Wersja archiwalna 2013-03-19 12:04:26
Łodygowice: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 712 759 zł
Numer ogłoszenia: 103710 - 2013; data zamieszczenia: 14.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy Łodygowice , ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, woj. śląskie, tel. 33 863 05 18, faks 33 863 05 01.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 712 759 zł.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 712 759 zł, z przeznaczeniem na: - finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy Łodygowice w wysokości 155 822,00 zł - spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w wysokości 2 556 937,00 zł..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli wykonawca oświadczy, że jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych zgodnie z odpowiednimi przepisami. Na potwierdzenie spełniania tego warunku wykonawcy złożą oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Oświadczenie o spełnianiu warunków, oświadczenie z art. 26 ust. 2d, formularz ofertowy wraz z arkuszem symulacyjnym z wyliczeniem kosztów kredytu, podpisane istotne postanowienia przyszłej umowy,
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.lodygowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75, 34-325 Łodygowice, Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt Gminy
Andrzej Pitera
Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 – Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Załącznik nr 3 – Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu
Załącznik nr 4 – Istotne postanowienia przyszłej umowy
Załącznik nr 5 – Harmonogram spłat kapitału
Załącznik nr 6 – Oświadczenie z art. 26 ust. 2 d
Załącznik nr 7 - Dokumenty stanowiące podstawę wszczęcia postępowania o udzielenie kredytu oraz zaświadczenia, uchwały, sprawozdania, opinie w zakresie budżetu Gminy Łodygowice
tabela nr 1, tabela nr 2, tabela nr 3 , tabela nr 3a, tabela nr 4, tabela nr 5, tabela nr 6, tabela nr 7, tabela nr 8, tabela nr 9, tabela nr 10, załącznik nr 1, załącznik nr 2
Uchwała nr XXII/241/2012 z dnia 28 grudnia 2012 roku Rady Gminy Łodygowice w sprawie uchwalenia
Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Łodygowice na lata 2013 – 2028
Zarządzenie nr 18/FN/2013 Wójta Gminy Łodygowice w sprawie zaciągnięcia długoterminowego kredytu
Wniosek do RIO o/Katowice o wydanie opinii o możliwości zaciągnięcia kredytu długoterminowego
Pozytywna opinia RIO o możliwości spłaty kredytu na kwotę 2 712 759,00 zł
Zaświadczenie o wyborze Wójta Gminy Łodygowice
Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Gminy Łodygowice
Potwierdzenie nadania numeru NIP
Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2010 r.
Opinia RIO o wykonaniu budżetu gminy Łodygowice za 2010 r.
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2011 r.
Opinia RIO o wykonaniu budżetu gminy Łodygowice za 2011 r.
Sprawozdania RB-27S, RB-28S, RB-NDS, RB-Z za 2012 r.
Rb-N na koniec IV kw. 2012 roku
Informacja o kredytach i pożyczkach
Informacja o posiadanych akcjach i udziałach
Informacja o posiadanych zobowiązaniach
Łodygowice, dn. 19 marca 2013 r.
RIP-ZP/01/2013
Uwaga!! Wykonawcy zadali pytania!!
Dotyczy: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2 712 759 zł”, Zamawiający Gmina Łodygowice
W oparciu o art. 38 ust.1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (t.j. Dz. U. 2010, nr 113; poz. 759 ze zm.), Zamawiający udziela odpowiedzi na następujące pytania:
1. W związku z zawartą w SIWZ informacją o złożeniu oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 Prawa bankowego prosimy o informację czy na oświadczeniu o poddaniu się egzekucji zostanie złożona kontrasygnata skarbnika.
TAK.
2. W związku z zawartym w SIWZ zastrzeżeniem możliwości zmiany terminów i kwot spłat (nie dotyczy wcześniejszej spłaty) – prosimy o informację czy dopuszczają Państwo następujący zapis w umowie kredytowej: „Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być, w szczególnie uzasadnionym przypadku, zmienione, w drodze aneksu do umowy, na pisemny wniosek kredytobiorcy złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej. Oznaczony czas przesunięcia raty kapitałowej nie może wykraczać poza okres 1 roku kalendarzowego w poszczególnych latach kredytowania. Rata kapitałowa, której termin spłaty został przesunięty, wchodzi w skład niespłaconej części kapitału i jest oprocentowana na zasadach określonych w umowie kredytu. ”,
Jeżeli nie dopuszczają Państwo powyższego zapisu to prosimy o propozycji analogicznego zapisu.
Zamawiający nie dopuszcza powyższego zapisu i pozostawia zapis:
Kredytobiorca zastrzega sobie prawo do prolongaty spłaty kapitału w ramach poszczególnych rat. O wysokości prolongowanej kwoty kapitału i nowym terminie jej spłaty, Kredytobiorca poinformuje Bank najpóźniej na 14 dni przed terminem, w którym przypadałaby płatność raty kapitałowej, gdyby nie była ona prolongowana.
W przypadku prolongaty spłaty kapitału wnioskowanej przez Kredytobiorcę, Bank nie będzie pobierał jakiejkolwiek dodatkowej prowizji, ani żadnych innych opłat, oprócz należnych bankowi odsetek od zadłużenia. Prolongata nie wpłynie na wydłużenie okresu kredytowania.
3. Prosimy o informację czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN).
NIE.
4. Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania w bankach. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN).
NIE.
5. Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy w JST prowadzony był program naprawczy w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
NIE.
6. Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne zadłużenia w bankach.
NIE.
7. Prosimy o informację czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN).
NIE.
8. Prosimy o informację czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę (wójt / burmistrz / prezydent, zarząd powiatu, zarząd województwa).
NIE.
9. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu JST wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:
- wartość zobowiązania ogółem, wg tytułów dłużnych – 18 419 tys. zł.
- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji – 0 zł.
- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. poręczeń i gwarancji – 11 724 tys. zł.
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ist.1 pkt.2 UoFP z budżetu państwa – 0 zł.
- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ist.1 pkt.2 UoFP z innych źródeł (w tys. PLN) – 0 zł.
10. Prosimy o przedstawienie informacji o dofinansowaniach ze środków UE zadań realizowanych przez Państwa (wydatki majątkowe) w ramach budżetu roku bieżącego z podziałem na:
- wartość zawartych umów – 2 644 tys. zł.
- w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi umowami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym – 2 515 tys. zł.
- wartość złożonych wniosków, dla których nie uzyskano jeszcze decyzji – 278 tys. zł.
- w tym, wartość środków przewidzianych zgodnie z tymi wnioskami do wypłaty w bieżącym roku budżetowym – 96 tys. zł
11. Prosimy o informację, czy w ciągu ostatnich 2 lat budżetowych zdarzyło się, że JST musiała zwrócić środki uzyskane z UE z powodu nie wywiązania się z zapisów umowy dofinansowania. Jeżeli tak to prosimy o podanie kwoty środków zwróconych w ciągu pełnych ostatnich dwóch lat budżetowych (w tys. PLN)
NIE.
12. Prosimy o wyjaśnienie głównych przyczyn spadku wartości wydatków bieżących planowanych do uzyskania w roku 2013 w stosunku do poniesionych w roku 2012. Dynamika/wartość pozycji wg stanu za ostatni zakończony kwartał - 2013/2012 wzrost o 11,83%.
Wydatki bieżące poniesione w 2012 r. są 1% wyższe od wydatków planowanych na 2013 r., a więc planowana kwota jest porównywalna do poprzedniego okresu.
13. Czy Zamawiający wyraża zgodę żeby pisemna dyspozycja w sprawie uruchomienia transzy kredytu była składana w Banku na 2 dni wcześniej przed planowanym uruchomieniem transzy kredytu.
TAK
14. Czy do obliczenia ceny kredytu należy przyjąć 365 dni w każdym roku (rok przestępny = 365 dni).
TAK
15. W celu porównywalności ofert prosimy o potwierdzenie czy do obliczenia ceny oferty należy przyjąć WIBOR 1M z dnia 28.02.2013r. i jest to wartość 3,80%?
TAK
16. W nawiązaniu do zapisu figurującego w części II pkt 3 ppkt 3.8. w brzmieniu: „Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z wystawienia Zamawiającego wraz z deklaracją wekslową. itd………..” prosimy o modyfikację zapisu figurującego w Załączniku nr 4 do SIWZ pn. Istotne postanowienia przyszłej umowy w § 6 ust. 1 z:
„Prawne zabezpieczenie udzielonego kredytu stanowi: weksel własny in blanco” na:
„Prawne zabezpieczenie udzielonego kredytu stanowi: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową ”
§6 pkt 1 załącznika nr 4 do SIWZ otrzymuje brzmienie:
„Prawne zabezpieczenie udzielonego kredytu stanowi: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową”.
17. Prosimy o potwierdzenie, że Załącznik Nr 4 do SIWZ zawiera jedynie istotne postanowienia przyszłej umowy, które mają zostać wprowadzone do ostatecznej treści umowy. Umowa ta po rozstrzygnięciu przetargu będzie sporządzona przez wybranego Wykonawcę na wzorze umowy obowiązującym w Banku, który będzie uwzględniał istotne postanowienia z Załącznika nr 4 do SIWZ rozszerzone o postanowienia, których nie zawierał Załącznik nr 4 do SIWZ.
TAK.
18. Uprzejmie prosimy o dostarczenie następujących dokumentów:
Sprawozdanie Rb N za IV kw. 2011r. – w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.
Zmiany uchwały budżetowej na 2013r. wraz z załącznikami – w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.
Ostatnią zmianę WPF wraz z załącznikami – w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.
Opinia RIO w sprawie wykonania budżetu za 2012 rok – jest wydawana dopiero po złożeniu sprawozdania, które się składa do 31.03.2013 r.
Wykaz zaangażowani Klienta - w załączeniu do niniejszej odpowiedzi.
19. W związku z pytaniami do SIWZ i brakiem dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia oceny sytuacji finansowo-ekonomicznej Zamawiającego, zwracamy się z prośbą o wydłużenie terminu składania ofert do dnia 28.03.2013 r.
Zamawiający informuje, ze nie wyraża zgody na wydłużenie terminu składania ofert.
20. Prosimy o informację o stanie mienia komunalnego, prosimy o najbardziej aktualne dane.
W załączeniu do niniejszej odpowiedzi informacja o stanie mienia wg stanu na 31.12.2011 r. Informacja za 2012 r. jest sporządzana do 31.03.2013 r.
Powyższe wyjaśnienia stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
załącznik nr 1, tabela nr 3, tabela nr 3a, tabela nr 4, tabela nr 5, tabela nr 6, tabela nr 7, tabela nr 9
Informacja o stanie mienia, wykaz zaangażowań klienta, Rb-N za 2011
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Andrzej Talik
- Data udostępnienia w BIP: 2013-03-19
- Informacja zaktualizowana przez: Andrzej Talik
- Data ostatniej aktualizacji: 2013-03-19 12:04:26
- Liczba odsłon: 751
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: