liczby kolektorów jaką należy przyjąć dla tego obiektu przy sporządzaniu oferty.

Należy przyjąć 16 szt.       /nachylenie 10°  wpisano pomyłkowo/.

3. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów? Zastępczy układ sterowania będzie sterował pracą instalacji solarnej w sposób zaproponowany w projekcie.

Zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów pod warunkiem, że przedmiotowe regulatory jak i kolektory słoneczne dostarczone są przez tego samego producenta, lub gdy producent kolektorów słonecznych akceptuje algorytm pracy zastosowanej obcej automatyki. Niniejszy warunek wynika z zasad gwarancji i wytycznych kolektorów słonecznych. Zamawiający zastrzega sobie wymagania w takim przypadku dodatkowej dokumentacji projektowej dla części AKPiA dostarczonej na koszt Wykonawcy oraz potwierdzenia utrzymania warunków gwarancyjnych przez producenta kolektorów słonecznych.

4. Czy na którymkolwiek z budynków wymagane jest zastosowanie specjalnej konstrukcji wsporczej pod kolektory słoneczne, w celu wzmocnienia dachu przed obciążeniem wywołanym zamontowaniem kolektorów. Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie dokumentu ekspertyzy technicznej zezwalającej na montaż kolektorów na dachu lub zamieszczenie projektu konstrukcji wsporczej w celu umożliwienia oferentom prawidłowej wyceny.

Nie przewiduje się dodatkowej konstrukcji wzmocnienia dachów.

5. Prosimy Zamawiającego o określenie stawek podatku VAT dla poszczególnych budynków, jakie należy przyjąć przy obliczaniu ceny.

Zamawiający nie jest uprawniony do dokonywania wiążącej interpretacji w zakresie właściwej stawki podatku od towarów i usług. W ustawie Prawo zamówień publicznych brak jest przepisu, który pozwalałby zamawiającemu dokonywać weryfikacji zachowania podatnika na gruncie norm prawa podatkowego. To na wykonawcy (na gruncie prawa podatkowego: podatniku podatku od towarów i usług, a zarazem wystawcy faktury) ciąży obowiązek prawidłowego ustalenia stawki podatku od towarów i usług w odniesieniu do dokonywanej transakcji.

6. W projekcie budynek Gminy w Łodygowicach -  w zestawieniu podstawowych materiałów i urządzeń w poz. 16 występuje „Izolacja grub. 19 mm- 20 mb. Pytanie: w której pozycji przedmiaru znajduje się w/w izolacja?

Odnosi się do rur poz. 15

7. W przedmiarze robót obiekt: Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 ul. Okrężna 1 w Łodygowicach w pozycji 43 brak ilości. Pytanie: ile należy wpisać zaworów?

W poz.  43 powinno być 9 szt. i tak należy przyjąć z kosztorysie ofertowym.

8. We wszystkich przedmiarach robót- pozycje dotyczące Zbiorników 500 i 300 litrów „ISTNIEJĄCE”. Pytanie: jaki zakres prac należy ująć dla tych pozycji?

Jest to podłączenie, odwodnienie, odpowietrzenie, pomiary ciśnienia i  temperatury , odbiór przez UDT w nowym układzie,   a więc zakres  robót zgodnie z ich funkcją. 

9. Proszę o podanie numerów PKOB dla obiektów, gdzie będą dostarczone i zamontowane instalacje solarne w ramach przedmiotowego przetargu, celem prawidłowego ustalenia stawki podatku VAT.

Budynek Urzędu Gminy: 1220

Szkoły: 1263

10. Czy zamawiający dopuszcza umieszczenie oryginału dokumentu wadium wnoszonej w innej formie niż pieniądz w osobnej kopercie razem z ofertą przetargową? Czy kopię ww. dokumentu należy dodatkowo dołączyć do oferty przetargowej?

Sposób wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz został określony w SIWZ (str. 6 pkt VI.6).

11. Czy Zamawiający w kwestii wiedzy i doświadczenia uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że zrealizował robotę budowlaną polegającą na montażu instalacji solarnej w zakres której wchodził montaż min 25 kolektorów łącznie na dachach różnych budynków w ramach jednego zadania?

W zakresie spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna warunek za spełnimy, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.

Chodzi o jedną instalację na dachu jednego budynku lub kompleksu połączonych ze sobą budynków, które ta jedna instalacja obsługuje. Zamawiający nie uzna warunku posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem w montażu 25 kolektorów na różnych budynkach w ramach jednego zadania.

12. Dla budynku Urzędu Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75 w projekcie technicznym instalacji solarów zaprojektowany jest zbiornik 500 dm3 z dwoma wężownicami. W przedmiarze poz. 23 jest 400 dm3 z dwoma wężownicami. Proszę o wyjaśnienie tej rozbieżności.

Należy przyjąć jak w przedmiarze , czyli 400 dm3. 

13. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie rury Cu 28 i 35 o grubości ścianki 1 [mm]?

Grubość rury określona została w projektach instalacji.

14. Czy Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty przetargowej certyfikat i sprawozdanie z badań zastosowanych kolektorów słonecznych oraz dla pozostałych zastosowanych urządzeń?

Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań oferowanych kolektorów. Dokumenty te będzie należało dostarczyć wraz dostawą i montażem przedmiotu zamówienia.

15. Proszę o podanie w przypadku zbiorników solarnych oraz regulatorów solarnych parametrów technicznych, które umożliwią Wykonawcy odpowiedni  dobór urządzeń.

Jako parametry wymagane dla zasobnika biwalentnego cwu 400dm3 określa się :

Komora podgrzewacza :wykonana ze stali z emaliowaną powłoką np. typu Ceraprotect

Pojemność 400 dm3

Ilość wężownic : 2

Powierzchnia grzewcza wężownicy górnej : min 1 m2

Powierzchnia grzewcza wężownicy dolnej  : min 1.5 m2

Wydajność stała przy podgrzewie wody użytkowej z 10 do 45°C i temperaturze wody grzewczej na zasilaniu wynoszącej 80°C oraz jej przepływie 3m3/h:

Wężownica górna min 33kW /800l/h , wężownica dolna min 52 kW /1250 l/h/

Przyłącza wg schematu projektu

Regulator solarny powinien realizować funkcję wspomagania podgrzewu cwu przez zaprojektowany system solarny poprzez obsługę wszystkich przewidzianych w projekcie i naniesionych na schemacie elementów instalacji solarnych. Wymaga się realizacji przez regulator solarny wszystkich funkcji określonych przez producenta kolektorów słonecznych warunkujących zachowanie udzielanej przez niego gwarancji.

16. Czy Zamawiający dopuszcza w konstrukcji rur absorbera odległość osi sąsiednich odcinków rury ok 140 [mm]. Zamawiający w protokole równoważności określił odległość osi sąsiednich odcinków rury max 100 mm, co bardzo ogranicza Wykonawców w kwestii doboru kolektora. Zgodnie z art. 7 ust. 1 „Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postepowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców”.

Wymagana jest odległość osi sąsiednich odcinków rury ułożonej w sposób meandrowy max 100mm.

Zwiększenie odległości między osiami sąsiednich rur wpływa niekorzystnie na sprawność kolektora.

 17. Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie kart doboru następujących pomp:

- Pompa recyrkulacyjna 20 PW 40

- Pompa obiegowa 32POe80C

- Pompa ładująca 32PW40C

- Pompa ładująca 32PW60C

z powodu braku tak oznaczonych pomp w katalogu producenta lub o podanie ich numerów katalogowych.

a/ w miejsce pompy recyrkulacyjnej 20PW 40C  można przyjąć także pompę 25PWr40C  o parametrach  wyd 1m3/h wys podn H=2.5mSW max  temp pracy 90°C

b/ w miejsce pompy ładującej  32PW 40C można przyjąć także pompę 32PWr60B  o parametrach    wyd 2.5m3/h wys podn H=3.0 mSW max  temp pracy 90°C

c/ w miejsce pompy ładującej  32PW 60C można przyjąć także pompę 32PWr60B  o parametrach    wyd 2.5m3/h wys podn H=4.0 mSW max  temp pracy 90°C

d/ w miejsce pompy obiegowej  32POe 80C można przyjąć także pompę 32POe100C temp 110°C  na max  temp pracy 110°C

18. Dotyczy zadania 2 tj. wykonanie instalacji solarnej w budynku Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach (szkoła podstawowa i gimnazjum), 34-325 Łodygowice ul. Okrężna 1: W przedmiarze w poz. 43 (zawory przelotowe i zwrotne, instalacji wodociągowych z rur miedzianych, Dn 32 mm) zamawiający nie umieściła ilości potrzebnych zaworów. Podano jedynie jednostkę obmiaru. Proszę o uzupełnienie.

Odpowiedź w pkt. 7.

19. Czy zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w zakresie kolektorów słonecznych, które spełniają podane parametry techniczne, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2, posiadają certyfikaty równoważnych polskich instytucji certyfikujących, czy tylko które posiadają Solar Keymark?

Odpowiedź w pkt. 1.

20. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektorów słonecznych z przepływem powszechnie stosowanym, przez wszystkich producentów, tzn. harfa pojedyncza lub podwójna o parametrach nie gorszych żądanych przez Zamawiającego?

Odpowiedź w pkt. 1.

21. Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań zastosowanych kolektorów słonecznych?

Odpowiedź w pkt. 14.

22. Czy Zamawiający wymaga sporządzenia jednego kosztorysu ofertowego dla całości przedmiotu zamówienia, czy osobno na poszczególne zadania?

Zamawiający wymaga sporządzenia kosztorysów osobno do każdego zadania, zgodnie z przedmiarami, stanowiącymi załącznik do SIWZ.

23. W poz. 43 przedmiaru robót dla zadania b: Budynek Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach – brak obmiaru /brak podanej ilości sztuk zaworów/- prosimy o wyjaśnienie.

Odpowiedź w pkt. 7.

 24. Bardzo proszę o podanie numeru PKOB budynków, gdzie będą przeprowadzone prace inwestycyjne w ramach przedmiotowego przetargu, celem prawidłowego ustalenia stawki podatku VAT.

Odpowiedź w pkt. 9.

25. Przedmiar SP nr 1 Łodygowice pozycja 43 brak ilości. Proszę o podanie liczby zaworów przelotowych i zwrotnych.

Odpowiedź w pkt. 7.

Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

 

Łodygowice, dn. 13 marca 2012 r.

RIP-ZP/01/2012

 

Uwaga!!

Wykonawcy zadali pytania! Modyfikacja SIWZ!

 

Uwaga!!

Zmiana terminu składania ofert!

 

Dotyczy: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, sprawa nr RIP-ZP/01/2012

 

I. W oparciu o art.  38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania: 

 1. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. Zamawiający nie uwzględnił w przedmiarze elementów związanych z ochroną zasobnika 400L przed nadmiernym wzrostem ciśnienia cieczy (tzn.  naczynie przeponowe, zawór bezpieczeństwa, złącze odcinające). Zamawiający nie uwzględnił w przedmiarze manometrów i termometrów. Prosimy o określenie czy brakujące elementy należy uwzględnić w ofercie. Jeśli tak, prosimy o podanie parametrów urządzeń i ilości sztuk.

Należy uwzględnić naczynie przeponowe  Reflex 33D , cieśn. Obl 6bar, szybkozłaczka 1” , zawór bezp membr SYR dn1” do=20mm  alfa c=0,30

2. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.9 liczba zaworów odcinających wynosi 2 szt. natomiast na schemacie technologicznym ich liczba to 4 szt.; w poz.8 liczba zaworów wynosi 2 szt. natomiast na schemacie 1szt. Prosimy o wyjaśnienie tych rozbieżności.

przyjąć w poz. 9 –  4 szt.

przyjąć w poz. 8 – 2 szt.

3. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. Prosimy o informacje czy rozdzielacze do których należy podpiąć przewody z górnej wężownicy zasobnika są już zainstalowane, czy ich wykonanie leży po stronie wykonawcy?

Rozdzielacze są już zamontowane.

4. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.17-22 Zamawiający zamieścił pracę których brak w przedmiarze robót. Prosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie oferenci mają dokonać wyceny tych prac?

Na podstawie przedmiaru robót  roboty bud  poz 1-5.

5. Czy w wycenie grupy pompowej dla każdej z instalacji solarnych należy uwzględniać rotametry? Jeśli tak, prosimy o podanie ich parametrów.

Zastosowane w instalacjach solarnych przepływomierze znajdujące się w grupie pompowej powinny umożliwić  pomiar w zakresie:

Dla instalacji solarnej w bud Zespołu Szkół Ogóln  : min   7 – 30 l/min

Dla pozostałych instalacji solarnych: min   2 – 12 l/min

6. Prosimy o  wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy ilością następujących elementów. Jaką ilość poszczególnych urządzeń należy przyjąć przy sporządzaniu oferty?

a) Zawory bezpieczeństwa SYR 1”: 5 szt. w zestawieniu (poz.21 i 22), 6 szt.w przedmiarze (poz.54);

Przyjąć  jak w przedmiarze  6 szt.

b) Zawory mufowe DN35: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), brak w kosztorysie;

Przyjąć   DN40  jak w przedmiarze  6 szt.

c) Odpowietrzniki automatyczne: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), 2szt. w przedmiarze (poz.65);

Przyjąć   3 szt.

d) Zawory przelotowe i zwrotne: 9 szt. (przedmiar poz.43), brak w projekcie.

Przyjąć   jak w przedmiarze  9 szt.

7. Dla instalacji wodnej zaprojektowano rury miedziane o średnicy 42mm (poz.13 i 14 w zestawieniu materiałów). Czy Zamawiający dopuszcza zamianę tych przewodów na rury stalowe.

Zamawiający nie dopuszcza zmiany.

 

Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

 

2. Zmiana terminu składania ofert.

W związku ze złożonymi zapytaniami do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w ww. postępowaniu i terminem składania i otwarcia ofert ustalonym na dzień 15.03.2012r., konieczna jest zmiana terminu składania i  otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, o czas niezbędny do uwzględnienia udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień.

Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.): zmienia treść niżej wymienionych punktów SIWZ, które po zmianach otrzymują brzmienie:

 

1. Pkt VII.10 SIWZ (OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:

 

Opakowanie, o którym mowa w pkt 9 powinno być oznaczone następująco:

Oferta przetargowa

 

„Zakup i montaż kolektorów słonecznych

w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice„

 

Nie otwierać przed 16 marca 2012 r. - godzina  09:00

oraz opatrzone nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.

 

2. Pkt X.1 SIWZ (MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:

Oferty należy składać w terminie do dnia 16 marca 2012 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, biuro obsługi klienta (parter).

 

3. Pkt XII.2 SIWZ (TERMIN I TRYB OTWARCIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:

Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 16 marca 2012 r. o godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach  ul. Piłsudskiego  75, pok. nr 10 – parter.

 

W wyniku powyższych zmian, Zamawiający na podstawie art. 12a ust. 1 ustawy, przedłuża termin składania ofert o 1 dzień tj. do dnia 16.03.2012 r. do godz. 09:00. i przesuwa termin otwarcia ofert na dzień 16.03.2012 r. na godz. 09:00.

W pozostałym zakresie SIWZ nie ulega zmianie.

 

 

 

Numer ogłoszenia: 76486 - 2012; data zamieszczenia: 13.03.2012

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 61792 - 2012 data 29.02.2012 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, fax. 33 863 05 01.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).

W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..

W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..

 

                                                                                                           Wójt Gminy

                                                                                                           Andrzej Pitera

 

 

 

 

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3508580]

przewiń do góry