ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Łodygowice

34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75

Tel./fax 0-33-863-0-500

e-mail: zp@lodygowice.pl 

www:  www.lodygowice.pl

NIP: 553-10-25-544

Nr sprawy: RIP-ZP/01/2010

Łodygowice, dn. 25.01.2010 r.

OGŁOSZENIE

O postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na :

Modernizacja budynku komunalnego (OSP) Bierna

1.        Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Łodygowice w pokoju nr 14 lub na stronie www.lodygowice.pl

Udostępnienie SIWZ jest bezpłatne w formie elektronicznej.

SIWZ w formie papierowej kosztuje 50,00 zł brutto plus ewentualne koszty przesyłki.

2.        Przedmiotem zamówienia jest:

Modernizacja budynku komunalnego (OSP) Bierna

Projektuje się wymianę pokrycia dachowego na blachę dachówkopodobną w kolorze matowym grafitowym (nie czarnym!) (RAL zgodny z ofertą producenta).Kominy należy przemurować z cegły klinkierowej grafitowej. Obróbki blacharskie pod kolor blachy dachówkopodobnej. Rynny i rury spustowe należy wykonać z blachy ocynkowanej. Łączenia lokalizować w miejscach niewidocznych.

Podbitkę należy wymienić na drewnianą malowaną lakierobejcą w kolorze szarym.

Wymienić stolarkę okienną wieży, przyziemia, drzwi garażowe oraz drzwi wejściowe do budynku na okna i drzwi pcv w kolorze RAL 7023. Parapety zewnętrzne stalowe powlekane w kolorze jak wymienione okna. Pozostałe okna pcv białe nie wymagają wymiany. Zaleca się jednak wymianę pozostałych parapetów na parapety j.w. tj. stalowe powlekane w kolorze RAL 7023.

Usunąć z elewacji wszystkie zbędne kable i urządzenia. Uzgodnić z Urzędem Gminy Łodygowice ewentualną likwidację budki telefonicznej. Doprowadzić kable (w wykutych bruzdach) do oświetlenia napisu „OSP BIERNA” oraz drzwi garażowych i wejściowych elewacji południowej.

Schody elewacji północnej i południowej należy skuć i wykonać nowe biegi schodowe z krat WEMA wraz z poręczami – ocynk. Podesty obłożyć płytką gresową, mrozoodporną matową grafitową 50×50 cm. Część kamienną elewacji (przyziemie) należy wypiaskować, a w miejscach gdzie to nie wystarczy wyczyścić metodą obtłukiwania. Nastepnie należy uzupełnić fugę (musi być mrozoodporna w klorze jasnoszarym) i dokładnie zaimpregnować powierzchnię kamienia.Istniejący tynk należy dokładnie opukać celem zlokaloziowania odparzeń oraz  ich skucia. Następnie nałożyć warstwę kleju z zatopioną w nim siatką. Na narożach stosować kątowniki z siatką. Wokół 4 okien elewacji południowej, 3 okien elewacji północnej oraz 3 okien elewacji zachodniej wykonać opaski ze styropianu twardego o szerokości 15 cm i grubości 4 cm. Po usunięciu płyt eternitowych ze ścian wieży, przykręcić płyty osb, a następnie wykonać warstwę kleju z siatką.  Na tak przygotowane powierzchnie nałożyć warstwę tynku akrylowego o granulacji kasza 1,5 mm. Stosować grunt w kolorze tynku.

Kolorystyka tynku: opaski wokół okien (w tym powierzchnie prostopadłe do ram okiennych!), wieża oraz pas ponad okładziną kamienną wokół całego budynku o szerokości 50 cm – kolor BOLIX 7310. Pozostała powierzchnia: tynk akrylowy w kolorze BOLIX 8010.

Kraty okienne, iglica wieży oraz syrena – ocynk. Obróbka blacharska pomiędzy tynkiem akrylowym, a elewacją kamienną – blacha ocynk. Zadaszenie wejścia elewacji południowej wykonać z drewna klasy C30 i   malować lakierobejcą w kolorze szarym. W związku z wymianą schodów elewacji południowej zaleca się wymianę             nawierzchni parkingu przylegającego bezpośrednio do przeznaczonych do           wyburzenia elementów żelbetowych. Nową nawierzchnię należy wykonać z             kostki brukowej betonowej gr. 8 cm typu behaton w kolorze jasnoszarym.

3.        Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.

4.        Termin wykonania przedmiotu umowy: do 30 maja 2010 r.

5.        Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu musi spełnić następujące warunki:

a)      Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

b)      Posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie (jak zapisano w pkt 6 ppkt 4 niniejszego ogłoszenia) oraz potencjał techniczny, a także dysponować osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia,

c)      Znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

d)      Nie podlegać wykluczeniu z postępowania i udzielenia zamówienia.

6.        Dokumenty bezwzględnie wymagane:

1)      Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

2)      Zaświadczenia z właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

3)      Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 do 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4)     Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (tzn. modernizacja/budowa/remont obiektu kubaturowego, w którym prowadzono prace polegająca na wymianie, budowie pokrycia dachowego o powierzchni nie mniejszej niż 450 m kw i ociepleniu obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 400 m kw.). Łączna wartość robót budowlanych (zawierających roboty, o których powyżej)  nie może być mniejsza niż wartość składanej oferty – załącznik nr 5 do SIWZ.

5)      Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu– Załącznik nr 4 do SIWZ.

6)  Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia – Załącznik nr 6 do SIWZ

7)  Kosztorys ofertowy wypełniony zgodnie z przedmiarem robót – Załącznik nr 1 do SIWZ

8)  Wypełniony Formularz ofertowy – Załącznik nr 7 do SIWZ

9)  Parafowany projekt umowy – Załącznik nr 8 do SIWZ

10) Oświadczenie o zapoznaniu się z terenem – Załącznik nr 9 do SIWZ

7.        Zamawiający będzie oceniał spełnianie przez Wykonawcę powyższych warunków na podstawie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do złożonej oferty.

8.        Celem zabezpieczenia oferty zamawiający żąda wpłaty wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 3 000,00 zł.

9.     Kryteria oceny ofert: jedynym kryterium jest cena - 100 % wartości kryterium.

10.     Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 15 lutego 2010r. do godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego w biurze obsługi klienta (parter).

11.     Miejsce i termin otwarcia ofert: 15 lutego 2010 r. godz. 10:00, pokój nr 10 w siedzibie zamawiającego – biuro obsługi klienta (parter).

12.     Wykonawca pozostaje związany ofertą 30 dni licząc od dnia skłania ofert.

13.     Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów ani zawarcia umowy ramowej.

14.     Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

15.     Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające, o których mowa art. 67 ust.1 pkt 6 i 7, lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4 

WÓJT GMINY ŁODYGOWICE

ANDRZEJ PITERA

SIWZ

 

Zał. 1 Przedmiar

 

Zał. 2 Specyfikacja techniczna

 

Załącznik 3

Opis techniczny, widok 1, widok 2

Inwentaryzacja budynku:

elewacja północna, elewacja południowa,

elewacja wschodnia, elewacja zachodnia

kolorystyka:

elewacja północna, elewacja południowa,

elewacja wschodnia, elewacja zachodnia

 

Zał. 4 Oświadczenie o spełnieniu warunków

 

Zał. 5 Doświadczenie zawodowe

 

Zał. 6 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczeniu

 

Zał. 7 Formularz ofertowy

 

Zał. 8 Umowa

 

Zał. 9 Oświadczenie o terenie budowy

 

 

 

 

ZAMAWIAJĄCY:

Gmina Łodygowice

34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75

Tel./fax 0-33-863-0-500

e-mail: zp@lodygowice.pl 

www:  www.lodygowice.pl

NIP: 553-10-25-544

Nr sprawy: RIP-ZP/01/2010

Łodygowice, dn. 02.02.2010 r.

UWAGA!

WYKONAWCY ZADALI PYTANIA

Dotyczy: przetargu nt. „Modernizacja budynku komunalnego (OSP) Bierna

W oparciu o Art. 38 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający udziela odpowiedzi na pytania zadane przez Wykonawców:

1. Prosimy o podanie zestawienia stolarki okiennej

Wymiary stolarki okiennej zostały podane pozycjach 37 i 38 przedmiaru.

2. Czy drzwi garażowe mają być podnoszone mechanicznie lub otwierane ?

Zgodnie z opisem pozycji 39 drzwi garażowe mają być otwierane, stalowe ramowe 2-skrzydłowe, ocieplone, obite blachą.

3. W SIWZ jest; Usunąć z elewacji wszystkie zbędne kable i urządzenia. Uzgodnić z Urzędem Gminy Łodygowice ewentualną likwidację budki telefonicznej. Doprowadzić kable (w wykutych bruzdach) do oświetlenia napisu „OSP BIERNA” oraz drzwi garażowych i wejściowych elewacji południowej - prosimy o podanie ilości lamp , kabli , itp , i  wyjaśnienie likwidacji budki telefonicznej .

Likwidacji budki telefonicznej dokona TP S.A. Na elewacjach  w chwili obecnej istnieje instalacja elektryczna oświetleniowa w docelowych lokalizacjach punktów świetlnych. Dodaje się dodatkową pozycję w przedmiarze dot. opraw oświetleniowych i napisu.

Zamawiający dołącza do SIWZ przedmiar uzupełniający robót nie ujętych w przedmiarze robót budowlanych.

4. W SIWZ jest ; Schody elewacji północnej i południowej należy skuć i wykonać nowe biegi schodowe z krat WEMA wraz z poręczami – ocynk. Podesty obłożyć płytką gresową, mrozoodporną matową grafitową 50×50 cm. -  prosimy o podanie przedmiaru , opisu , rysunku schodów

Obmiar do poz. 58 skucie schodów zewnętrznych: 1,2*(15+5)*0,2

Bieg schodów należy dostosować do istniejącego podestu i wybrukowanego placu(w ramach zadania). Szerokość biegu 1.2 m. wysokość barierki 1,1 m. Ująć jako kalkulacja indywidualna zgodnie z poz. 63 przedmiaru.

Dodaje się dodatkową pozycje w przedmiarze dot. obłożenia schodów płytką gresową.

Zamawiający dołącza do SIWZ przedmiar uzupełniający robót nie ujętych w przedmiarze robót budowlanych.

5. Przedmiarze jest usunięcie płyt z azbestu i spryzmowanie w worki , brak natomiast ewentualnej utylizacji

Wykonawca zobowiązany jest do zdemontowania, spryzmowania w worki i złożenia go w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym (na terenie Łodygowic). Utylizacja jest po stronie Zamawiającego.

6. W przedmiarze jest brak usunięcia i wywozu gruzu

Dodaje się dodatkową pozycję w przedmiarze dot. wywozu gruzu.

Zamawiający dołącza do SIWZ przedmiar uzupełniający robót nie ujętych w przedmiarze robót budowlanych.

7.  W punkcie IV SIWZ 1.2 jest  modernizacja/budowa/remont obiektu kubaturowego, w którym prowadzono prace polegająca na wymianie, budowie pokrycia dachowego o powierzchni nie mniejszej niż 450 m kw i ociepleniu obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 400 m kw.). Łączna wartość robót budowlanych (zawierających roboty, o których powyżej)  nie może być mniejsza niż wartość składanej oferty - pytanie ; czy to ma być obiekt użyteczności publicznej i czy te roboty miały być wykonane ma jednym obiekcie ?

Roboty muszą być wykonane na jednym obiekcie. Nie ma znaczenia, czy jest to obiekt prywatny, czy też obiekt użyteczności publicznej.

8. Na zdjęciu elewacji widać przyłącze z nieizolowanych drutów - kto wykona i uzgodni z Zakładem Energetycznym zabezpieczenie przyłącza do budynku .

Zabezpieczenie ww. instalacji należy do Wykonawcy.

9. Czy Zamawiający dopuści do przetargu Wykonawcę, który nie posiada wymaganych przez SIWZ referencji, ale dysponuje podwykonawcami, którzy takie referencje posiadają?

Zamawiający oceni ofertę zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie będzie dokonywał interpretacji przepisów na rzecz Wykonawców na etapie składania ofert.

Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

Przedmiar uzupełniajacy

 

 

 

 

 

 

Łodygowice, dn. 03 marca 2010r.

RIP-ZP-01/2010

 

 

 

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

 

Informujemy (na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 1 stawy Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), że zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w w/w postępowaniu wybrał ofertę złożoną przez:

 

Oferta nr 4:

F.H.U. EURODOM S.C. Zaworonek Roman, Maślanka Łukasz

Ul. Doliny 16

34-350 Cisiec

cena oferty brutto: 112.412,12 zł

 

Uzasadnienie: Oferta nr 4 złożona przez w/w Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 100,00 punktów (na 100 możliwych).

 

Ponadto złożono jedną ważną ofertę:

Oferta nr: 1

BESKID TECH Rafał Pytlik

Ul. Dworcowa 7

34-326 Pietrzykowice

Cena oferty brutto: 148.974,77 zł

Uzasadnienie: Oferta nr 1 złożona przez w/w Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 75,46 punktów (na 100 możliwych).

 

Informujemy (na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 2 stawy Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), że Zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w w/w postępowaniu odrzucił dwie oferty złożone przez:

 

Oferta nr: 2

Zakład Remontowo-Budowlany

AZBUD Andrzej Zawada

Cisiec, ul. Sarnia1

34-350 Węgierska-Górka

Cena oferty brutto: 195.129,76 zł

UZASADNIENIE PRAWNE

Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) zawiadamia o odrzuceniu – na mocy art. 89 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy oferty Wykonawcy: Zakład Remontowo-Budowlany

AZBUD Andrzej Zawada w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Modernizacji budynku komunalnego  (OSP) Bierna”

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

Zamawiający w Rozdz. IV pkt 4 ppkt 5 SIWZ wymagał, aby kosztorysy ofertowe zostały sporządzone dokładnie wg przedmiaru robót stanowiących załącznik nr 1 do Specyfikacji,. Złożony kosztorys przez Wykonawcę : Zakład Remontowo-Budowlany AZBUD Andrzej Zawada zawiera błędy w poz.: 5, 10, 11, 17, 31, 34, 36, 39, 42, 43, 44, 45, 48, 49, 50, 53, 54, 70, 71, gdzie wpisano wpsiano zaokrąglenia ilości do części dziesiętnych, podczas, gdy Zamawiający wymagała zastosowania w tych pozycjach części setnych. Kosztorys ofertowy został zatem sporządzony niezgodnie z treścią SIWZ. Ponadto w Rozdz IV pkt 4 ppkt 4.1 SIWZ Zamawiający wymagał aby do oferty załączyć wypełniony Załącznik nr 5 wraz z referencjami (Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (tzn. modernizacja/budowa/remont obiektu kubaturowego, w którym prowadzono prace polegająca na wymianie, budowie pokrycia dachowego o powierzchni nie mniejszej niż 450 m kw i ociepleniu obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 400 m kw.). Łączna wartość robót budowlanych (zawierających roboty, o których powyżej)  nie może być mniejsza niż wartość składanej oferty.) Załączone referencje nie spełniały wymogu opisanego powyżej. Zatem stosownie do postanowień art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych – ofertę, której treść nie odpowiada SIWZ, Zamawiający jest zobowiązany odrzucić.

 

Oferta nr: 3

BUDRYS BUDOWA

Usługi Ogólnobudowlane

Daniel Budzyński

Twardorzeczka 279; 34-324 Lipowa

Cena oferty brutto: 146.316,27 zł

UZASADNIENIE PRAWNE

Zamawiający – Gmina Łodygowice, działając zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) zawiadamia o odrzuceniu – na mocy art. 89 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy oferty Wykonawcy: BUDRYS BUDOWA Usługi Ogólnobudowlane Daniel Budzyński w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie „Modernizacji budynku komunalnego  (OSP) Bierna”

UZASADNIENIE FAKTYCZNE

Zamawiający w Rozdz. IV pkt 4 ppkt 5 SIWZ wymagał, aby kosztorysy ofertowe zostały sporządzone dokładnie wg przedmiaru robót stanowiących załącznik nr 1 do Specyfikacji,. Złożony kosztorys przez Wykonawcę: BUDRYS BUDOWA Usługi Ogólnobudowlane Daniel Budzyński zawiera błąd w poz. 58, gdzie wpisano 3,6 m3 zamiast 4,8 m3. Kosztorys ofertowy został zatem sporządzony niezgodnie z treścią SIWZ. Ponadto w Rozdz IV pkt 4 ppkt 4.1 SIWZ Zamawiający wymagał aby do oferty załączyć wypełniony Załącznik nr 5 wraz z referencjami (Wykaz wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia (tzn. modernizacja/budowa/remont obiektu kubaturowego, w którym prowadzono prace polegająca na wymianie, budowie pokrycia dachowego o powierzchni nie mniejszej niż 450 m kw i ociepleniu obiektu o powierzchni nie mniejszej niż 400 m kw.). Łączna wartość robót budowlanych (zawierających roboty, o których powyżej)  nie może być mniejsza niż wartość składanej oferty.) Załączone referencje nie spełniały wymogu opisanego powyżej. Zatem stosownie do postanowień art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy – Prawo zamówień publicznych – ofertę, której treść nie odpowiada SIWZ, Zamawiający jest zobowiązany odrzucić.

 

 

 

ŚRODKI OCHRONY PRAWNEJ

 

Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 roku

Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U z 2007 r. Nr 223 poz. 1655  z póz. zm.) - Dział VI "Środki ochrony prawnej".

 

 

                                                                                                               WÓJT GMINY ŁODYGOWICE

                                                                                                                            ANDRZEJ PITERA

 

 

 

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3519562]

przewiń do góry