Wersja archiwalna 2016-04-01 12:07:31
Łodygowice:
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł
Numer ogłoszenia: 66932 - 2016;
data
zamieszczenia: 24.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 00, faks 33 863 05 01.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł, z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w wysokości 2 400 000 zł. 2. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 2.1. Harmonogram spłat kapitału- stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Karencja w spłacie kapitału od podpisania umowy: do 30.01.2018 roku. Okres spłaty kredytu: od 31 stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2026 roku. 2.2. Uruchomienie kredytu następować będzie w transzach, w terminie do dnia 31.12.2016 roku, na podstawie pisemnej informacji Kredytobiorcy o terminie i wysokości uruchamianej transzy, która wpłacona będzie w złotych /PLN/ na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Żywcu 95 8137 0009 0000 2541 2000 0020 Uruchomienie poszczególnych transz kredytu następuje w ciągu trzech dni roboczych po złożeniu przez Kredytobiorcę pisemnej dyspozycji wypłaty, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 2.3. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo niewykorzystania całości kwoty kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.4. Kredytobiorca zastrzega sobie możliwość wcześniejszej, przed ustalonymi terminami, spłaty rat kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Zamiar wcześniejszej spłaty kredytu zostanie zgłoszony bankowi w formie pisemnej przynajmniej na 7 dni przed planowaną spłatą. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 2.5. Spłata odsetek od kredytu dokonywana będzie w ratach miesięcznych na koniec miesiąca, na podstawie pisemnych informacji wystawionych przez Bank, według zmiennej stopy procentowej ustalonej wg stawki WIBOR 1M z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc za który naliczane będą odsetki + marża banku. 2.6. Wyliczenie kosztów kredytu na podstawie stawki WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego lutego 2016 r., przy założeniu uruchomienia całości kredytu w jednej transzy w dn. 31.12.2016 r. 2.7. Do obliczenia odsetek należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych w danym roku (365 lub 366 dni) - uwzględnione lata przestępne. 2.8. Spłata odsetek następować będzie począwszy od miesiąca następnego po uruchomieniu I transzy kredytu, Zamawiający nie przewiduje karencji w spłacie odsetek. 2.9. Spłata odsetek następować będzie na ostatni dzień roboczy miesiąca poza pierwszą płatnością odsetek, które będą spłacone na ostatni dzień roboczy następnego miesiąca. W przypadku, gdy termin płatności rat kredytu i odsetek przypada w sobotę, niedzielę i święta termin spłaty zostaje zachowany, gdy zapłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tych dniach. 2.10. Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do prolongaty spłaty kapitału w ramach poszczególnych rat za zgodą Kredytodawcy i po podpisaniu stosownego aneksu do umowy. O wysokości prolongowanej kwoty kapitału i nowym terminie jej spłaty, Kredytobiorca poinformuje Bank najpóźniej na 14 dni przed terminem, w którym przypadałaby płatność raty kapitałowej, gdyby nie była ona prolongowana, wraz ze zmienionym harmonogramem spłat kredytu. 2.11. Kredytobiorca zobowiązuje się, że zmiana harmonogramu spłat wynikająca z prolongaty spłat kapitału nie spowoduje jednorazowej spłaty kapitału na koniec okresu kredytowania. W przypadku prolongaty spłaty kapitału wnioskowanej przez Kredytobiorcę, Bank nie będzie pobierał jakiejkolwiek dodatkowej prowizji, ani żadnych innych opłat, oprócz należnych bankowi odsetek od zadłużenia. Prolongata nie wpłynie na wydłużenie okresu kredytowania. 2.12. Kredytobiorca zastrzega sobie, iż w trakcie trwania umowy kredytowej, w przypadku powstania jakichkolwiek okoliczności powodujących, że marża banku lub prowizje uległyby zmianie lub powstałaby okoliczność opłacania przez Kredytobiorcę nowych marży lub prowizji - nie będą one dotyczyły Kredytobiorcy i niniejszej umowy kredytowej. 2.13. Zabezpieczeniem Kredytu będzie weksel własny In blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy nie złoży kontrasygnaty na wekslu. Skarbnik złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej oraz na umowie kredytowej. Zamawiający przewiduje złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. Na oświadczeniu zostanie złożona kontrasygnata skarbnika. 3. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. 4. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem oferty. Nie przewiduje się zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. Nie przewiduje się rozliczenia w walutach obcych. Nie przewiduje się zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. Nie przewiduje się udzielania zaliczek. Nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ oraz zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych wydane zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 128 ze zm.) lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu wynikających z art. 22 ust. 1 ustawy (załącznik nr 2 do SIWZ). 2. Wypełniony Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ wraz z arkuszem symulacyjnym z wyliczeniem kosztów kredytu wg wzoru Wykonawcy. 3. W wypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokumenty, o których mowa w pkt. V.2 SIWZ ppkt. 2.1-2.2. i pkt. V.3.2. winny zostać przedłożone odrębnie w odniesieniu do każdego z wykonawców. 4. W przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 5. Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do reprezentowania wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentów rejestrowych - postanowienie niniejsze stosuje się odpowiednio do reprezentowania wykonawcy powołanego i funkcjonującego na podstawie przepisów ustaw.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Łodygowice, 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.04.2016 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, Biuro Obsługi Klienta, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
SIWZ
Zał. nr 1 - Formularz ofertowy
Zał. nr 2 - Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Zał. nr 3 - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
Zał. nr 4 - Istotne postanowienia przyszłej umowy
Zał. nr 5 - Harmonogram spłat kapitału
Zał. nr 6 - Oświadczenie z art. 26 ust. 2d
Zał. nr 7 - Dokumenty Zamawiającego
Uchwała nr XII/149/2015 z dnia 29 grudnia 2015 roku Rady Gminy Łodygowice w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łodygowice na rok 2016
Uchwała nr III/27/2014 z dnia 29 grudnia 2014 roku Rady Gminy Łodygowice w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łodygowice
Uchwała nr XIII/166/2016 z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2016 r
Uchwała nr XIII/165/2016 z dnia 11 lutego 2016 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łodygowice na lata 2016-2027
Opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Łodygowice projekcie uchwały budżetowej na 2016 rok,
Opinia RIO o przedłożonym przez Wójta Gminy Łodygowice projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej,
Opinia o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Łodygowice, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań
Zarządzenie nr FN/P/6/2016 Wójta Gminy Łodygowice z dnia 15 lutego 2016 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu
Pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty kredytu na kwotę 2 400 000 zł
Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Łodygowice
Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy Łodygowice
Potwierdzenie nadania numeru NIP oraz zaświadczenie o numerze REGON
Zaświadczenie z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek
Zaświadczenie z US o niezaleganiu w opłacaniu składek
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2013 r.
Opinia RIO o wykonaniu budżetu gminy Łodygowice za 2013 r.
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2014 r
Opinia RIO o wykonaniu budżetu gminy Łodygowice za 2014 r.
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2015 r.
Opinia RIO o wykonaniu budżetu gminy Łodygowice za I półrocze 2015 r.
Informacja o kredytach i pożyczkach
Informacja o posiadanych akcjach i udziałach
Informacja o posiadanych zobowiązaniach
Informacja o stanie mienia
Łodygowice, dn. 30 marca 2016 r.
RIP-ZP/03/2016
Uwaga! Wykonawcy zadali pytania
Dotyczy: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł, sprawa nr RIP-ZP/03/2016, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2015 poz. 2164), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytanie:
1. W treści SIWZ znajduje się zapis: "Zamawiający przewiduje złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. Na oświadczeniu zostanie złożona kontrasygnata skarbnika."
Zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami oświadczenie Kredytobiorcy o dobrowolnym poddaniu się egzekucji składane w trybie art.777 kpc i czynność jest wykonywana u notariusza.
W jakim terminie od dnia zawarcia umowy zostanie podpisane oświadczenie u notariusza, kto poniesie koszty, do jakiej kwoty będzie złożone oświadczenie (czy 150% kwoty kredytu), i czy termin poddania się egzekucji to np. 3 lata od daty spłaty kredytu przewidzianej w umowie o kredyt (wg procedur naszego Banku)?
2. Zgodnie z zapisem SIWZ Zamawiający przewiduje złożenie oświadczenia o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego. Art. 97 Prawa bankowego (oświadczenie o poddaniu się egzekucji na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnego) został uchylony w związku z powyższym prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kpc.
Zamawiający koryguje w SIWZ zapis Rozdziału II p. 3 ppkt. 3.13, który otrzymuje brzmienie:
„Zabezpieczeniem Kredytu będzie weksel własny In blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik Gminy nie złoży kontrasygnaty na wekslu. Skarbnik złoży kontrasygnatę na deklaracji wekslowej oraz na umowie kredytowej.
Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji.”
3. Prosimy o informację, czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN).
Nie.
4. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN)
Nie.
5. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Nie.
6. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków.
Nie.
7. Prosimy o informację, czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN).
Nie. Stosowne zaświadczenia z US i ZUS stanowią załączniki do SIWZ.
8. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).
Nie.
9. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
a) wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN)
18 018,90 tys. zł
b) wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN)
0 zł
c) wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN)
Poręczenia objęte prognozą WPF w latach 2016-2024: 8 282,36 tys. zł
d) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN)
0 zł
e) wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z innych źródeł (w tys. PLN)
0 zł
10. Prosimy o potwierdzenie, że Załącznik Nr 4 do SIWZ zawiera jedynie istotne postanowienia przyszłej umowy, które mają zostać wprowadzone do ostatecznej treści umowy. Umowa ta po rozstrzygnięciu przetargu będzie sporządzona przez wybranego Wykonawcę na wzorze umowy obowiązującym w Banku, który będzie uwzględniał istotne postanowienia z Załącznika nr 4 do SIWZ rozszerzone o postanowienia, których nie zawierał Załącznik nr 4 do SIWZ.
Tak. Istotne postanowienia przyszłej umowy, zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ, należy umieścić w umowie kredytowej stosowanej przez bank.
11. W związku z pytaniami do SIWZ i krótkim terminem przetargu, zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert do dnia 08.04.2016 r.
Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę terminu składania ofert.
12. Prosimy o następujące dokumenty: Sprawozdanie Rb-n za 2014 r. i 2015 r. Opinia RIO w sprawie wykonania budżetu za 2015 rok (jeżeli została wydana).
Sprawozdania Rb-n w załączeniu do niniejszej odpowiedzi. Opinia RIO w sprawie wykonania budżetu za 2015 r. będzie wydana dopiero po złożeniu przez Zamawiającego sprawozdania z wykonania budżetu do 31.03.2016 r.
13. Jakie zaświadczenia musi przedłożyć wykonawca.
Oświadczenia i dokumenty, jakie należy złożyć wymienione są w SIWZ Rozdział V.
14. Jaki jest przewidywany termin wypłaty kredytu?
Termin uruchomienia kredytu określa SIWZ Rozdział II pkt 3 ppkt 3.2.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
zmiana ogłoszenia
Rb-N za 2014, Rb-N za 2015
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łodygowice, dn. 31 marca 2016 r.
RIP-ZP/03/2016
Uwaga! Wykonawcy zadali pytania
Dotyczy: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł, sprawa nr RIP-ZP/03/2016, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2015 poz. 2164), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytanie:
1. Prosimy o udostępnienie informacji dotyczących zobowiązań finansowych z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek dla każdego oddzielnie – zgodnie z załącznikiem.
Wymagane informacje znajdują się w załączniku do SIWZ – Informacja o kredytach i pożyczkach.
2. Prosimy o udostępnienie informacji na temat pierwotnego celu kredytu, które będą spłacone z nowo udzielonego kredytu.
Zamawiający nie jest w stanie już teraz określić, które zobowiązania będą w pierwszej kolejności spłacane zaciągniętym kredytem.
3. Prosimy o podanie kwot dochodów własnych, subwencji i dotacji wg stanu na 31.12.2015 r.
Dochody własne- 19 325 356,28 zł
Subwencje – 16 481 011,00 zł
Dotacje – 10 531 632,52 zł
4. Prosimy o podanie ile wynosiły dochody ze sprzedaży majątku na 31.12.2015 r.
173 420,50 zł
5. Prosimy o wyjaśnienie czego dotyczą kwoty zobowiązań związku współtworzonego przez Gminy, wykazywane w kolumnie 9.3 WPF na lata 2016-2017? Czy kwoty te obejmują zobowiązania wynikające z emisji obligacji przez Związek Międzygminny ds. Ekologii w Żywcu w wysokości proporcjonalnej do udziału Gminy Łodygowice we wspólnej inwestycji? Jeżeli tak, to jakie kwoty w poszczególnych latach?
Wymagane informacje znajdują się w dokumencie - Zobowiązania ZME, który stanowi załącznik do niniejszej odpowiedzi.
6. Prosimy o udostępnienie sprawozdań finansowych za 2014 lub 2015 rok spółki Eco Team Service Sp. z o.o., w której Zamawiający posiada 100% udziałów w kapitale.
W załączeniu do niniejszej odpowiedzi.
7. Czy Zamawiający złoży oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 kodeksu postępowania cywilnego? Oraz czy pokryje koszty notarialne wystawienia tego oświadczenia?
Nie.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
sprawozdanie ETS, zobowiązania ZME 1, zobowiązania ZME 2
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Łodygowice, dn. 1 kwietnia 2016 r.
RIP-ZP/03/2016
Uwaga! Modyfikacja SIWZ
Dotyczy: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 400 000 zł, sprawa nr RIP-ZP/03/2016, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust. 4 i 4a Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2015 poz. 2164), Zamawiający dokonuje modyfikacji treści SIWZ:
Zmiana 1
Zamawiający koryguje w SIWZ zapis Rozdziału II p. 3 ppkt. 3.9 oraz §3 pkt 4 w załączniku nr 4 do SIWZ (Istotne postanowienia przyszłej umowy), które otrzymują brzmienie:
Spłata odsetek następować będzie na ostatni dzień każdego miesiąca poza pierwszą płatnością odsetek, które będą spłacone na ostatni dzień następnego miesiąca. W przypadku, gdy termin płatności rat kredytu i odsetek przypada w sobotę, niedzielę i święta termin spłaty zostaje zachowany, gdy zapłata nastąpi w pierwszym dniu roboczym przypadającym po tych dniach.
Zmiana 2
Zmianie ulega harmonogram spłat kredytu, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ. W latach 2025-2027 błędnie wpisano liczbę dni lutego.
Prawidłowy harmonogram w załączeniu.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
W pozostałym zakresie treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie ulega zmianie.
Załącznik nr 5 do SIWZ - harmonogram spłat
zmiana ogłoszenia
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2016-04-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-04-01 12:07:31
- Liczba odsłon: 554
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: