Wersja archiwalna 2009-02-20 14:58:51

 

ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Łodygowice

34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75

Tel./fax 0-33-863-0-500

e-mail: gmina@lodygowice.pl 

www:  www.lodygowice.pl

NIP: 553-10-25-544

Nr sprawy: RIP-ZP-PN-SR/03/2009

Łodygowice, dn. 10.02.2009r.

OGŁOSZENIE

O postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na:

„Przebudowę drogi gminnej ul. Batorego w Łodygowicach łączącej drogę powiatową z drogą krajową”

1.        Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Łodygowice w pokoju nr 14 lub na stronie www.lodygowice.pl

Udostępnienie SIWZ jest bezpłatne w formie elektronicznej.

SIWZ w formie papierowej kosztuje 50,00 zł brutto plus ewentualne koszty przesyłki.

2.        Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej ul. Batorego w Łodygowicach łączącej drogę powiatową z drogą krajową. Opracowanie projektowe dotyczy  wykonania  remontu ul. Batorego w Łodygowicach  po istniejącym przebiegu i istniejących parametrach technicznych.

Plan sytuacyjny

Remont ulicy Batorego polegać ma na  ułożeniu na drodze  nowej warstwy bitumicznej nawierzchni  oraz wykonaniu na chodnikach nowej nawierzchni z kostki betonowej.

Początek ul. Batorego w km 0+000 łączy się z drogą krajową DK 69, koniec drogi w km 0+551,25 dochodzi do drogi powiatowej S 1404, ul. Piłsudskiego. Łączna długość ul. Batorego przewidzianej  do remontu wynosi 551,28m - w tym znajduje się pas kolejowy relacji Bielsko – Żywiec o długości ok 5,50m ( km 0+423,6 do km 0+428,00). Powierzchnia nawierzchni  wynosi łącznie: 3  028,98m2.  Szerokość drogi jest zmienna i wynosi od 5,3 m – 5,7m. Nawierzchnie drogi oraz chodnika są z masy bitumicznej, które  ze względu na zły stan techniczny wymagają  remontu.

Remont  nawierzchni drogi

·       warstwa ścieralna z masy mineralno-bitumicznej  0/12,8 gr.5cm,

·       warstwa wyrównawcza z masy mineralno-bitumicznej w ilości ok. 50kg/m2

·       remont istniejących ubytków - masą mineralno-bitumiczną,

·       istniejąca nawierzchnia bitumiczna.

Remont  chodników:

-długość łączna  chodników ok. 515mb

-szerokość 1,00m

-pochylenie poprzeczne 2%

-pochylenie podłużne zgodnie z profilem podłużnym

-krawężnik betonowy 20x30x100

-obrzeże betonowe 8x30x100

-nawierzchnia na chodniku z kostki betonowej grubość  6,0cm (kostka szara),

-nawierzchnia na wjazdach w obrębie chodnika grub. 8,0cm ( kostka kolorowa) 

Profil podłużny

Niweleta drogi i chodnika pozostaje po stanie istniejącym.

Przekroje poprzeczne - typowe

W projekcie załączono dwa przekroje typowe – z lewostronnym i prawostronnym chodnikiem. Spadek jezdni 2%, daszkowy (na łuku jednostronny), chodnik o spadku poprzecznym jednostronnym 2%.

Odwodnienie

Istniejący system odwodnieniowy ul. Batorego pozostaje niezmieniony przy projektowanym remoncie tej ulicy. W projekcie (kosztorysie) zaprojektowano oczyszczenie istniejących zamulonych rowów. Istniejące  na wpustach ulicznych kratki żeliwne ze względu na zły stan techniczny zostaną wymienione ( dot. 5 sztuk wpustów, ponieważ  przy ul. Piłsudskiego wpust  jest w dobrym stanie technicznym i wymaga jedynie regulacji).

Istniejący pas drogowy i ukształtowanie terenu pozwala zachować system odwodnienia otwartego poprzez  odprowadzenie wód opadowych przy krawężnikach do istniejących wpustów ulicznych, a w miejscach gdzie nie ma chodników,  wody opadowe spływają po jezdni i poboczu do istniejących rowów.

Na odcinku dochodzącym do DK 69, wody z jezdni spływają  istniejącymi korytkami ściekowymi do rowu drogi krajowej. 

Pobocza

Przy wykonaniu nowej nawierzchni krawędź jezdni ulegnie podniesieniu w stosunku do istniejącego pobocza.  Zaprojektowano remont istniejących poboczy o szerokości ok. 0,75cm   tłuczniem o średniej grubości  ok. 7cm.

Skrzyżowania, zjazdy

Ul. Batorego krzyżuje się z drogą krajową DK 69 oraz drogą powiatową S 1404 Bystra – Hucisko – Łodygowice. W obrębie ul. Batorego zlokalizowanych jest dziewięć dróg gminnych, w tym po lewej stronie drogi: ul. Azaliowa, Wesoła, Bracka, Łagodna, Mickiewicza,  natomiast po prawej stronie drogi  dochodzą: ul. Jaworowa, Cicha, Wąska, Chabrowa.

Nawierzchnie wszystkich krzyżujących się dróg z ul. Batorego, w tym również nawierzchnie w obrębie torów kolejowych,  należy  dopasować wysokościowo do stanu istniejącego (sfrezowanie istniejących nawierzchni o głębokości  ok. 6cm na połączeniach w obrębie skrzyżowań).

Znaki drogowe

Przewiduje się oznakowanie pionowe oraz poziome drogi poprzez ustawienie pionowych znaków drogowych oraz wykonanie (malowanie ręczne) grubowarstwowych linii segregacyjnych i krawędziowych ciągłych. Ponadto zaprojektowano ułożenie nawierzchni z mieszanki SMA przy zjazdach z ul. Batorego na drogę Powiatową i Krajową (po 30m2).

3.        Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.

4.        Termin wykonania przedmiotu umowy: do 15.06.2009r.

5.        Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu musi spełnić następujące warunki:

a)      Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

b)      Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,

c)      Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

d)      Nie podlegać wykluczeniu z postępowania i udzielenia zamówienia.

6.          Dokumenty bezwzględnie wymagane:

1)      Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

2)      Zaświadczenia z właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

3)      Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 do 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4)      Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, oraz zaświadczenia z właściwej izby samorządu zawodowego.

5)      Wykaz osób (min. 6 osób – pracowników fizycznych), które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności; zał. Nr 5 do siwz.

6)      Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych (co najmniej 2 roboty), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (a więc modernizacja/budowa drogi wraz z modernizacją/budową chodnika o długości nie mniejszej niż 550mb drogi i 515mb chodnika), z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Wartość robót nie może być mniejsza niż wartość składanej oferty – załącznik nr 4 do siwz.

7)      Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art.22 ust.1 i art.24 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 7 do siwz.

7.        Zamawiający będzie oceniał spełnianie przez Wykonawcę powyższych warunków na podstawie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do złożonej oferty.

8.        Celem zabezpieczenia oferty zamawiający żąda wpłaty wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości  10 000,00 zł.

9.        Kryteria oceny ofert: jedynym kryterium jest cena 100 %.

10.     Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 03.03.2009r. do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w biurze obsługi klienta (parter).

11.     Miejsce i termin otwarcia ofert: 03.03.2009r. godz. 10:00, pokój nr 10 w siedzibie zamawiającego (parter).

12.     Wykonawca pozostaje związany ofertą 30 dni licząc od dnia skłania ofert.

13.     Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów ani zawarcia umowy ramowej.

14.     Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15.     Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 Ustawy Prawo zamówień Publicznych.

16.     Podpisanie umowy uwarunkowane jest uchwaleniem przez Sejmik Województwa Śląskiego Uchwały o dofinansowaniu zadania objętego przedmiotem zamówienia.

 

SIWZ

 

Załącznik nr 1

 

Załącznik nr 2

 

Załącznik nr 3

Opis tech, plan syt. 1, plan syt. 2, plan syt. 3,

typowe przekroje 1, typowe przekroje 2, typowy wjazd

 

Załącznik nr 4

 

Załącznik nr 5

 

Załącznik nr 6

 

Załącznik nr 7

 

Załącznik nr 8

 

Załącznik nr 9

 

 

 

 

Łodygowice, dn. 20.02.2009r.

 

OGŁOSZENIE

 

UWAGA: Wykonawca zadał pytanie:

 

 

 

Dot.: nr sprawy: RIP-ZP-PN-SR/03/2009. Postępowanie prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „Przebudowę drogi gminnej ul. Batorego w Łodygowicach łączącej drogę powiatową z drogą krajową”

 

 

 

Pytanie:

 

W kosztorysie skróconym (ślepy) w elemencie nr 4 nawierzchnia pkt 4.007 oraz 4.008 widnieją podstawy wyceny na wykonanie nawierzchni z mieszanki mineralno – asfaltowej gr. 3 cm oraz za każdy 1 cm grubości warstwy. Łącznie grubość warstwy ścieralnej wynosi 4 cm. W opisie technicznym do projektu  (przekrój typowy) czytamy, że Zamawiający przewiduje wykonanie warstwy ścieralnej grubości 5 cm.

Prosimy o wyjaśnienie rozbieżności oraz wskazanie sposobu wyliczenia ceny warstwy ścieralnej, w przypadku potwierdzenia, że jej grubość wynosić będzie 5 a nie 4cm”.

 

W oparciu o art.38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst. jedn. Dz. U. z 2008r. Nr 171 poz 1058), udzielamy następującej odpowiedzi na pytania: 

 

      Zgodnie z dokumentacją Projektową, Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi oraz z Przedmiarem robót,  wyliczenie ceny za wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni winno być wykonane w następujący sposób:

 W pozycji 4.008 kosztorysu ofertowego należy wpisać cenę za dalsze 2 cm grubości nawierzchni. Łączna grubość warstwy ścieralnej wynosi 5cm.

 

 

Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3508578]

przewiń do góry