Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łodygowice
Zał. nr 1 - Formularz ofertowy
Zał. nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Zał. nr 5 - Opis środków organizacyjno - technicznych
Zał. nr 6 - Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Zał. nr 7 - Oświadczenie z art. 26 ust. 2d
Zał. nr 9 - Regulamin utrzymania czystości i porządku
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łodygowice, dn. 6 października 2014 r.
RIP-ZP/09/2014
Uwaga! Wykonawcy zadali pytania
Dotyczy: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łodygowice” sprawa nr RIP-ZP/09/2014, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust. 1 i 4 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 907 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
Pytanie 1
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 4 zawarł zapis o częstotliwości odbioru odpadów od wszelkiego rodzaju instytucji i odwołał się do odpowiednich aktów prawa miejscowego.
Zamawiający nie podaje ile jest zabudowy zagrodowej i jednorodzinnej, zabudowy wielorodzinnej, żłobków i przedszkoli, szkół wszelkiego typu, hoteli, pensjonatów, ośrodków wypoczynkowych, domów wypoczynkowych itp., zakładów usługowych, handlowych, usługowo-handlowych, usługowo-produkcyjnych, produkcyjnych, z budynków jednostek publicznych, fundacji i stowarzyszeń, punktów handlowych poza lokalem, lokali gastronomicznych, budynków letniskowych i rekreacyjnych, ulicznych punktów małej gastronomii, ogródków działkowych, cmentarzy.
Wnosimy o podanie ilości poszczególnych rodzajów zabudowy. Jest to niezbędne do prawidłowego skalkulowania oferty.
Wykaz nieruchomości stanowi załącznik do niniejszej odpowiedzi.
Pytanie 2
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 5.2 zawarł wymagania dotyczące PSZOK.
Zamawiając wymaga by PSZOK funkcjonował od poniedziałku do soboty w godzinach 8-15. Daje to ok. 300 dni roboczych w roku. Zważywszy, że do PSZOK oddanych zostało ok. 25 Mg odpadów za rok funkcjonowania, daje to ok. 100 kg na dzień funkcjonowania. W zdecydowanej większości gmin punkt taki funkcjonuje 2 dni w tygodniu.
Jakie jest wg Zamawiającego ekonomiczne i funkcjonalne uzasadnienie uruchamiania punktu przez tak długi czas i tak znaczące podnoszenie kosztów obsługi?
W większości gmin powiatu żywieckiego PSZOK dostępny jest dla mieszkańców przez 6 dni w tygodniu. Wprowadzone w SIWZ zasady funkcjonowania PSZOK mają wyłącznie na celu stworzenie dla mieszkańców dogodnych warunków odbioru odpadów, przez co gmina realizuje cel nadrzędny jakim jest ochrona środowiska i edukacja ekologiczna. Gmina jako obowiązana do realizacji tych zadań ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób, który najpełniej zabezpieczy należytą ich realizację i nie narazi mieszkańców na różnorakie niedogodności np. poprzez ograniczenie dostępności do PSZOK.
Pytanie 3
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 5.2 zawarł wymagania dotyczące BOK i postawił szereg wymagań. Wnosimy o wyjaśnienie:
a/ Na jakiej podstawie Zamawiający wymaga by BOK był otwarty w 7 dni od podpisania umowy, gdy taki termin może być kilka tygodni przed obowiązywaniem umowy.
b/ Jaki jest cel i z czego wynika ograniczenie lokalizacji BOK w odległości 200 m od przystanku PKS lub MZK w ciągu drogi krajowej lub powiatowej.
c/ Jaki jest cel i z czego wynika wymóg dwu osobowej obsady BOK? Wg wykonawcy taki zapis jest nieuzasadniony ani ekonomiczne, ani z uwagi na konieczność obsługi mieszkańców w zakresie informacji.
d/ Czy zamawiający dopuszcza uruchomienie BOK np. w przyczepie kempingowej lub innym lecz podobnym urządzeniu, usytuowanej zgodnie z wymaganiami zawartymi w SIWZ?
Ad. a
Zamawiający koryguje w SIWZ zapis Rozdziału II p. 5 p.pkt. 5.5. zdanie pierwsze oraz w załączniku nr 8 do SIWZ (projekt umowy) §1 ust. 2 pkt 2.5 zdanie pierwsze, które otrzymuje nowe brzmienie:
„W terminie 7 dni od dnia podpisania umowy z zastrzeżeniem, że nie wcześniej niż od dnia 02 stycznia 2015 r., Wykonawca uruchomi na terenie Gminy Łodygowice Biuro Obsługi Klienta (BOK), w którym będą udzielane wszelkie informacje dotyczące systemu gospodarowania odpadami komunalnymi (m.in. harmonogramu wywozu odpadów, sposobu świadczenia usług przez PSZOK i innych) oraz przyjmowane wszelkie zgłoszenia i reklamacje właścicieli nieruchomości.”
Ad. b i c
Zamawiający postawił powyższe warunki, korzystając z przysługującego mu prawa uszczegółowienia przedmiotu zamówienia, tak aby osiągnąć cel jakim jest uzyskanie od wybranego Wykonawcy usługi kompleksowej, profesjonalnej i na wysokim poziomie. Wymagania Zamawiającego, co do sposobu świadczenia usługi w znaczącej części wynikają z przyjętych już standardów na terenie gminy Łodygowice oraz wysokich oczekiwań jej mieszkańców. Odbiór odpadów jest niezwykle ważną sferą realizacji zadań publicznych. Gmina jako zobowiązana do realizacji tych zadań ma prawo opisać przedmiot zamówienia w sposób, który najpełniej zabezpieczy należytą realizację usługi odbioru odpadów i nie narazi mieszkańców na niedogodności typu: ograniczenie dostępności do BOK zarówno w zakresie godzin otwarcia, jak i jego usytuowania, czy długi czas oczekiwania na załatwienie sprawy w BOK.
Prawo Zamawiającego do postawienia wysokich wymagań wobec Wykonawców zostało jednoznacznie przyznane w orzecznictwie KIO. Przykładowo w wyroku KIO o sygn. 678/12 z dnia 18.04.2012 r., w którym Izba uzasadnia to prawo w sposób następujący: w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający ma prawo do postawienia wymagań nawet wysokich, które nie każdy wykonawca na rynku spełnia, ale musi mieć to odzwierciedlenie w jego uzasadnionych potrzebach o obiektywnym charakterze. Wszystkie postawione wykonawcom wymagania zarówno podmiotowe jak i przedmiotowe mają charakter obiektywny i zamawiający nie będzie z nich rezygnował. Nadto Zamawiający jasno wskazał w Roz. IX pkt 3 SIWZ, że oferowana cena winna być tak skalkulowana, żeby pokrywała cały zakres przedmiotu zamówienia, a więc zarówno co do ilości i rodzaju poszczególnych zadań, jak i określonych standardów ich wykonywania. Kwestionowanie zatem zasadności ekonomicznej jest chybione, gdyż Wykonawca te koszty (określonego standardu usługi) zawiera w oferowanej cenie.
Nie, Zamawiający nie dopuszcza rozwiązania przedstawionego w powyższym pytaniu z uzasadnieniem jak w pkt 3 lit b) i c).
Pytanie 4
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 6.3.1. zobowiązuje wykonawcę do prowadzenia działalności handlowej w zakresie sprzedaży pojemników.
a/ Jak zamawiający ma zamiar kontrolować wykonanie tego zapisu SIWZ.
b/ Czy Zamawiający ma zamiar wpływać na cenę za jaką są udostępniane pojemniki?
Postawiony wymóg ma na celu zapewnienie mieszkańcom możliwość zakupu pojemników na terenie gminy Łodygowice i utrzymanie obowiązujących w tym zakresie standardów. Mieszkańcy mają i powinni mieć możliwość dokonania zakup pojemników bez zbędnej fatygi (w szczególności osoby starsze lub osoby nie posiadające odpowiedniego środka transportu). Wykonawca, który wygra przetarg, na mocy zawartej z Zamawiającym umowy będzie zobowiązany do oferowania pojemników wszystkim zainteresowanym mieszkańcom. Kontrola wykonywania tego obowiązku będzie prowadzona przez Zamawiającego na bieżąco i polegać będzie na wyrywkowej weryfikacji możliwości zakupu kubła w Biurze Obsługi Klienta, po cenach ustalonych przez Wykonawcę, lecz nie odbiegających znacząco od cen kubłów dostępnych na lokalnym rynku (w promieniu 30 km).
Pytanie 5
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 6.4.2 zapisał: Zakazuje się mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych.
Czy oznacza to, ze każda z frakcji zbieranych w workach, musi być odbierana innym pojazdem?
Zamawiający wymaga jedynie, aby frakcje już selektywnie zebrane nie były następnie mieszane w trakcie transportu, np. poprzez rozrywanie worków. Zapakowane w taki sposób (w workach) odpady powinny być dowiezione do instalacji, lecz nie wymaga się, aby każdy rodzaj frakcji był przewożony osobno.
Pytanie 6
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 6.4.6 zapisał: Wszystkie pojazdy wykorzystywane do odbioru i transportu odpadów w ramach przedmiotu zamówienia muszą być jednolicie i czytelnie oznakowane. Wzór oznaczenia pojazdów należy przedstawić Zamawiającemu do akceptacji.
Wykonawca dysponuje co najmniej kilkunastoma pojazdami oznakowanymi w sposób jednolity. Zapis ten wg wykonawcy stanowi próbę ingerencji Zamawiającego w samoistnie działające przedsiębiorstwo. Według wykonawcy Zamawiający ma prawo żądać umieszczenia informacji adresowych Wykonawcy na jego samochodach, ale nie ma prawa ingerować we wzór opisu, w tym logo i inne znaki graficzne, krój liter, itp. Wnosimy o zmianę zapisu na zgodny z prawem.
Zamawiający w rozdziale II, pkt. 6.5.8 zapisał, że wykonawca zobowiązany jest: Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu zamówienia.
Wnosimy o zmianę tego zapisu lub wskazanie aktu prawa, wg którego, można żądać odpowiedzialności wobec osób trzecich.
Odpowiedzialność tak wobec Zamawiającego jak i wobec osób trzecich za wyrządzoną im szkodę wynika z przepisów kodeksu cywilnego, w szczególności z art. 415 i in.
Art. 415 kc stanowi: "kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej naprawienia". Z przepisu tego jednoznacznie wynika, że odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną komukolwiek, w tym osobom trzecim, ponosi podmiot, który tą szkodę wyrządził. Jeżeli więc podczas i w związku z realizacją zamówienia dojdzie do wyrządzenia przez Wykonawcę szkody osobie trzeciej, to odpowiedzialność za to ponosić będzie Wykonawca.
Dodatkowo należy wskazać, że także art. 429 kc wyłącza odpowiedzialność Zamawiającego za szkodę wyrządzoną przez osobę, przedsiębiorstwo lub zakład, które w zakresie swej działalności zawodowej trudnią się wykonywaniem powierzonych im czynności. Mając na uwadze to, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego ma na celu wyłonienie podmiotu, który zawodowo trudni się działalnością objętą przedmiotem zamówienia, oczywistym jest, że ten podmiot będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną przy realizacji zamówienia.
Mając powyższe na uwadze należy stwierdzić, że kwestionowany zapis specyfikacji istotnych warunków zamówienia potwierdza tylko to, co wynika z ogólnych reguł kodeksu cywilnego. Niezależnie od tego w obrocie gospodarczym Zamawiający byłby uprawniony do uregulowania w ten sposób odpowiedzialności za szkodę na zasadzie swobody umów (art. 3531 kc). Tym samym Zamawiający nie zmienia tego zapisu SIWZ.
Zamawiający w rozdziale IVI, pkt 1 a Wymaga się aby Wykonawca posiadał aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy.
Zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP oraz orzecznictwem KIO w Warszawie zamawiający nie ma podstaw do żądania wpisu wykonawcy do rejestru działalności regulowanej. Z uzasadnienia orzeczenia KIO/UZP 644/13, 647/13, 648/13, 658/13 z dnia 8 kwietnia 2013 roku wynika iż, zgodnie z art.22 ust.1 pkt 1 ustawy PZP o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zgodnie z przywołanym uzasadnieniem: „ (...) z art.25 ust.1 ustawy PZP w postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający może żądać od wykonawców wyłącznie oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania. Oświadczenia lub dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu zamawiający wskazuje w ogłoszeniu o zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zgodnie z ust. 2 tegoż artykułu ustawy PZP Prezes Rady Ministrów w drodze rozporządzenia określi rodzaje dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. W wykonaniu powyższej dyspozycji ustawowej Prezes Rady Ministrów Rozporządzeniem z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2009r. Nr 226, poz. 1817) w § 1 ust.1 pkt 1 tegoż rozporządzenia określił, że w celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art.22 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych, których opis sposobu oceny spełniania został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu lub SIWA zamawiający żąda następujących dokumentów: koncesji, zezwolenia lub licencji. Z regulacji samego rozporządzenia wynika, że takie dokumenty jak wypisy z ewidencji działalności gospodarczej w tym regulowanej czy wypisy z Krajowego Rejestru Sądowego nie są dokumentami, których zamawiający ma prawo żądać. Stąd żądanie odwołującego, aby nakazać zamawiającemu postawienie wymogu przedłożenia wraz z ofertą wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w trybie art. 9b ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie zgodnie z rozdziałem 4a ustawy o UCiPWG, który poświęcony jest warunkom wykonywania działalności w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych, jest nieuprawnione. Zgodnie z regulacjami zawartymi w rozdziale 4a ustawy o UCiPWG to jest w art. od 9b do art.9 m tejże ustawy działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2001r. o swobodzie działalności gospodarczej. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Niemniej brak podstaw formalnych i prawnych w rozumieniu art.25 ust.1 pkt 1 ustawy PZP do żądania zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności regulowanej przedsiębiorcy zamierzającego odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Powyższe można wywieść również z treści samego brzmienia art.22 ust.1 pkt 1, który mówi o uprawnieniach do określonej działalności czy czynności.
W związku z powyższy wnosimy o wykreślenie nieuzasadnionego zapisu o konieczności posiadania wpisu do RDR w momencie przystąpienia do przetargu i zastąpienie zapisem o konieczności posiadania przed przystąpieniem do realizacji zadania.
Przedstawiony przez Wykonawcę wywód oraz cytowane orzeczenia KIO opierają się na nieobowiązującym Rozporządzeniu w sprawie dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
Jednocześnie należy zaznaczyć, że Zamawiający nie żąda załączenia do oferty wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Łodygowice a jedynie oświadczenia, że Wykonawca taki wpis posiada.
Obowiązek posiadania wpisu w rejestrze działalności regulowanej wynika z konieczności spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu najpóźniej w dniu składania ofert i znajduje również potwierdzenie w orzeczeniu KIO 1231/13.
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
Zmiana ogłoszenia - informacje dodatkowe
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łodygowice, dn. 16 października 2014 r.
RIP-ZP/09/2014
Uwaga! Wykonawcy zadali pytania
Dotyczy: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łodygowice” sprawa nr RIP-ZP/09/2014, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 907 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytanie:
Pytanie
Działalność regulowana – działalność gospodarcza, której wykonywanie wymaga spełnienia szczególnych warunków, określonych przepisami prawa (definicja legalna zawarta w art. 5 pkt 5 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej). Definicję działalności regulowanej doprecyzowuje art. 64 ust. 1 stanowiąc, że dany rodzaj działalności jest działalnością regulowaną, jeżeli przepis odrębnej ustawy tak stanowi; a przedsiębiorca może wykonywać tę działalność (zawód regulowany), jeżeli spełnia szczególne warunki określone przepisami tej odrębnej ustawy i po uzyskaniu wpisu w rejestrze działalności regulowanej, z zastrzeżeniem art. 75, który określa rodzaje działalności, do wykonywania których wymagane jest uzyskanie zezwolenia, licencji albo zgody.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej w art. 64 – 74 reguluje podstawowe kwestie dotyczące działalności regulowanej. Kwestie szczegółowe, takie jak warunki wykonywania danej działalności, organ prowadzący rejestr, sposób prowadzenia rejestru, treść oświadczenia przedsiębiorcy, dane podlegające wpisowi do rejestru itp., określają przepisy ustaw regulujących daną działalność.
Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej w art. 64 wskazuje, że przedsiębiorca może rozpocząć działalność, jeżeli spełnia szczególne warunki jej wykonywania określone przepisami odrębnej ustawy i po uzyskaniu wpisu w rejestrze działalności regulowanej. Zgodnie z art. 67 ust.1 organ prowadzący rejestr zobowiązany jest do dokonania wpisu w terminie 7 dni od dnia wpływu do tego organu wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności gospodarczej, dla której rejestr jest prowadzony. Jeżeli w tym terminie właściwy organ nie dokona wpisu, a od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność po uprzednim zawiadomieniu o tym na piśmie organu, który nie dokonał wpisu (art. 67 ust. 2). Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu (art. 65 ust. 5).
Rejestr działalności regulowanej jest jawny. Każdy ma prawo dostępu do danych w nim zawartych za pośrednictwem organu, który prowadzi rejestr (art. 66 ust. 1).
Wpisu do rejestru działalności regulowanej organ prowadzący rejestr dokonuje na pisemny wniosek przedsiębiorcy. Do wniosku o wpis przedsiębiorca dołącza oświadczenie, że dane we wniosku o wpis są kompletne i zgodne z prawdą oraz że przedsiębiorcy znane są i że spełnia warunki wymagane do wykonywania danej działalności regulowanej. Oświadczenie przedsiębiorcy, iż spełnia on szczególne warunki wykonywania działalności objętej wpisem do rejestru, jest wystarczające dla dokonania wpisu. Na tym etapie organ prowadzący rejestr nie sprawdza czy przedsiębiorca rzeczywiście spełnia określone warunki. Od tej reguły istnieje jednak wyjątek. Wyjątek ten dotyczy działalności regulowanej w zakresie indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej oraz grupowej praktyki lekarskiej. Art. 50b ust. 1 ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 226, poz. 1943 ze zm.) stanowi, iż organ prowadzący rejestr, tj. okręgowa rada lekarska, dokonuje wpisu do rejestru indywidualnych praktyk lekarskich, indywidualnych specjalistycznych praktyk lekarskich lub grupowych praktyk lekarskich, po sprawdzeniu spełnienia warunków wykonywania działalności w zakresie indywidualnej praktyki lekarskiej, indywidualnej specjalistycznej praktyki lekarskiej lub grupowej praktyki lekarskiej. Co do zasady jednak organ prowadzący rejestr nie ma obowiązku sprawdzania czy przedsiębiorca w momencie wpisu do rejestru spełnia szczególne warunki wykonywania danej działalności regulowanej. Organ prowadzący rejestr zachowuje jednak prawo kontroli przedsiębiorcy w tym zakresie, dlatego przedsiębiorca obowiązany jest przechowywać wszystkie dokumenty niezbędne do wykazania spełniania warunków
ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane na które powołuje się zamawiający, a szczególnie na par. 1 pkt. 1, brzmi: potwierdzających posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesji, zezwolenia lub licencji;
Tak wiec z definicji Wpis do rejestru działalności regulowanej zgodnie z przytoczonym rozporządzeniem i ustawy o swobodzie działalności gospodarczej wyraźnie wynika, że wpis do RDR w żadnym stopniu nie spełnia wymagań wykazanych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów i nie może być żądany przez zamawiającego na etapie składania ofert.
Należy przy tym zaznaczyć, że zmiana rozporządzenia nie dotyczyła tych zapisów, i istota na nawet treść zapisu pozostał niezmieniony w tym zakresie.
Przytoczony przez zamawiającego orzeczenie KIO 1231/13 dotyczył wykluczenia wykonawcy w sytuacji, gdy zamawiający zapisał w SIWZ konieczność posiadania wpisu do RDR, nie zaś zasadności posiadania wpisu do RDR i nie może być przytaczany jak argument, gdyż merytorycznie nie odpowiada zakresowi.
W związku z powyższy wnosimy o wykreślenie nieuzasadnionego zapisu o konieczności posiadania wpisu do RDR w momencie przystąpienia do przetargu i zastąpienie zapisem o konieczności posiadania przed przystąpieniem do realizacji zadania.
Odpady odebrane w okresie od 01.07.2013 do 30.06.2014 | ||||
Rodzaj odpadu |
Kod odpadu |
Odbiór z posesji |
Odbiór w PSZOK |
Razem [tony] |
Zmieszane odpady opakowaniowe |
150106 |
208,75 |
0 |
208,75 |
Opakowania ze szkła |
150107 |
303,85 |
0 |
303,85 |
Inne odpady nieulegające biodegradacji- bez organiki |
200203 |
44,12 |
0 |
44,12 |
Odpady nieulegające biodegradacji z organiką |
200203 |
4,64 |
0 |
4,64 |
Niesegregowane odpady komunalne- bez organiki |
200301 |
1 050,57 |
0 |
1 050,57 |
Niesegregowane odpady komunalne z organiką |
200301 |
5,06 |
0 |
5,06 |
Odpady wielkogabarytowe |
200307 |
58,86 |
0 |
58,86 |
Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażów |
170904 |
6,31 |
17,26 |
23,57 |
Opakowania zawierające substancje niebezpieczne |
150110 |
0 |
0,34 |
0,34 |
Opony |
160103 |
7,52 |
0,17 |
7,69 |
Papa |
170380 |
0 |
3,28 |
3,28 |
Tekstylia |
200111 |
0 |
1,14 |
1,14 |
Farby, tusze, farby drukarskie |
200128 |
0 |
0,33 |
0,33 |
Przeterminowane leki |
200132 |
0 |
0,0088 |
0,01 |
Odpady ulegające biodegradacji (zielone) |
200201 |
0,40 |
1,07 |
1,47 |
Wymieszany gruz, materiał odkrywkowy |
170107 |
0 |
1,74 |
1,74 |
Rozpuszczalniki |
200128 |
0 |
0,004 |
0,00 |
Oleje |
200125 |
0 |
0,019 |
0,02 |
Żużle, popioły paleniskowe i pyły z kotłów |
1001010 |
875,98 |
0 |
875,98 |
Baterie i akumulatory ołowiowe |
200134 |
0 |
0,004 |
0,00 |
Opakowania z tworzyw sztucznych |
1501020 |
0,76 |
0 |
0,76 |
Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne |
2001360 |
1,04 |
0 |
1,04 |
Azbest |
170605 |
2,06 |
0 |
2,06 |
|
Razem |
2 569,92 |
25,36 |
2 595,28 |
Lampy fluorescencyjne |
200121 |
0 |
20 szt. |
20 szt. |
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------=-
Łodygowice, dn. 6 listopada 2014 r.
RIP-ZP/09/2014
Dotyczy: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Łodygowice” sprawa nr RIP-ZP/09/2014, Zamawiający Gmina Łodygowice
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY
Zamawiający informuje na podstawie art. 92 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.), że jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy:
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena oferty brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
1 |
Konsorcjum firm: Eco Team Service Sp. z o.o. 34-325 Łodygowice ul. Piłsudskiego 75 Beskid Żywiec Sp. z o.o. 34-300 Żywiec ul. Kabaty 2 |
4 902 768,00 |
100 |
Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę (jedyne kryterium) i uzyskała najwyższą liczbę punktów.
W postępowaniu nie złożono innych ofert.
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.) - Dział VI "Środki ochrony prawnej".
Termin zawarcia umowy zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo zamówień Publicznych.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-11-06 09:20:47
- Liczba odsłon: 602
- Historia dokumentu: