Wersja archiwalna 2012-03-13 15:00:16
Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
https://uglodygowice.bip.org.pl/
Łodygowice: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice
Numer ogłoszenia: 61792 - 2012; data zamieszczenia: 29.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostawa i montaż instalacji solarnych w następujących obiektach: 1.Budynek Urzędu Gminy Łodygowice, 34-325 Łodygowice ul. Piłsudskiego 75 Montaż systemu wyposażonego w - kolektory słoneczne płaskie 3x2,5 m2 3 szt., stelaż na dach skośny z blachy dla 3 kolektorów, płyn niezamarzający 50l. Lokalizacja kolektorów- na skośnym dachu skierowanym na południe. Nachylenie dachu w stosunku do terenu 30°. Konstrukcja dachu - drewniana pokryta blachą. Podłączenie zasilania kotła do podgrzewacza. Pomalowanie farbą emulsyjną ścian
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 45.00.00.00-7, 45.33.10.00-6, 45.31.10.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 15 000 zł
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że posiada zdolność kredytową w wysokości 500 000 zł i jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Wypełniony formularz ofertowy, 2. Wypełnione kosztorysy zgodnie z przedmiarami, 3. Oświadczenie o spełnianiu warunków, 4. Podpisany projekt umowy,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
2. Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę terminu wykonania robót pod warunkiem: a) wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych (wysokie temperatury, intensywne ulewy, długie opady deszczu, śnieżyce, temperatura poniżej
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urzad Gminy Łodygowice, 34-325 łodygowice ul. Piłsudskiego 75.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urzad Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załącznik nr 1 Przedmiary
budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,
budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu
Załącznik nr 2 Specyfikacje techniczne
budynek urzędu gminy, budynek SP nr 1 w Łodygowicach, budynek ZSO w Łodygowicach,
budynek SPiG w Pietrzykowicach, budynek ZSP w Zarzeczu,
Załącznik nr 3
budynek urzędu gminy,
rzut poziomy, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
budynek SP nr 1 w Łodygowicach,
rzut piwnic, przekrój, rozwinięcie przewodów, sytuacja, projekt
budynek ZSO w Łodygowicach,
stacja cwu 1, stacja cwu 2, stacja cwu 3, schemat, sytuacja, projekt
budynek SPiG w Pietrzykowicach,
rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
budynek ZSP w Zarzeczu
rzut kotłowni, przewody solarowe, schemat, sytuacja, projekt
Załącznik nr 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków
Załącznik nr 5 Doświadczenie zawodowe
Załącznik nr 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Załącznik nr 7 Formularz ofertowy
Łodygowice, dn. 01 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga! Zmiana treści SIWZ
Dotyczy: Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice
Działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.), Zamawiający poprawia błąd pisarski w załączniku nr 7 do SIWZ- formularz ofertowy.
W pkt. 2 załącznika jest:
„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 15.05.2012 r.”
Powinno być:
„Zobowiązujemy się do wykonania zamówienia w terminie do 30.04.2012 r.”
Zgodnie z pkt III SIWZ oraz pkt II.2) Sekcji II ogłoszenia o zamówieniu termin zakończenia zadania to 30.04.2012 r.
Poprawiony załącznik zamieszczono do pobrania poniżej.
Łodygowice, dn. 08 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
1. Zamawiający w dokumencie Parametry Kolektorów (Załącznik nr 2 Specyfikacje Techniczne) zamieścił protokół równoważności kolektorów informując w nim o obowiązku posiadania na oferowane kolektory słoneczne certyfikatu Solar Keymark. Chcielibyśmy zwrócić uwagę na fakt, że zgodnie z art. 7 ust. 1 PZP Zamawiający zobowiązany jest przygotować i przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców. Zamieszczenie zapisu odnośnie możliwości zastosowania tylko kolektorów posiadających certyfikat Solar Keymark wprowadza ogromne ograniczenie (co jest niezgodne z PZP) w związku z możliwością zastosowania kolektorów, które spełniają wymagania przedstawione przez Zamawiającego, a posiadają badania przeprowadzone przez niezależne jednostki akredytowane. Badania te potwierdzają wszystkie parametry, które dla Zamawiającego są istotne. Dlatego wnosimy o zmianę tego zapisu i dopuszczenie do przetargu firm nie posiadających certyfikatu Solar Keymark na zastosowane kolektory, natomiast posiadające sprawozdania z badań wydanych przez akredytowaną jednostkę certyfikującą.
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania kolektorów, posiadających certyfikat wydany przez akredytowaną jednostkę certyfikującą zgodności z normami:
EN 12976-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Urządzenia wykonywane fabrycznie. Część 2: Metody badań
EN 12975-2 Słoneczne systemy grzewcze i ich elementy. Kolektory słoneczne. Część 2: Metody badań
Wymaga się, aby powyższe parametry proponowanych kolektorów słonecznych miały swoje potwierdzenie w postaci załącznika z badań do dołączonych certyfikatów.
2. Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w pkt.II, 1.1b; str.3) a także „Projekcie technicznym instalacji solarów dla budynku Szkoły Podstawowej nr 1 przy ul. Okrężnej
Należy przyjąć 16 szt. /nachylenie 10° wpisano pomyłkowo/.
3. Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów? Zastępczy układ sterowania będzie sterował pracą instalacji solarnej w sposób zaproponowany w projekcie.
Zamawiający dopuszcza zastosowanie zintegrowanego układu sterowania z zastosowaniem regulatorów innych producentów pod warunkiem, że przedmiotowe regulatory jak i kolektory słoneczne dostarczone są przez tego samego producenta, lub gdy producent kolektorów słonecznych akceptuje algorytm pracy zastosowanej obcej automatyki. Niniejszy warunek wynika z zasad gwarancji i wytycznych kolektorów słonecznych. Zamawiający zastrzega sobie wymagania w takim przypadku dodatkowej dokumentacji projektowej dla części AKPiA dostarczonej na koszt Wykonawcy oraz potwierdzenia utrzymania warunków gwarancyjnych przez producenta kolektorów słonecznych.
4. Czy na którymkolwiek z budynków wymagane jest zastosowanie specjalnej konstrukcji wsporczej pod kolektory słoneczne, w celu wzmocnienia dachu przed obciążeniem wywołanym zamontowaniem kolektorów. Prosimy Zamawiającego o zamieszczenie dokumentu ekspertyzy technicznej zezwalającej na montaż kolektorów na dachu lub zamieszczenie projektu konstrukcji wsporczej w celu umożliwienia oferentom prawidłowej wyceny.
Nie przewiduje się dodatkowej konstrukcji wzmocnienia dachów.
5. Prosimy Zamawiającego o określenie stawek podatku VAT dla poszczególnych budynków, jakie należy przyjąć przy obliczaniu ceny.
Zamawiający nie jest uprawniony do dokonywania wiążącej interpretacji w zakresie właściwej stawki podatku od towarów i usług. W ustawie Prawo zamówień publicznych brak jest przepisu, który pozwalałby zamawiającemu dokonywać weryfikacji zachowania podatnika na gruncie norm prawa podatkowego. To na wykonawcy (na gruncie prawa podatkowego: podatniku podatku od towarów i usług, a zarazem wystawcy faktury) ciąży obowiązek prawidłowego ustalenia stawki podatku od towarów i usług w odniesieniu do dokonywanej transakcji.
6. W projekcie budynek Gminy w Łodygowicach - w zestawieniu podstawowych materiałów i urządzeń w poz. 16 występuje „Izolacja grub. 19 mm- 20 mb. Pytanie: w której pozycji przedmiaru znajduje się w/w izolacja?
Odnosi się do rur poz. 15
7. W przedmiarze robót obiekt: Budynek Szkoły Podstawowej nr 1 ul. Okrężna 1 w Łodygowicach w pozycji 43 brak ilości. Pytanie: ile należy wpisać zaworów?
W poz. 43 powinno być 9 szt. i tak należy przyjąć z kosztorysie ofertowym.
8. We wszystkich przedmiarach robót- pozycje dotyczące Zbiorników 500 i
Jest to podłączenie, odwodnienie, odpowietrzenie, pomiary ciśnienia i temperatury , odbiór przez UDT w nowym układzie, a więc zakres robót zgodnie z ich funkcją.
9. Proszę o podanie numerów PKOB dla obiektów, gdzie będą dostarczone i zamontowane instalacje solarne w ramach przedmiotowego przetargu, celem prawidłowego ustalenia stawki podatku VAT.
Budynek Urzędu Gminy: 1220
Szkoły: 1263
10. Czy zamawiający dopuszcza umieszczenie oryginału dokumentu wadium wnoszonej w innej formie niż pieniądz w osobnej kopercie razem z ofertą przetargową? Czy kopię ww. dokumentu należy dodatkowo dołączyć do oferty przetargowej?
Sposób wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz został określony w SIWZ (str. 6 pkt VI.6).
11. Czy Zamawiający w kwestii wiedzy i doświadczenia uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że zrealizował robotę budowlaną polegającą na montażu instalacji solarnej w zakres której wchodził montaż min 25 kolektorów łącznie na dachach różnych budynków w ramach jednego zadania?
W zakresie spełniania warunku wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna warunek za spełnimy, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną polegająca montażu instalacji solarnej, w zakres której wchodziło min. 25 kolektorów montowanych na dachu.
Chodzi o jedną instalację na dachu jednego budynku lub kompleksu połączonych ze sobą budynków, które ta jedna instalacja obsługuje. Zamawiający nie uzna warunku posiadania wiedzy i doświadczenia za spełniony, gdy Wykonawca wykaże się doświadczeniem w montażu 25 kolektorów na różnych budynkach w ramach jednego zadania.
12. Dla budynku Urzędu Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75 w projekcie technicznym instalacji solarów zaprojektowany jest zbiornik 500 dm3 z dwoma wężownicami. W przedmiarze poz. 23 jest 400 dm3 z dwoma wężownicami. Proszę o wyjaśnienie tej rozbieżności.
Należy przyjąć jak w przedmiarze , czyli 400 dm3.
13. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie rury Cu 28 i 35 o grubości ścianki 1 [mm]?
Grubość rury określona została w projektach instalacji.
14. Czy Zamawiający wymaga od Wykonawcy dołączenia do oferty przetargowej certyfikat i sprawozdanie z badań zastosowanych kolektorów słonecznych oraz dla pozostałych zastosowanych urządzeń?
Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań oferowanych kolektorów. Dokumenty te będzie należało dostarczyć wraz dostawą i montażem przedmiotu zamówienia.
15. Proszę o podanie w przypadku zbiorników solarnych oraz regulatorów solarnych parametrów technicznych, które umożliwią Wykonawcy odpowiedni dobór urządzeń.
Jako parametry wymagane dla zasobnika biwalentnego cwu 400dm3 określa się :
Komora podgrzewacza :wykonana ze stali z emaliowaną powłoką np. typu Ceraprotect
Pojemność 400 dm3
Ilość wężownic : 2
Powierzchnia grzewcza wężownicy górnej : min
Powierzchnia grzewcza wężownicy dolnej : min
Wydajność stała przy podgrzewie wody użytkowej z 10 do
Wężownica górna min 33kW /800l/h , wężownica dolna min 52 kW /1250 l/h/
Przyłącza wg schematu projektu
Regulator solarny powinien realizować funkcję wspomagania podgrzewu cwu przez zaprojektowany system solarny poprzez obsługę wszystkich przewidzianych w projekcie i naniesionych na schemacie elementów instalacji solarnych. Wymaga się realizacji przez regulator solarny wszystkich funkcji określonych przez producenta kolektorów słonecznych warunkujących zachowanie udzielanej przez niego gwarancji.
16. Czy Zamawiający dopuszcza w konstrukcji rur absorbera odległość osi sąsiednich odcinków rury ok 140 [mm]. Zamawiający w protokole równoważności określił odległość osi sąsiednich odcinków rury max
Wymagana jest odległość osi sąsiednich odcinków rury ułożonej w sposób meandrowy max 100mm.
Zwiększenie odległości między osiami sąsiednich rur wpływa niekorzystnie na sprawność kolektora.
- Pompa recyrkulacyjna 20 PW 40
- Pompa obiegowa 32POe80C
- Pompa ładująca 32PW40C
- Pompa ładująca 32PW60C
z powodu braku tak oznaczonych pomp w katalogu producenta lub o podanie ich numerów katalogowych.
a/ w miejsce pompy recyrkulacyjnej 20PW
b/ w miejsce pompy ładującej 32PW
c/ w miejsce pompy ładującej 32PW
d/ w miejsce pompy obiegowej 32POe
18. Dotyczy zadania 2 tj. wykonanie instalacji solarnej w budynku Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach (szkoła podstawowa i gimnazjum), 34-325 Łodygowice ul. Okrężna 1: W przedmiarze w poz. 43 (zawory przelotowe i zwrotne, instalacji wodociągowych z rur miedzianych, Dn
Odpowiedź w pkt. 7.
19. Czy zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w zakresie kolektorów słonecznych, które spełniają podane parametry techniczne, zgodnie z Polską Normą PN-EN 12975-2, posiadają certyfikaty równoważnych polskich instytucji certyfikujących, czy tylko które posiadają Solar Keymark?
Odpowiedź w pkt. 1.
20. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektorów słonecznych z przepływem powszechnie stosowanym, przez wszystkich producentów, tzn. harfa pojedyncza lub podwójna o parametrach nie gorszych żądanych przez Zamawiającego?
Odpowiedź w pkt. 1.
21. Czy Zamawiający wymaga dołączenia do oferty certyfikatów i sprawozdań z badań zastosowanych kolektorów słonecznych?
Odpowiedź w pkt. 14.
Zamawiający wymaga sporządzenia kosztorysów osobno do każdego zadania, zgodnie z przedmiarami, stanowiącymi załącznik do SIWZ.
23. W poz. 43 przedmiaru robót dla zadania b: Budynek Zespołu Szkół nr 1 w Łodygowicach – brak obmiaru /brak podanej ilości sztuk zaworów/- prosimy o wyjaśnienie.
Odpowiedź w pkt. 7.
Odpowiedź w pkt. 9.
25. Przedmiar SP nr 1 Łodygowice pozycja 43 brak ilości. Proszę o podanie liczby zaworów przelotowych i zwrotnych.
Odpowiedź w pkt. 7.
Łodygowice, dn. 13 marca 2012 r.
RIP-ZP/01/2012
Uwaga!!
Wykonawcy zadali pytania! Modyfikacja SIWZ!
Uwaga!!
Zmiana terminu składania ofert!
Dotyczy: „Zakup i montaż kolektorów słonecznych w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice”, sprawa nr RIP-ZP/01/2012
I. W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
Należy uwzględnić naczynie przeponowe Reflex 33D , cieśn. Obl 6bar, szybkozłaczka
2. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.9 liczba zaworów odcinających wynosi 2 szt. natomiast na schemacie technologicznym ich liczba to 4 szt.; w poz.8 liczba zaworów wynosi 2 szt. natomiast na schemacie 1szt. Prosimy o wyjaśnienie tych rozbieżności.
przyjąć w poz. 9 – 4 szt.
przyjąć w poz. 8 – 2 szt.
3. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. Prosimy o informacje czy rozdzielacze do których należy podpiąć przewody z górnej wężownicy zasobnika są już zainstalowane, czy ich wykonanie leży po stronie wykonawcy?
Rozdzielacze są już zamontowane.
4. Przedmiar - Budynek Urzędu Gminy Łodygowice. W zestawieniu materiałów (pkt.4 Projektu technicznego) w poz.17-22 Zamawiający zamieścił pracę których brak w przedmiarze robót. Prosimy o wyjaśnienie na jakiej podstawie oferenci mają dokonać wyceny tych prac?
Na podstawie przedmiaru robót roboty bud poz 1-5.
5. Czy w wycenie grupy pompowej dla każdej z instalacji solarnych należy uwzględniać rotametry? Jeśli tak, prosimy o podanie ich parametrów.
Zastosowane w instalacjach solarnych przepływomierze znajdujące się w grupie pompowej powinny umożliwić pomiar w zakresie:
Dla instalacji solarnej w bud Zespołu Szkół Ogóln : min 7 – 30 l/min
Dla pozostałych instalacji solarnych: min 2 – 12 l/min
6. Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności pomiędzy ilością następujących elementów. Jaką ilość poszczególnych urządzeń należy przyjąć przy sporządzaniu oferty?
a) Zawory bezpieczeństwa SYR 1”: 5 szt. w zestawieniu (poz.21 i 22), 6 szt.w przedmiarze (poz.54);
Przyjąć jak w przedmiarze 6 szt.
b) Zawory mufowe DN35: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), brak w kosztorysie;
Przyjąć DN40 jak w przedmiarze 6 szt.
c) Odpowietrzniki automatyczne: 3 szt. w zestawieniu (poz.6), 2szt. w przedmiarze (poz.65);
Przyjąć 3 szt.
d) Zawory przelotowe i zwrotne: 9 szt. (przedmiar poz.43), brak w projekcie.
Przyjąć jak w przedmiarze 9 szt.
7. Dla instalacji wodnej zaprojektowano rury miedziane o średnicy 42mm (poz.13 i 14 w zestawieniu materiałów). Czy Zamawiający dopuszcza zamianę tych przewodów na rury stalowe.
Zamawiający nie dopuszcza zmiany.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
2. Zmiana terminu składania ofert.
W związku ze złożonymi zapytaniami do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) w ww. postępowaniu i terminem składania i otwarcia ofert ustalonym na dzień 15.03.2012r., konieczna jest zmiana terminu składania i otwarcia ofert w przedmiotowym postępowaniu, o czas niezbędny do uwzględnienia udzielonych przez Zamawiającego wyjaśnień.
Biorąc powyższe pod uwagę, Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.): zmienia treść niżej wymienionych punktów SIWZ, które po zmianach otrzymują brzmienie:
1. Pkt VII.10 SIWZ (OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Opakowanie, o którym mowa w pkt 9 powinno być oznaczone następująco:
Oferta przetargowa
„Zakup i montaż kolektorów słonecznych
w budynkach użyteczności publicznej na terenie gminy Łodygowice„
Nie otwierać przed 16 marca 2012 r. - godzina 09:00
oraz opatrzone nazwą i dokładnym adresem wykonawcy.
2. Pkt X.1 SIWZ (MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Oferty należy składać w terminie do dnia 16 marca 2012 r. do godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, biuro obsługi klienta (parter).
3. Pkt XII.2 SIWZ (TERMIN I TRYB OTWARCIA OFERT) po zmianach otrzymuje brzmienie:
Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 16 marca 2012 r. o godz. 09:00 w siedzibie Zamawiającego w Łodygowicach ul. Piłsudskiego 75, pok. nr 10 – parter.
W wyniku powyższych zmian, Zamawiający na podstawie art. 12a ust. 1 ustawy, przedłuża termin składania ofert o 1 dzień tj. do dnia 16.03.2012 r. do godz. 09:00. i przesuwa termin otwarcia ofert na dzień 16.03.2012 r. na godz. 09:00.
W pozostałym zakresie SIWZ nie ulega zmianie.
Numer ogłoszenia: 76486 - 2012; data zamieszczenia: 13.03.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 61792 - 2012 data 29.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, fax. 33 863 05 01.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4).
W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..
W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.03.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, biuro obsługi klienta..
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2012-03-13
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-03-13 15:00:16
- Liczba odsłon: 515
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: