ZAMAWIAJĄCY: Gmina Łodygowice z siedzibą w Łodygowicach; 34-325 Łodygowice, ul. Piłsudskiego 75

Tel./fax 0-33-863-0-500 Mail: gmina@lodygowice.pl  WWW:  www.lodygowice.pl

NIP: 553-10-25-544

 

Łodygowice, dn. 30 kwietnia 2007 r.

 

 

OGŁOSZENIE

O postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na Wykonanie chodnika o długości 2 km wraz z budową zatoki autobusowej i dwóch wyniesionych przejść dla pieszych i ścięcie 10 drzew na drodze powiatowej S1404 w Łodygowicach

1.Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w Urzędzie Gminy Łodygowice w pokoju nr 17 lub na stronie www.lodygowice.pl

2.Udostępnienie SIWZ jest bezpłatne w formie elektronicznej, w formie papierowej koszt: 50 zł

3.Przedmiotem zamówienia jest:

A .Budowa chodnika o szerokości 1,5 m i 1,2 m o nawierzchni z kostki brukowej betonowej grubości 6 cm, układanej na podsypce piaskowej gr. 5 cm z wypełnieniem spoin piaskiem. Podbudową pod chodnik będzie warstwa z kruszywa łamanego gr. 15 cm. Przewidziano wykonanie nasypów pod chodnik z pospółki oraz wykonanie humusowania i obsiania trawą skarp w miejscach nowych nasypów. Obrzeża betonowe 8*30 na podsypce cementowo-piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową.  Zjazdy do posesji o nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr. 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, z wypełnieniem spoin podsypką cementowo-piaskową, podbudowa na zjazdach z kruszywa łamanego. Łączna długość chodnik: 2000 m, powierzchnia” 3000 m2, Zjazdy do posesji: ilość 43 szt. Łączna długość obrzeża: 77,00 m. Ponadto przewidziano wykopanie odwodnienia w postaci typowych wpustów ulicznych żeliwnych ze studzienkami ściekowymi betonowymi fi 300 mm i fi 400 mm z osadnikiem oraz przykanalikami z rur PCV fi 200 mm typu ciężkiego odprowadzającymi wody opadowe do rowu. W projekcie przewidziano 32 szt. Kompletów wpustów ze studzienkami ściekowymi. Łączna długość przykanalików wynosi 77 m. w ramach budowy chodnika przewidziano budowę zatoki autobusowej.

B. Wykonanie dwóch wzniesionych przejść dla pieszych – każdy o powierzchni 44,1 m2, wykonany z mieszanki mineralno-bitumicznej wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym.

C. Usunięcie 10 drzew o objętości do 1,5 m stojących wzdłuż drogi powiatowej S1404

4.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych ani ofert wariantowych.

5.Termin wykonania przedmiotu umowy: do dnia 30 sierpnia 2007 roku.

6.Wykonawca chcący wziąć udział w postępowaniu musi spełnić następujące warunki:

a) Posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,

b) Posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia.

c) Znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,

d) nie podlega wykluczeniu z postępowania i udzielenie zamówienia.

Dokumenty bezwzględnie wymagane

1)      Aktualny odpis z właściwego rejestru albo zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

2)      Zaświadczenia z właściwego urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych potwierdzające, że oferent nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego (datowane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert).

3)      Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4 do 9 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, wystawiona nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4)      Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

5)      informacji na temat przeciętnej liczby zatrudnionych pracowników oraz liczebności personelu kierowniczego, w okresie ostatnich trzech lat, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane lub usługi;

6)      wykazu niezbędnych do wykonania zamówienia narzędzi i urządzeń, jakie posiada wykonawca;

7)      wykazu osób i podmiotów, które będą wykonywać zamówienie lub będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności;

8)      wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat robót budowlanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie – załącznik nr 5;

9)      Informacja banku, w którym wykonawca posiada podstawowy rachunek bankowy, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;

10)   polisy lub innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej

11)   Sprawozdanie finansowe, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z opinią o badanym sprawozdaniu albo w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, lub inne obroty określające obroty, zysk oraz zobowiązania i należności – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.

12)   Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia wszystkie warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 i art. 24 i art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych wg wzoru załączonego do niniejszej specyfikacji – Załącznik nr 4.

Ocena spełnienia warunków, o których mowa powyżej  Nastąpi na podstawie dokumentów wymienionych powyżej, przedłożonych przez Wykonawców w ofercie, przy czym punkty te muszę spełniać następujące kryteria:

- punkt 1. - wykonawca we właściwym odpisie lub zaświadczeniu lub wpisie lub zgłoszeniu ma zapis, że świadczy usługi tożsame z przedmiotem zamówienia;

- punkt 2. - wykonawca nie zalega ze zobowiązaniami publiczno-prawnymi;

- punkt 3. - wykonawca spełnia warunki art. 24 ust. 1 pkt 4 i 9 ustawy PZP;

- punkt 4. - wykonawca przedstawia dokumenty w zakresie uprawnień do realizacji robót określonych umową, a w szczególności: uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi;

- punkt 5. - wykonawca zatrudnia lub ma do dyspozycji wykwalifikowanych pracowników (nie mniej niż 15-ie osób);

- punkt 6. - wykonawca przedstawi wykaz narzędzi, sprzętu i urządzeń niezbędnych do realizacji robót związanych z budową i wykończeniem budynku; stan wyposażenia pozwoli określić sprawność techniczną oferenta, jako jeden z istotnych elementów w procesie postępu i jakości robót;

- punkt 7. - wykaz osób i podmiotów, którym zostanie podzlecona robota  i informacja o ich kwalifikacja spełniać będzie wymogi zamówienia, a w szczególności punktu 4.;

- punkt 8. - wypełniony  załącznik nr 5, a prace w nim zawarte tożsame są z przedmiotem zamówienia (a więc muszą to być co najmniej 1 inwestycja polegające na wybudowaniu chodnika wraz z odwodnieniem o długości nie mniejszej niż 2 km i potwierdzone właściwymi dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie robót budowlanych, a wartość łączna jednej inwestycji nie mniejsza niż 1 mln zł.

- punkt 9. - wykonawca posiada zdolność finansową lub kredytową na przeprowadzenia inwestycji powyżej 1.500.000 zł., której czas realizacji wynosi 3 miesiące, oznacza to, że oferent dysponuje gotówką, lub ma do dyspozycji kredyt lub promesę lub oświadczenie o gotowości udzielenia kredytu przez bank na kredyt w wysokości przynajmniej 1.500.000 zł;

- punkt 10 wykonawca posiada ważną polisę lub inny ważny dokument ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, przy czym ważności polisy lub ubezpieczenia nie może się kończyć przed 30 września 2007 roku. W przypadku utraty ważności polisy lub ubezpieczenia w okresie trwania realizacji zamówienia Wykonawca dołącza zaświadczenie, że wznowi polisę lub ubezpieczenie przynajmniej do 30 września 2007 r.

- punkt 11. - przedstawione dokumenty stwierdzają, że średni roczny obrót z ostatnich trzech lat jest nie mniejszy niż 3.000.0000 zł. (za każdy rok);

- punkt 12. - podpisane oświadczenie przez uprawnioną osobę.

7.Zamawiający będzie oceniał spełnianie prze Wykonawcę powyższych warunków na podstawie dokumentów wymaganych przez Zamawiającego i załączonych przez Wykonawcę do złożonej oferty.

8.Celem zabezpieczenia oferty zamawiający żąda wpłaty wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 30.000 zł

9.Kryteria oceny ofert: jedynym kryterium jest cena

10.Miejsce i termin składania ofert: oferty należy składać do dnia 31 maja 2007 r. do godz. 10.00 w siedzibie zamawiającego w sekretariacie.

11.Miejsce i termin otwarcia ofert: 31 maja 2007 r.; godz. 10.00  pokój nr 10 w siedzibie zamawiającego.

12.Wykonawca pozostaje związany ofertą 30 dni licząc od dnia skłania ofert.

13.Zamawiający nie zastosuje form wynikających z art. 41, punkty 12, 13 i 14.

 

WÓJT GMINY ŁODYGOWICE

ANDRZEJ PITERA

 

 

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

 

 

Szczegółowe specyfikacje techniczne:

 

Załącznik 1

Przedmiar robót

Dokumentacja

 

Załącznik 2

Załącznik 3

Załącznik 4

Załącznik 5

Załącznik 6

 

 

Uwaga zmiany w SIWZ

Zawiadomienie o uzupełnieniu przedmiaru robót dla etapu II. W związku z brakiem I strony II etapu przedmiaru robót zamawiający uzupełnia przedmiar jak poniżej:

>>przedmiar robót uzupełnienie<<

 

 

 

 

UWAGA !!! WYKONAWCA ZADAŁ PYTANIA

Wykonawca zadał następujące pytanie:

1.       Zgodnie z formularzem ofertowym – zał. Nr 3 Zamawiający prosi o przedstawienie kosztów wycięcia 10 drzew. Prosimy o przedstawienie sposobu wyceny wycinki drzew. Dla prawidłowej wyceny wycinki drzew  uprzejmie prosimy o podanie średnic drzew lub wskazanie ich w terenie, które drzewa podlegają wycięciu.

2.        Czy zamawiający przewiduje odzysk drewna z wycinki?

3.        Czy zamawiający posiada zezwolenie na wycięcie wskazanych drzew?

Na podstawie Art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odpowiada, jak poniżej:

1.       Wycięcie drzew polegać będzie na ich całkowitym usunięciu (wraz z karczowaniem) i niwelacją terenu. Drzewa rosną wzdłuż drogi powiatowej S 1404. Wykaz drzew do wycinki przedstawiono poniżej:

Lp.

Nazwa drzewa

Objętość [m]

1

Lipa

1,5

2

Lipa

2,0

3

Lipa

1,3

4

Akacja

2,3

5

Lipa

1,6

6

Lipa

1,3

7

Lipa

1,2

8

Akacja

2,3

9

Akacja

1,5

10

Akacja

1,1

2.       Wykonawca odkupi od Zamawiającego wycięte drzewa za cenę 100 zł brutto za 1 m3.

3.       Obecnie prowadzone jest postępowanie administracyjne na uzyskanie stosownej decyzji.

 

UWAGA!!! WYKONAWCA ZADAŁ PYTANIA ORAZ  WPROWADZONO ZMIANY W SIWZ

Wykonawca zadał następujące pytania:

1.      W przedmiarze robót – zał. Nr 1 zgodnie z przywołanymi katalogami: poz. 3.5, 3.6, 3.7 – etap I poz. 3.5, 3.6, 3.8 – etap II, występują „rury kielichowe ciśnieniowe na ciśnienie robocze 10 kG/cm2”. Kolektor deszczowy jest siecią  grawitacyjną. W związku z tym, czy zachodzi konieczność stosowania rur ciśnieniowych? Jeśli tak to proszę o podanie typu zastosowanych rur

2.      W poz. 4.2, 4.3 – Etap I w poz. 4.2, 4.3, 4.4, 4.5 – Etap II wykazane są do montażu separatory. Proszę o podanie czy maja to być separatory betonowy, stalowy czy z PCV?

3.      Separatory w standardzie  posiadają pokrywy przejezdne na B125 (c250 opcjonalnie) w jakich warunkach pracować będą w/w.

4.      W poz. 4.8 – etap II brak jest ilości jednostek – czy pozycja ta ma być pominięta w wycenie?

Na podstawie Art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odpowiada, jak poniżej:

1.      Tak, należy zastosować rury PVC ciśnieniowe kielichowe typu „W” 1,0 Mpa.

2.      Należy użyć separatorów żelbetowych (lamelowe).

3.      Separatory będą znajdować się poza chodnikiem na skarpie drogowej.

4.      Pozycję tą przy wycenie należy pominąć.

Ponadto informuje się, że Zamawiający w informacji z dnia 09 maja br. w zakresie opisu wycinki drzew napisał:

„2.Wykonawca odkupi od Zamawiającego wycięte drzewa za cenę 100 zł brutto za 1 m3.”

W związku z zaleceniami administratora drogi powiatowej zapis powyższy staje się nieaktualny  i otrzymuje nowe brzmienie:

„2. Wykonawca przewiezie wycięte drzewa na plac przy Powiatowym Zarządzie Dróg (adres: 34-300 Żywiec, ul. Leśnianka 102a)”

Powyższe wyjaśnienia, jak również wyjaśnienia wcześniejsze, stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

UWAGA!!! WYKONAWCA ZADAŁ PYTANIA ORAZ  WPROWADZONO ZMIANY W SIWZ

 

Wykonawcy zadali następujące pytania:

  1. Czy w przypadku składania oferty przez konsorcjum warunki określone w pkt. 8.2 SIWZ, a w szczególności pkt. 9.1.9 dot. zdolności finansowej i 9.1.11 dot. średniego obrotu musi spełniać każdy z partnerów konsorcjum, czy te wymogi mogą być sumowane?
  2. Czy dokumenty potwierdzające warunek w pkt. 9.1.8 mówiący o inwestycji polegającej na wybudowaniu chodnika gł. 2 km muszą określać długość czy mogą zawierać powierzchnię wykonanych robót w ilości wyższej niż 3000 m2 (taką ilość Zamawiający przewidział do realizacji)?
  3. Pkt. 9.1.11 – czy Zamawiający wymaga pełnego sprawozdania finansowego czy tylko jego części dotyczącej obrotów, zysku, zobowiązań i należności (pełne sprawozdanie jest bardzo obszernym dokumentem zawierającym informacje nie istotne dla oceny wykonawcy)?
  4. /NAZWA WYKONAWCY/ …. uprzejmie prosi o potwierdzenie parametrów separatorów lamelowych betonowych z osadnikami:

1.      Separator o przepływie Qn – 3,0 l/sek

2.      Separator o przepływie Qn – 2,0 l/sek

3.      Separator o przepływie Qn – 0,8 l/sek

4.      Separator o przepływie Qn – 0,4 l/sek

 

Na podstawie Art. 38 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający odpowiada, jak poniżej:

  1. Przy dokonywaniu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający będzie brał pod uwagę i sumował potencjały tych wykonawców.
  2. Zamawiający zgodnie z postawionym warunkiem żąda wykazania inwestycji polegającej na wybudowaniu chodnika o długości 2 km.
  3. Zgodnie z zapisem punktu 9.1.11 Zamawiający wymaga pełnego sprawozdania finansowego (jeśli dotyczy) zgodnie z ustawą o rachunkowości. (Dz. U. z 1994 r. nr 121, poz. 591 z późn. zm.)
  4. Zamawiający potwierdza przedstawione parametry.

 

Powyższe wyjaśnienia, stają się integralną częścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.

 

 

 

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3244705]

przewiń do góry