ZAMAWIAJĄCY:
Gmina Łodygowice
34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75
Tel./fax 0-33-863-0-500 Mail: gmina@lodygowice.pl
www.lodygowice.pl
NIP: 553-10-25-544
Sprawa nr: RIP-ZP-PN-SR/12/2009
Łodygowice, dn. 06.08.2009r.
OGŁOSZENIE
O postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na :
„UDZIELENIE KREDYTU BANKOWEGO NA REALIZACJĘ
PRZEDSIĘWZIĘĆ TERMOMODERNIZACYJNYCH
W BUDYNKACH SZKOLNYCH GMINY ŁODYGOWICE NA ZASADACH
OKREŚLONYCH W USTAWIE O WSPIERANIU TERMOMODERNIZACJI
I REMONTÓW (Dz.U. 2008r. nr 223 poz. 1459)”
1. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Łodygowice w pokoju nr 14 lub na stronie www.lodygowice.pl
Udostępnienie SIWZ jest bezpłatne w formie elektronicznej.
2. Przedmiotem zamówienia jest:
Udzielenie kredytu bankowego na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych w budynkach szkolnych Gminy Łodygowice w wysokości 1.345.210,00 zł, w tym:
1) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Zarzeczu przy ul. Staszica 8 w kwocie 298.300,00 zł,
2) Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Pietrzykowicach przy ul. Kościuszki 120w kwocie 398.400,00 zł,
3) Zespół Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach przy ul. Piłsudskiego 121 w kwocie 648.510,00 zł.
CPV: 66.13.00.00-0
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
5. Termin wykonania przedmiotu umowy: od 31 stycznia 2010r. do 31 grudnia 2017r.
6. Wykonawcy chcący wziąć udział w postępowaniu muszą spełnić następujące warunki:
a) Posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
b) Posiadają aktualną umowę z BGK dotyczącą możliwości udzielania kredytów z premią termomodernizacyjną,
c) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawiają pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia,
d) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
e) Nie podlegają wykluczeniu z postępowania i udzielenie zamówienia.
7. Dokumenty bezwzględnie wymagane:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Powyższe wymogi nie dotyczą Banków Państwowych, dla których aktem założycielskim są przepisy ustawowe.
2) Koncesje, zezwolenia lub licencje (na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie objętym niniejszym zamówieniem), jeżeli Ustawy nakładają obowiązek posiadania koncesji.
3) Zaświadczenia z właściwego Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).
4) Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art.22 ust.1 i art.24 i art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji (Załącznik nr 2 do SIWZ).
5) Wypełniony „Formularz ofertowy” (zał. Nr 1 do SIWZ).
8. Zamawiający będzie oceniał spełnianie przez Wykonawcę powyższych warunków na podstawie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do złożonej oferty.
9. Celem zabezpieczenia oferty Zamawiający nie żąda wpłaty wadium.
10. Kryteria oceny ofert: jedynym kryterium jest cena 100 %.
11. Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 28.08.2009r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego w biurze obsługi klienta.
12. Miejsce i termin otwarcia ofert: 28.08.2009r.; godz. 10:00 pokój nr 10 w siedzibie Zamawiającego.
13. Wykonawca pozostaje związany ofertą 30 dni licząc od dnia skłania ofert.
14. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
16. Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
Załącznik nr 3
Uchwała nr 248 RG w Łodygowicach, wniosek do RIO,
opinia RIO, zaświadczenie o wyborze wójta,
powołanie skarbnika, nadanie numeru NIP,
zaświadczenie o numerze REGON urząd,
zaświadczenie o numerze REGON gmina,
zaświadczenie ZUS, zaświadczenie US,
rb-27s 2007, rb-28s 2007, rb-nds 2007, rb-z 2007,
rb-n za 2007,opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2007,
rb-27s 2008, rb-28s 2008, rb-nds 2008, rb-z 2008, rb-n 2008,
opinia RIO o wykonaniu budżetu za 2008 r,
opinia RIO o możliwości sfinansowania deficytu,
zał 1, zał 2, zał 3, zał 3a, zał 4, zał 5, zał 6, zał 7,
zał 8, zał 9, zał 10, zał 11, zał 12, zał 13, zał 14, zał 15,
zał 16, zał 17, zał 18, zał 19,
opinia RIO o projekcie budżetu na 2009 r,
rb-27s za 1 kwartał 2009, rb-28s za 1 kwartał 2009 r,
rb-nds za 1 kwartał 2009 r, rb-z za 1 kwartał 2009 r,
rb-27s za 2 kwartał 2009, rb-28s za 2 kwartał 2009,
rb-nds za 2 kwartał 2009, rb-z za 2 kwartał 2009,
Łodygowice, dn. 26.08.2009r
.
Dot.: Sprawa znak: RIP-ZP-PN-SR/12/2009 „UDZIELENIE KREDYTU BANKOWEGO NA REALIZACJĘ PRZEDSIĘWZIĘĆ TERMOMODERNIZACYJNYCH W BUDYNKACH SZKOLNYCH GMINY ŁODYGOWICE NA ZASADACH OKREŚLONYCH W USTAWIE O WSPIERANIU TERMOMODERNIZACJI I REMONTÓW (Dz.U. 2008r. nr 223 poz. 1459)”
UWAGA: Wykonawca zadał pytania
Proszę o udostępnienie niżej wymienionych dokumentów oraz informacji niezbędnych do przygotowania oferty przetargowej:
1. Harmonogramu rzeczowo – finansowego realizowanych inwestycji,
2. Terminu rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych inwestycji,
3. Podanie pełnych źródeł finansowania każdej inwestycji,
4. Harmonogramu spłat poszczególnych kredytów z rozbiciem na 3 kredyty dotyczące termomodernizacji placówek oświaty + 1 kredytu na roboty nie objęte termomodernizacją.
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163, ze zm.), Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:
Ad. 1). Według Załącznika nr 1.1.
Ad. 2). „Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach przy ul. Piłsudskiego 121”:
termin rozpoczęcia: 29.05.2009r.
termin zakończenia: 30.09.2009r.
„Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pietrzykowicach przy ul. Kościuszki
termin rozpoczęcia: 29.05.2009r.
termin zakończenia: 30.09.2009r.
„Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno Przedszkolnego w Zarzeczu przy ul. Staszica
termin rozpoczęcia: 19.05.2009r.
termin zakończenia: 30.09.2009r.
Ad. 3). Według Załącznika nr 1.1.
Ad. 4). Według Załącznika nr 1.2.
Ponadto w związku z zadanymi pytaniami przez jednego z Wykonawców oraz udzielonymi przez Zamawiającego odpowiedziami, na podst. Art. 38 ust. 6 ustawy PZP Zamawiający przedłuża termin składania ofert na dzień: 04.09.2009r. godz. 10:00. W związku z powyższym zmienia się treść SIWZ (Art. 38 ust. 4 ustawy PZP) w następujących punktach:
W ogłoszeniu jest:
p.11. Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 28.08.2009r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego w biurze obsługi klienta.
p.12. Miejsce i termin otwarcia ofert: 28.08.2009r.; godz. 10:00 pokój nr 10 w siedzibie Zamawiającego.
Nowa treść:
p.11. Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 04.09.2009r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego w biurze obsługi klienta.
p.12. Miejsce i termin otwarcia ofert: 04.09.2009r.; godz. 10:00 pokój nr 10 w siedzibie Zamawiającego.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Łodygowice, dn. 31.08.2009 r.
Dot.: Sprawa znak: RIP-ZP-PN-SR/12/2009 „UDZIELENIE KREDYTU BANKOWEGO NA REALIZACJĘ PRZEDSIĘWZIĘĆ TERMOMODERNIZACYJNYCH W BUDYNKACH SZKOLNYCH GMINY ŁODYGOWICE NA ZASADACH OKREŚLONYCH W USTAWIE O WSPIERANIU TERMOMODERNIZACJI I REMONTÓW (Dz.U. 2008r. nr 223 poz. 1459)”
UWAGA: Wykonawca zadał pytania
Prosimy o odpowiedź na następujące pytania:
1. Kiedy zostaną uruchomione środki z pożyczek WFOŚiGW na poszczególne zadania inwestycyjne,
2. Na kiedy jest planowane otrzymanie środków z dotacji z WFOŚiGW.
3. Proszę o wyjaśnienie rozbieżności między planowanymi nakładami na inwestycję i źródłami ich finansowania, a kwotą wnioskowanego kredytu (założenie bardzo wysokiej rezerwy na nieprzewidziane wydatki).
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006r. Nr 164, poz. 1163, ze zm.), Zamawiający udziela następujących odpowiedzi:
1. Pożyczki na poszczególne zadania zostaną uruchomione, zgodnie z podpisanymi umowami
z WFOŚiGW w Katowicach:
a) Zadanie: Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Zarzeczu
Kwota pożyczki w wysokości 286.699,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Pożyczkobiorcy po przedstawieniu uwierzytelnionych kserokopii faktur jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
b) Zadanie: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pietrzykowicach
Kwota pożyczki w wysokości 431.789,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Pożyczkobiorcy po przedstawieniu uwierzytelnionych kserokopii faktur jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
c) Zadanie: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach
Kwota pożyczki w wysokości 590.793,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Pożyczkobiorcy po przedstawieniu uwierzytelnionych kserokopii faktur jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
2. Planowane terminy otrzymania środków z dotacji z WFOŚiGW w Katowicach na poszczególne zadania, zgodnie z podpisanymi umowami z WFOŚiGW w Katowicach:
a) Zadanie: Termomodernizacja budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Zarzeczu
Kwota dotacji w wysokości 44.694,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Dotowanego jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
b) Zadanie: Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pietrzykowicach
Kwota dotacji w wysokości 42.966,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Dotowanego jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
c) Zadanie: Termomodernizacja budynków Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Łodygowicach
Kwota dotacji w wysokości 83.331,00 zł zostanie przelana na podstawie faktur na rachunek Dotowanego jednorazowo w terminie do dnia 30.09.2009 r.
3. Harmonogramy rzeczowo finansowe zadań inwestycyjnych załączone do SIWZ są harmonogrami stanowiącymi załączniki do umów pożyczkowych podpisanych z WFOŚiGW w Katowicach. Zawierają one zakres i koszt robót kwalifikowanych przez WFOŚiGW. Nie zawierają natomiast robót oraz kosztów robót, które są uznawane przez Fundusz jako koszt niekwalifikowany. Są to między innymi roboty związane z wykonaniem instalacji ciepłej wody użytkowej, montażem stolarki drzwiowej, itp.; a także roboty, które wyniknęły w trakcie realizacji inwestycji i na które wykonawca uzyskał zgodę Zamawiającego. Prace takie występują w każdej z realizowanych inwestycji.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
Łodygowice, dn. 11.09.2009r.
Znak sprawy: RIP-ZP-PN-SR/12/2009/02
OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY
Na podstawie art. 92 Ustawy Prawo Zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.)
Dot.: „Udzielenie kredytu bankowego na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych w budynkach szkolnych Gminy Łodygowice na zasadach określonych w Ustawie o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz.U. 2008r. nr 223 poz. 1459)”
- Niniejszym informujemy, że zamawiający po dokonaniu oceny złożonych ofert w w/w postępowaniu wybrał ofertę złożoną przez:
ING Bank Śląski Spółka Akcyjna
Oddział w Bielsku białej
Plac Bolesława Chrobrego 1
43-300 Bielsko Biała
cena oferty brutto: 404 834,10 zł
Uzasadnienie: Oferta złożona przez w/w Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 100,00 punktów (na 100 możliwych).
2. Ponadto w postępowaniu złożono jeszcze jedną ofertę, która spełnia wszystkie warunki określone w SIWZ:
Nordea Bank Polska S.A.
ul. Kielecka 2
81-303 Gdynia
cena oferty brutto: 471 135,23 zł
Oferta złożona przez w/w Wykonawcę spełniła wszystkie warunki określone w SIWZ, uzyskała 85,93 punktów (na 100 możliwych).
3. W postępowaniu nie odrzucono żadnego Wykonawcy.
4. W postępowaniu nie wykluczono żadnego Wykonawcy.
Andrzej Pitera
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-09-11 16:20:05
- Liczba odsłon: 383
- Historia dokumentu: