Wersja archiwalna 2012-10-17 13:48:18

Łodygowice: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013
Numer ogłoszenia: 375770 - 2012; data zamieszczenia: 02.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.

·                  Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl

·                  Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lodygowice.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych leżących na terenie Gminy Łodygowice. Utrzymanie na biało z możliwością przejazdu (ok. 115 km dróg gminnych). Realizacja przedmiotu zamówienia musi odpowiadać zapisom zawartym w niniejszej specyfikacji. Wykaz dróg gminnych stanowi integralną część projektu umowy- Załącznik Nr 2 do SIWZ. Przedmiot zamówienia jest podzielony na dwie części: - I cześć obejmuje zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowościach: Łodygowice, Bierna i Zarzecze; - II część obejmuje zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowości: Pietrzykowice;.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

·                  Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·           III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

·           III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej długości nie mniejszej niż 50 km przez okres nie krótszy niż 3 miesiące. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą wypełniony formularz, stanowiący załącznik nr 4 do SIWZ.

·           III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, że będzie dysponował minimum sześcioma pojazdami wyposażonych w pług na I część zamówienia i minimum dwoma pojazdami wyposażonych w pług na II część zamówienia. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.

·           III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, że w wykonaniu zamówienia będzie uczestniczyć co najmniej sześć osób na I część zamówienia i dwie na II część, Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.

·           III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o                   Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·           III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·                  wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

·           III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·                  oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·                  wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·                   

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, formularz ofertowy, podpisany projekt umowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, pokój nr 14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, Biuro Obsługi Klienta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH

CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013- część I.

·           1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowościach: Łodygowice, Bierna i Zarzecze;.

·           2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.

·           3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

·           4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013- część II.

·           1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowości: Pietrzykowice..

·           2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.

·           3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.

·           4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

                                                                                                             Wójt Gminy

                                                                                                             Andrzej Pitera

 

SIWZ

 

Zał. nr 1 Formularz ofertowy

 

Zał. 2 Wzór umowy

 

Zał. nr 3 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu 

 

Zał. nr 4 Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat

 

Zał. nr 5 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

 

 

 

Łodygowice, dn. 17.10.2012 r.

RIP-ZP/08/2012

                                                

Dotyczy: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013”, sprawa nr RIP-ZP/08/2012, Zamawiający Gmina Łodygowice

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERT i ODRZUCENIU OFERTY

 

Część 1

 Zamawiający informuje na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.), że jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy:

 

 

Oferta Nr

Złożona przez

Cena ofert brutto

Liczba uzyskanych punktów

4

„TYNKBUD-BIS” Krzysztof Mrowiec

34-325 Łodygowice, ul. Kasztanowa 90

99,36 zł/h

100

 

Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę i uzyskała najwyższą liczbę punktów.

 

Ponadto w postępowaniu złożono jeszcze 1 ważną ofertę, spełniającą wszystkie warunki określone w SIWZ:

 

 

Oferta Nr

Złożona przez

Cena ofert brutto

Liczba uzyskanych punktów

3

Firma Budowlana „DANBUD” Daniel Satława

43-374 Buczkowice, ul. Akacjowa 852A

138 zł/h

72

 

Jednocześnie informujemy na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), że Zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w ww. postępowaniu odrzucił jedną ofertę złożoną przez:

 

Oferta nr 1

SERWIS-TRANS Antoni Imielski

34-325 Łodygowice, ul. Postępu Rolniczego 1/10

 

UZASADNIENIE PRAWNE

Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zawiadamia o odrzuceniu – na mocy art. 89 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy - oferty Wykonawcy: SERWIS-TRANS Antoni Imielski 34-325 Łodygowice, ul. Postępu Rolniczego 1/10 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013 - część I”.

 

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

Wykonawca zastosował błędną stawkę podatku VAT tj. 23%, natomiast zgodnie z obowiązującymi przepisami usługi odśnieżania opodatkowane są 8% podatkiem VAT.

Sąd Najwyższy w dniu 20.10.2011 r. podjął uchwałę (Sygn. Akt III CZP 52/11), że określenie w ofercie ceny brutto z uwzględnieniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny, jeżeli brak jest ustawowych przesłanek wystąpienia omyłki (art. 89 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych).

Uzasadniając powyższą uchwałę Sąd Najwyższy wskazał, że obowiązkiem zamawiającego jest dokonanie oceny poprawności przedstawionych przez wykonawców cen w zakresie zastosowania stawki podatku VAT. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny można bowiem mówić dopiero wówczas, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zastosowaniem tych samych reguł.

W przypadku, gdy zamawiający nie określił w SIWZ konkretnej stawki podatku VAT, co miało miejsce w niniejszym postępowaniu, przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT jest równoznaczne z błędem w obliczeniu zawartej w ofercie ceny, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości zaoferowanej ceny. W takim przypadku znajduje zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP skutkujący odrzuceniem oferty zawierającej cenę obliczoną z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT (błąd w obliczeniu ceny). 

 

Część 2

 Zamawiający informuje na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, ze zm.), że jako najkorzystniejszą wybrano ofertę Wykonawcy:

 

Oferta Nr

Złożona przez

Cena ofert brutto

Liczba uzyskanych punktów

2

Usługi Transportowe i Agrotechniczne Jadwiga Łagodzka

34-300 Żywiec, ul. Graniczna 5

97,20 zł/h

100

 

Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę i uzyskała najwyższą liczbę punktów.

W postępowaniu nie złożono innych ofert.

 

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) - Dział VI "Środki ochrony prawnej".

Termin zawarcia umowy zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień Publicznych  – 10 dni od daty przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.   

 

 

                                                                                                    

 

Wójt Gminy

Andrzej Pitera

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3541093]

przewiń do góry