Łodygowice: Wykonanie usługi doradczo - szkoleniowej w ramach projektu Na swoim lepiej realizowanego przez gminę Łodygowice w ramach działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Numer ogłoszenia: 90466 - 2010; data zamieszczenia: 30.03.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 033 8602778, faks 033 8631303.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodygowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie usługi doradczo - szkoleniowej w ramach projektu Na swoim lepiej realizowanego przez gminę Łodygowice w ramach działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Część I. Usługa doradcza Wykonawca zobowiązany jest świadczyć usługi doradcze w niżej wymienionych zakresach: 1. Doradztwo indywidualne w zakresie tworzenia Indywidualnych Programów Doradczo- Szkoleniowych dla BO: a) Opracowania szczegółowej diagnozy potrzeb szkoleniowo-doradczych na potrzeby stworzenia Indywidualnych Programów Doradczo - Szkoleniowych w oparciu o wstępną diagnozę doradcy zawodowego, b) opracowania Indywidualnych Programów Doradczo - Szkoleniowych określających w szczególności: - zakres tematyczny szkoleń i doradztwa - liczbę godzin przypadających na poszczególne tematy, z podziałem na szkolenia i doradztwo - daty i miejsca realizacji poszczególnych usług - liczbę godzin wsparcia doradczo-szkoleniowego, przysługującego Uczestnikowi Projektu do momentu zarejestrowania działalności gospodarczej. 2. Doradztwo indywidualne w oparciu o Indywidualne Programy: a) administracyjno - prawnych aspektów uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej, w tym m.in.: wyboru formy prowadzenia działalności gospodarczej, zawierania umów w obrocie gospodarczym, uzyskania niezbędnych zezwoleń, uzgodnień, koncesji, uregulowania własności lub wynajmu lokalu, zatrudnienia personelu, b) aspektów podatkowych, finansowych i księgowości związanych z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej, c) koncepcji biznesu, planowania, zarządzania, marketingu, promocji dotyczące uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej, przygotowywania biznes planu, dokumentów niezbędnych do otrzymania podstawowego wsparcia pomostowego, wsparcia finansowego na uruchomienie działalności gospodarczej, oraz przedłużonego wsparcia pomostowego, pozyskiwania finansowania zewnętrznego na uruchomienie i rozwój działalności gospodarczej. Szczegółowy zakres doradztwa w oparciu o Indywidualne Programy dla każdego z uczestników projektu, zostanie dookreślony podczas realizacji doradztwa w zakresie tworzenia Indywidualnych Programów Doradczo- Szkoleniowych dla BO. Liczba godzin świadczonego doradztwa: Doradztwo indywidualne w zakresie tworzenia Indywidualnych Programów Doradczo- Szkoleniowych dla BO będzie świadczone w łącznej ilości 100 godzin lekcyjnych - po 2 godziny wsparcia dla każdego z 50 uczestników projektu. Doradztwo indywidualne w oparciu o Indywidualne Programy będzie świadczone w łącznej ilości 300 godzin lekcyjnych - po 6 godzin wsparcia dla każdego z 50 uczestników projektu. Personel: Zajęcia mogą prowadzić wyłącznie doradcy zawodowi/biznesowi legitymujący się wykształceniem wyższym posiadający udokumentowane doświadczenie zawodowe oraz zrealizowanymi usługami doradczymi w co najmniej 1 projekcie realizowanym w ramach EFS. Uczestnicy: Usługi doradcze będą świadczone na rzecz 50 osób zakwalifikowanych do projektu Na swoim lepiej. Miejsce realizacji: Usługa świadczona będzie na terenie gminy Łodygowice . Termin wykonania zamówienia: Doradztwo indywidualne w zakresie tworzenia Indywidualnych Programów Doradczo- Szkoleniowych dla BO będzie świadczone w okresie od 14 kwietnia 2010 r. do 28 kwietnia 2010 r. Doradztwo indywidualne w oparciu o Indywidualne Programy będzie świadczone w okresie od 18 maja 2010 r. do 13 czerwca 2010 r. Obowiązki Wykonawcy: 1. Wykonawca zapewni niezbędny personel, narzędzia i pomieszczenia do właściwego i terminowego wykonania umowy. 2. Wykonawca dostarczy do dnia 30 kwietnia 2010 r. Zamawiającemu Indywidualne Programy Doradczo- Szkoleniowe dla każdego z 50 uczestników projektu, które następnie będą stanowiły załączniki do umów o udzielenie wsparcia doradczo-szkoleniowego, zawieranych między Gminą Łodygowice a uczestnikami. 3. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo podczas świadczenia usługi doradztwa indywidualnego w zakresie tworzenia Indywidualnych Programów Doradczo- Szkoleniowych dla BO uzyskać potwierdzenie zrealizowania usługi od Uczestnika projektu na rzecz którego usługa będzie świadczona. Oryginalne listy z potwierdzeniami uczestników należy dostarczyć Zamawiającemu do dnia 15 kwietnia 2010 r. 4. Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo podczas świadczenia usługi doradztwa indywidualnego w oparciu o Indywidualne Programy wypełnić formularz potwierdzenia wykonania usługi doradczej (stanowiący załącznik do Wytycznych w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 Promocja Przedsiębiorczości i Samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007- 2013) i uzyskać potwierdzenie od Uczestnika projektu. Wypełnione formularze (oryginały) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu niezwłocznie po zakończeniu świadczenia usługi. 5. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić zbiorcze zestawienie udzielonych konsultacji z wyszczególnieniem nazwisk uczestników projektu na rzecz których świadczona była usługa i łącznej liczby godzin doradztwa. 6. Wykonawca zobowiązany jest do oznakowanie wszystkich wytworzonych podczas świadczonej usługi dokumentów zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL. 7. Usługę należy realizować zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-POKL.06.02.00-24-011-09-00 z 28.09.2010 r., zawartej między Gminą Łodygowice i Wojewódzkim Urzędem Pracy w Katowicach, Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki, Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL oraz Wytycznymi w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach działania 6.2 w województwie śląskim. Część II. Usługa szkoleniowa Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie ABC przedsiębiorczości. Szkolenia będą miały na celu przygotowanie 50 uczestników projektu do założenia własnej działalności gospodarczej i przekazanie im niezbędnej wiedzy z zakresu ekonomii, prawa, księgowości, poruszania się pośród instytucji obsługujących podmioty gospodarcze. Szkolenie będzie zawierać również elementy analizy rynku, prawne aspekty zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej, zarządzania firmą, negocjacji, marketingu, księgowości, orientacji w drukach Urzędu Skarbowego, ZUS, Urzędu Statystycznego. Szkolenie winno kończyć się przeprowadzeniem testu końcowego oraz wydaniem zaświadczenia o ukończeniu szkolenia potwierdzającego zakres szkolenia oraz umiejętności zdobyte w związku z ukończeniem szkolenia. Program szkolenia winien zawierać 97 godzin lekcyjnych podzielonych na część teoretyczną i praktyczną i obejmować następujące zagadnienia: - ABC zarejestrowania własnej firmy- 2 h - Zasady funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw- 11 h - Wybór odpowiedniej formy prawnej i podatkowej - 6 h - Marketing i elementy kształtowania wizerunku firmy- 7 h - Kontakty z bankami i źródła finansowania- 5 h - Biznes plan - 20 h - Efektywne zarządzanie czasem- 6 h - Elementy prawa pracy- 8 h - Moja firma a ubezpieczenia społeczne- 4 h - Wizerunek kobiety biznesu- 6 h (dla kobiet) - Równość kobiet i mężczyzn -6 h (dla mężczyzn) - Negocjacje i komunikacja interpersonalna- 4 h - Prowadzenie ewidencji w zależności od rodzaju rozliczania firmy- 7 h - Analiza działalności własnego przedsiębiorstwa- 4 h - Wykorzystanie komputera i Internetu jako narzędzia pracy - 7 h Program szkolenia winien zawierać w szczególności: - nazwę i zakres szkolenia; - czas trwania i sposób organizacji szkolenia; - cele szkolenia; - plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej; - treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych ; - wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych; - sposób sprawdzania efektów szkolenia; Suma zajęć teoretycznych i praktycznych musi być równa ilości godzin programowych ogółem. Personel: Zajęcia mogą prowadzić wyłącznie osoby posiadające udokumentowane wykształcenie i doświadczenie w danej dziedzinie, w tym: księgowy, doradca podatkowy, prawnik, informatyk, ekonomista, specjalista w zakresie zarządzania i strategii firmie. Uczestnicy: W szkoleniu będzie uczestniczyć 50 uczestników projektu Na swoim lepiej. Miejsce realizacji: Usługa świadczona będzie na terenie gminy Łodygowice . Termin wykonania zamówienia: Usługa szkoleniowa będzie świadczona w okresie od 08 maja 2010 r. do 13 czerwca 2010 r. w poniżej podanych terminach. Szkolenie w 4 grupach 12 i 13-osobowych. Zajęcia prowadzone systemem weekendowym (16h na weekend). Łącznie 6 weekendów (12 spotkań). 1) 08.05.2010 r. - 09.05.2010 r. 2) 15.05.2010 r. - 16.05.2010 r. 3) 22.05.2010 r. - 23.05.2010 r. 4) 29.05.2010 r. - 30.05.2010 r. 5) 05.06.2010 r. - 06.06.2010 r. 6) 12.06.2010 - 13.06.2010 r. Podczas realizacji usługi szkoleniowej Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Opracowania szczegółowego Programu szkolenia i przedstawienia do Zamawiającemu do akceptacji. 2) Zapewnienia niezbędnego personelu oraz narzędzi do właściwego i terminowego przeprowadzenia szkoleń 3) Zapewnienia sal szkoleniowych na terenie Łodygowic wraz z niezbędnym wyposażeniem do przeprowadzenia zajęć. 4) Przedstawienia Zamawiającemu harmonogramów zajęć, w tym: a) przedłożenia Zamawiającemu całościowego harmonogramu zajęć, obejmującego pełną realizację programu w rozbiciu na poszczególne dni, uwzględniającego tematykę zajęć, ilość godzin lekcyjnych w danym dniu oraz godziny, w jakich zajęcia będą się odbywały i miejsce ich realizacji b) pisemnego informowania Zamawiającego o wszelkich planowanych zmianach w harmonogramie zajęć z co najmniej 3-dniowym wyprzedzeniem, c) w przypadkach odwołania zajęć z przyczyn niezależnych od Wykonawcy - informowania o odwołaniu zajęć najpóźniej w dniu zaistnienia okoliczności, d) w przypadkach wymienionych w pkt. 4 lit. c - pisemnego przedstawienia propozycji zmian w harmonogramie w terminie do 2 dni od zaistnienia okoliczności, 5) Sprawowania nadzoru wewnętrznego nad realizowanymi szkoleniami poprzez: a) kontrolę obecności słuchaczy na zajęciach poprzez: - prowadzenie imiennych list obecności uczestników szkolenia, bieżące ich uzupełnianie oraz przekazania ich Zamawiającemu niezwłocznie po zakończeniu szkolenia Wykonawca jest zobowiązany każdorazowo (za każdy dzień szkolenia) podczas świadczenia usługi szkoleniowej wypełnić formularz potwierdzenia wykonania usługi szkoleniowej (stanowiący załącznik do Wytycznych w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach Działania 6.2 Promocja Przedsiębiorczości i Samozatrudnienia Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007- 2013) i uzyskać potwierdzenie od Uczestnika projektu. Wypełnione formularze (oryginały) Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu po zakończeniu każdego weekendu szkoleniowego. - bieżącego informowania Zamawiającego o nieobecności na szkoleniu osób skierowanych na szkolenie (poprzez dostarczanie list obecności) lub też o rezygnacji z uczestnictwa w kursie w jego trakcie - pod rygorem odmowy przez Zamawiającego zapłaty za szkolenie tych osób. b) ocenie stopnia realizacji szkolenia; c) ewaluacji zajęć. 6) Prowadzenia dzienników zajęć osobno dla każdej grupy szkoleniowej, a po zakończeniu szkolenia przekazania ich Zamawiającemu 7) Zapewnienia uczestnikom szkolenia w trakcie jego realizacji cateringu (tzn.: obiad, soki, herbata, kawa, ciastka i kanapki), 8) Sporządzenia imiennej listy uczestników wraz z ich pisemnym potwierdzeniem każdorazowego skorzystania z cateringu, a następnie (po zakończeniu szkolenia) przekazania oryginału listy Zamawiającemu. 9) Przeprowadzenia wśród uczestników szkolenia ankiet i wywiadów (na początku i na końcu) mających na celu ocenę wykładowców, ocenę jednostki szkolącej oraz ocenę poszczególnych bloków tematycznych, a następnie (po zakończeniu szkolenia) przekazania kopii przeprowadzonych ankiet i wywiadów Zamawiającemu 10) Przedłożenia Zamawiającemu po zakończeniu szkolenia rozliczenia godzin realizowanych na szkoleniu uwzględniającego dni, godziny oraz tematykę zrealizowanych zajęć wraz z listami obecności, dziennikami zajęć, wypełnionymi ankietami, listami potwierdzającymi odbiór materiałów szkoleniowych i potwierdzającymi korzystanie z cateringu 11) Oznakowania sal w których prowadzone będą zajęcia oraz wszystkich wytworzonych dokumentów (list, zaświadczeń, materiałów szkoleniowych, dzienników zajęć itp. zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach PO KL 12) Sporządzania dokumentacji fotograficznej z prowadzonych zajęć 13) Udostępniania innych niezbędnych dokumentów związanych z realizowaną usługą na żądanie Zamawiającego 14) Zapewnienia ubezpieczenia dla wszystkich 50 uczestników części doradczo - szkoleniowej. 15) Usługę należy realizować zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu nr UDA-POKL.06.02.00-24-011/09-00 z 28.09.2010 r., zawartej między Gminą Łodygowice i Wojewódzkim Urzędem Pracy w Katowicach, Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki, Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL oraz Wytycznymi w sprawie udzielania pomocy na rozwój przedsiębiorczości w ramach działania 6.2 w województwie śląskim. Część III. Materiały szkoleniowe Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Zapewnienia uczestnikom doradztwa i szkolenia niezbędnych materiałów szkoleniowych, które po zakończeniu szkolenia przejdą w posiadanie uczestników szkolenia, jednocześnie Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu przed dniem rozpoczęcia szkolenia materiałów szkoleniowych do akceptacji oraz przekazania Zamawiającemu jednego kompletu materiałów. 2) Sporządzenia imiennej listy uczestników wraz z pisemnym potwierdzeniem każdego z uczestników szkolenia odbioru materiałów szkoleniowych, a następnie (po zakończeniu szkolenia) przekazana oryginału listy Zamawiającemu Część IV. Certyfikaty dla BO Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Zakończenia doradztwa i szkolenia poprzez w wydanie uczestnikom projektu zaświadczeń zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31 poz. 216). Zaświadczenia-certyfikaty należy wystawić dla każdej części zamówienia odrębnie. 2) Przekazania Zamawiającemu po zakończeniu realizacji usługi: kopii zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie wsparcia szkoleniowo-doradczego i uzyskania kwalifikacji przez uczestników..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4, 79.41.40.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 13.06.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Aktualne zaświadczenie o wpisie instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o 1.2.1 w okresie ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej 2 usługi szkoleniowe (zlecone przez jednostki publiczne) dla minimum 50 osób każda, o tematyce tożsamej ze składaną ofertą,
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Na podstawie oświadczenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.1 Formularz ofertowy wg wzoru na zał. nr 1 do SIWZ (oryginał), 1.4 wykaz osób i podmiotów (minimum 10 osób/podmiotów), które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadane kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia, a także ilości przeprowadzonych szkoleń w zakresie, który obejmuje zamówienie. Załącznik należy wypełnić dla każdej części zamówienia odrębnie wpisując w nagłówku nazwę szkolenia, wg wzoru na zał. nr 5 do SIWZ (oryginał), 1.5 wykaz zrealizowanych lub realizowanych (przynajmniej jednego) projektów w ramach działania ZPORR 2.5 lub PO KL 6.2. - Załącznik nr 8 do SIWZ. Wykonawca musi być bezpośrednim Beneficjentem. 1.6 wzór certyfikatu lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia. Certyfikat opatrzony informacją o realizowaniu szkolenia w ramach projektu Na swoim lepiej realizowanego przez Gminę Łodygowice. Dodatkowo certyfikat winien zawierać logo EFS, POKL i flagę UE. Wzór certyfikatu lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia należy przedstawić dla każdej części zamówienia odrębnie. 1.7 aktualne zaświadczenie o wpisie instytucji szkoleniowej do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy 1.8 Parafowany Projekt umowy (załącznik nr 7 do SIWZ)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
· 1 - Cena - 0.5
· 2 - Kwalifikacja i doświadczenie kadry dydaktycznej - 0.2
· 3 - Doświadczenie wykonawcy w prowadzeniu tego typu zajęć - 0.2
· 4 - Posiadanie certyfikatu jakości usług lub dokumentów równoważnych - 0.1
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.04.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, pokój nr 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 6.2.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Załącznik nr 1 Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 Oświadczenie o uprawnieniach
Załącznik nr 3 Oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniom
Załącznik nr 4 Wykaz wykonywanych usług
Załącznik nr 6 Oświadczenie o podatkach i składkach ZUS
Załącznik nr 8 Wykaz projektów w ramach Działania 2.5 ZPORR lub 6.2 POKL
Łodygowice, dn. 14 kwietnia 2010 r.
Dot.: Sprawa znak: 1/6.2/NSL/PN/2010 Wykonanie usługi doradczo - szkoleniowej w ramach projektu „Na swoim lepiej” realizowanego przez gminę Łodygowice w ramach działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY
Informujemy (na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 stawy Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), że zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w w/w postępowaniu wybrał ofertę złożoną przez Konsorcjum:
CTC Polska sp. z o.o.,
Bit Polska Sp. z o.o.,
ul. Ostrobramska 101a;
04-041 Warszawa
Oferta spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ i uzyskała 60,24 punktów.
Ponadto na podstawie Art. 92 ust. 1 pkt 2 i 3 informujemy, że w postępowaniu złożono jeszcze jedną ofertą przez::
Zakład Doskonalenia Zawodowego
w Katowicach
C.K.Z. w Bielsku-Białej
43-300 Bielsko-Biała, ul. Sempołowska 1
który to wykonawca został wykluczony, a jego oferta odrzucona.
UZASADNIENIE PRAWNE
Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) zawiadamia o wykluczeniu – na mocy art. 24 ust. 2 pkt 4 w/w ustawy Wykonawcy: Z.D.Z. w Katowicach C.K.Z. w Bielsku-Białej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Usługi doradczo - szkoleniowej w ramach projektu „Na swoim lepiej” realizowanego przez gminę Łodygowice w ramach działania 6.2 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.”, oraz o odrzuceniu oferty na podst. Art. 89 ust 4 o odrzuceniu oferty.
UZASADNIENIE FAKTYCZNE
Zamawiający działając na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych wyklucza Wykonawcę z postępowania w związku z niewykazaniem spełnienia warunku udziału w postępowaniu. Zamawiający w pkt VI SIWZ wymagał, aby Wykonawca wykazał należyte wykonanie minimum dwóch szkoleń (każde dla minimum 50 osób). Wykonawca po wezwaniu do uzupełnienia w trybie art. 26 ust. 3 ustawy przedstawił w dniu 07.04.2010 r. Załącznik nr 4 wraz z referencją. Z przedmiotowych dokumentów wynika, że Wykonawca nie wykonał co najmniej dwóch usług szkoleniowych dla minimum 50 osób każda, a jedną usługę szkolenia organizowanego dla 100 osób. W świetle powyższego, nie można przyjąć, że Wykonawca potwierdził spełnianie warunku udziału w postępowaniu w zakresie wymaganego doświadczenia.
Jednocześnie Zamawiający stwierdza, że oferta Wykonawcy obarczona jest błędem w cenie wynikającym z przyjęcia przez Wykonawcę nieprawidłowej stawki podatku VAT przy kalkulacji ceny oferty co na podstawie art. art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych skutkuje odrzuceniem oferty Wykonawcy
Zgodnie z Pkt III SIWZ OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA, na przedmiot zamówienia składa się: Usługa doradcza (część I) oraz Usługa szkoleniowa (część II)
W rozdz. XIV OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY, Zamawiający wymagał aby w cenie brutto oprócz wszystkich kosztów niezbędnych dla prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca uwzględnił podatki. Ponadto w załączniku nr 1 do siwz - formularz ofertowy Wykonawca zobowiązany był podać szczegółową kalkulację ceny dla wszystkich elementów składających się na przedmiot zamówienia, w tym Zamawiający wymagał podania stawki VAT przyjętej przez Wykonawcę dla poszczególnych usług.
Wykonawca w treści formularza ofertowego oraz w wyjaśnieniach do oferty z dnia 07.04.2010 r. dla usług doradczych przyjął, ze wszystkie usługi składające się na przedmiot zamówienia są zwolnione z podatku VAT. Zgodnie z brzmieniem art. 43 ust. 21 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r. Nr 54 poz. 535 ze zm.) towary i usługi, wymienione w załączniku nr 4 do ustawy, są zwolnione z podatku VAT. Wśród usług zwolnionych min. znajdują się usługi edukacyjne, natomiast usługi doradcze takiemu zwolnieniu nie podlegają w związku z czym powinny zostać objęte podstawową stawką podatku VAT w wysokości 22%.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, gdzie przedmiotem oceny i porównania złożonych ofert - zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach (Dz. U. 2001 r. Nr 97 poz. 1050 ze zm.) w związku z art. 2 pkt 1 ustawy - jest cena brutto, istotnym jest jednak ocena, czy Wykonawca, biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy prawa, w sposób właściwy dokonał obliczenia ceny ofertowej. Tak więc istotne jest również, jaką stawkę podatku VAT wykonawca ujął w cenie ofertowej (cenie brutto). Podatek VAT - stosownie do definicji ceny z przywołanego przepisu ustawy o cenach - wchodzi bowiem w zakres tej ceny. Ustawodawca w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych założył również, że oferta zawierająca błędy w obliczeniu ceny - stosownie do art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy - powinna być bezwzględnie odrzucona.
Mając na względzie powyższy stan faktyczny i prawny należy przyjąć, że w przedmiotowym postępowaniu Wykonawca przyjmując błędną stawkę podatku VAT dla usług doradczych popełnił błąd w obliczeniu ceny.
Zgodnie z ugruntowanym orzecznictwem, błędne podanie stawki podatku VAT stanowi błąd w obliczeniu ceny, który nie podlega poprawie i skutkuje koniecznością odrzucenia oferty w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy. Zamawiający podziela w tym zakresie stanowisko wyrażone z wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 13 czerwca 2003 r. (V Ca 222/2003 Zamówienia Publiczne w Orzecznictwie 2003/2 poz. 65), gdzie sąd wyraził pogląd, że uznanie za prawidłową cenę z błędnie podaną stawką podatku VAT naruszałoby interesy innych Wykonawców, biorących udział w postępowaniu i jako sprzeczne z prawem stanowiłoby czyn nieuczciwej konkurencji i mogłoby prowadzić do naruszenia zasady równego traktowania podmiotów ubiegających się o zamówienie publiczne. Podobnie Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej Urzędu Zamówień Publicznych z dnia 24 marca 2009 r. KIO/UZP 282/09 LexPolonica nr 2080133 „Błędne podanie stawki podatku VAT stanowi błąd w obliczeniu ceny, który nie podlega poprawie i skutkuje koniecznością odrzucenia oferty w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy - Prawo zamówień publicznych”
Mając powyższe na względzie Zamawiający postanowił jak na wstępie.
W związku z powyższym postanowiono, jak w sentencji.
Wójt Gminy Łodygowice
Andrzej Pitera
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-04-16 00:24:41
- Liczba odsłon: 248
- Historia dokumentu: