Łodygowice: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013
Numer ogłoszenia: 375770 - 2012; data zamieszczenia: 02.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
· Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie dróg gminnych leżących na terenie Gminy Łodygowice. Utrzymanie na biało z możliwością przejazdu (ok.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, Wykonawca zrealizował co najmniej jedną usługę polegającą na zimowym utrzymaniu dróg o łącznej długości nie mniejszej niż
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, że będzie dysponował minimum sześcioma pojazdami wyposażonych w pług na I część zamówienia i minimum dwoma pojazdami wyposażonych w pług na II część zamówienia. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca oświadczy, że w wykonaniu zamówienia będzie uczestniczyć co najmniej sześć osób na I część zamówienia i dwie na II część, Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 3 do SIWZ.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
·
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, formularz ofertowy, podpisany projekt umowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, pokój nr 14.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.10.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013- część I.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowościach: Łodygowice, Bierna i Zarzecze;.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013- część II.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg, placów, parkingów gminnych w miejscowości: Pietrzykowice..
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.62.00.00-9.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 30.04.2013.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Zał. nr 3 Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Zał. nr 4 Wykaz usług wykonanych w okresie ostatnich 3 lat
Zał. nr 5 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
Łodygowice, dn. 17.10.2012 r.
RIP-ZP/08/2012
Dotyczy: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013”, sprawa nr RIP-ZP/08/2012, Zamawiający Gmina Łodygowice
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERT i ODRZUCENIU OFERTY
Część 1
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena ofert brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
4 |
„TYNKBUD-BIS” Krzysztof Mrowiec 34-325 Łodygowice, ul. Kasztanowa 90 |
99,36 zł/h |
100 |
Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę i uzyskała najwyższą liczbę punktów.
Ponadto w postępowaniu złożono jeszcze 1 ważną ofertę, spełniającą wszystkie warunki określone w SIWZ:
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena ofert brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
3 |
Firma Budowlana „DANBUD” Daniel Satława 43-374 Buczkowice, ul. Akacjowa 852A |
138 zł/h |
72 |
Jednocześnie informujemy na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.), że Zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w ww. postępowaniu odrzucił jedną ofertę złożoną przez:
Oferta nr 1
SERWIS-TRANS Antoni Imielski
34-325 Łodygowice, ul. Postępu Rolniczego 1/10
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zawiadamia o odrzuceniu – na mocy art. 89 ust. 1 pkt 6 ww. ustawy - oferty Wykonawcy: SERWIS-TRANS Antoni Imielski 34-325 Łodygowice, ul. Postępu Rolniczego 1/10 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Zimowe utrzymanie dróg gminnych w Gminie Łodygowice w sezonie 2012/2013 - część I”.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Wykonawca zastosował błędną stawkę podatku VAT tj. 23%, natomiast zgodnie z obowiązującymi przepisami usługi odśnieżania opodatkowane są 8% podatkiem VAT.
Sąd Najwyższy w dniu 20.10.2011 r. podjął uchwałę (Sygn. Akt III CZP 52/11), że określenie w ofercie ceny brutto z uwzględnieniem nieprawidłowej stawki podatku od towarów i usług stanowi błąd w obliczeniu ceny, jeżeli brak jest ustawowych przesłanek wystąpienia omyłki (art. 89 ust. 1 pkt 6 w związku z art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy – Prawo zamówień publicznych).
Uzasadniając powyższą uchwałę Sąd Najwyższy wskazał, że obowiązkiem zamawiającego jest dokonanie oceny poprawności przedstawionych przez wykonawców cen w zakresie zastosowania stawki podatku VAT. O porównywalności ofert, w zakresie zaproponowanej ceny można bowiem mówić dopiero wówczas, gdy określone w ofertach ceny, mające być przedmiotem porównania, zostały obliczone z zastosowaniem tych samych reguł.
W przypadku, gdy zamawiający nie określił w SIWZ konkretnej stawki podatku VAT, co miało miejsce w niniejszym postępowaniu, przyjęcie w ofercie nieprawidłowej stawki podatku VAT jest równoznaczne z błędem w obliczeniu zawartej w ofercie ceny, polegającym na wadliwym doborze przez wykonawcę elementu mającego wpływ na obliczenie wysokości zaoferowanej ceny. W takim przypadku znajduje zastosowanie art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP skutkujący odrzuceniem oferty zawierającej cenę obliczoną z zastosowaniem nieprawidłowej stawki podatku VAT (błąd w obliczeniu ceny).
Część 2
Oferta Nr |
Złożona przez |
Cena ofert brutto |
Liczba uzyskanych punktów |
2 |
Usługi Transportowe i Agrotechniczne Jadwiga Łagodzka 34-300 Żywiec, ul. Graniczna 5 |
97,20 zł/h |
100 |
Oferta spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ, zawiera najniższą cenę i uzyskała najwyższą liczbę punktów.
W postępowaniu nie złożono innych ofert.
ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ
Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) - Dział VI "Środki ochrony prawnej".
Termin zawarcia umowy zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2 Ustawy Prawo zamówień Publicznych – 10 dni od daty przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-10-17 13:48:18
- Liczba odsłon: 335
- Historia dokumentu: